Redesign bij KP Hooipolder
Moderator: Moderatoren
-
- expressweg
-
- 2x5 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
-
- expressweg
-
- verkeersader
-
- 2x5 autosnelweg
-
- expressweg
-
- 4x5 autosnelweg
-
- expressweg
Ja hoor, Vinny...zelfs mijn kat zou dit nog beter doen (okay, nu word ik wel erg hatelijk
). Trouwens: ooit gehoord van png? Houdt de scherpte en kleurkwaliteit een stuk beter intact dan jpg-indeling.
En wat betreft paint-kunsten: ik ga niet nog een keer verwijzen naar mijn New Yorkse metroplattegrond...

En wat betreft paint-kunsten: ik ga niet nog een keer verwijzen naar mijn New Yorkse metroplattegrond...

-
- expressweg
-
- expressweg
Re: Redesign bij KP Hooipolder
Redesign is al meer dan een jaar ook te vinden op RW769harry schreef: redesign op een rijksweg!

Daar staat er welgeteld één.
-
- 2x5 autosnelweg
Als je de bewegwijzering van RWS consequent doorvoert moet je ook op de A16 bij Zonzeel Eindhoven aangeven, om ze hier al van de A59 weg te halen.Riva schreef:Ik ben het met je eens dat het alleen hier noemen van de bestemming Eindhoven niet in overeenstemming is met de Nederlandse continuïteitsregel. Misschien het begin van het einde ervan?Hanno schreef:Ben ik niet met je eens. Ik vind dat als je één keer Eindhoven noemt, moet je het steeds herhalen, uit het oogpunt van een 'waterdicht' systeem.
Overigens vind ik Eindhoven hier geen relevante bestemming. Ik zou eerder voor Tilburg kiezen.
Eindhoven is trouwens nog niet zo lang geleden toegevoegd. Op de portalen op de achtergrond hebben ze er gewoon onder Breda een plaatje bijgeschroefd. Mooi is dat dat ook nog met een mooi antiek donkerblauw plaatje is gedaan.
Overigens is de bestemming Eindhoven volgens mij een voortvloeisel uit de DRIP op de A16 tussen Zevenbergschen Hoek en Zonzeel. Daar wordt fileinformatie gegeven richting Eindhoven via de A16/A58 of de A59/A27.
Eindhoven vind ik hier wel degelijk een relevante bestemming vanwege de keuze A27/A58 of A59/A2. Tilburg zou rechtdoor kunnen worden toegevoegd.
-
- autoweg
-
- autoweg
Vanochtend reed ik weer eens langs knooppunt Hooipolder (vanuit het westen) en mij viel op dat ook het knooppuntbord in redesign is uitgevoerd!! Volgens mij het enige knooppuntbord in Nederland!! Verder zou je bijna gaan denken dat RWS de A59 op dat punt afgestoten heeft naar provincie. Zouden ze waarschijnlijk wel willen...
Verder nog even over de vermelding Eindhoven:
Het verkeer wat knooppunt Hooipolder vanuit het westen nadert, hoeft helemaal niet naar Eindhoven (tenzij er op het DRIP bij Zevenbergschen Hoek op de A16 file wordt vermeld via de 16 en de 58).
De meest logische route vanaf Zonzeel is via de 16 en de 58!
Tilburg noemen is op Hooipolder nu juist wel relevant! Ik denk niet dat de gemeenten Waalwijk en Loon op Zand erop zitten te wachten als al het interlokale en interregionale verkeer naar Tilburg via de N/A261 zal rijden. Verder wordt vanaf de afrit Breda-Noord op de A27 Tilburg vermeld en niet Eindhoven.
Dus ik zou voor Tilburg gaan i.p.v. Eindhoven.
Verder nog even over de vermelding Eindhoven:
Het verkeer wat knooppunt Hooipolder vanuit het westen nadert, hoeft helemaal niet naar Eindhoven (tenzij er op het DRIP bij Zevenbergschen Hoek op de A16 file wordt vermeld via de 16 en de 58).
De meest logische route vanaf Zonzeel is via de 16 en de 58!
Tilburg noemen is op Hooipolder nu juist wel relevant! Ik denk niet dat de gemeenten Waalwijk en Loon op Zand erop zitten te wachten als al het interlokale en interregionale verkeer naar Tilburg via de N/A261 zal rijden. Verder wordt vanaf de afrit Breda-Noord op de A27 Tilburg vermeld en niet Eindhoven.
Dus ik zou voor Tilburg gaan i.p.v. Eindhoven.
-
- 2x3 autosnelweg
Vanaf Hooipolder naar de bebouwde kom van Tilburg is via de A59/N261 23 km en via de A27/A58 33 km. Als je toevallig aan de kant van de A58 moet zijn, is die route geschikter, maar gemiddeld gesproken is het via de A59/N261 beter. Voor Eindhoven, kleine plaatsen langs de A58 en alle plaatsen in het verlengde van Eindhoven is de route via de A27/A58 beter. Dus lijkt me de keus voor Eindhoven snel gemaakt.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
-
- 4x5 autosnelweg
-
- 2x3 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
*iemand* zei dat Tilburg op de A 27 aangegeven stond
Maar goed, ik vind dat het als je via de A 59 mensen naar Tilburg wil sturen, dat je het dan überhaupt niet moet willen aangeven op Hooipolder. Alleen Waalwijk en 's Hertogenbosch in oostelijke richting en alleen Oosterhout en Breda in zuidelijke richting (A 27).

Maar goed, ik vind dat het als je via de A 59 mensen naar Tilburg wil sturen, dat je het dan überhaupt niet moet willen aangeven op Hooipolder. Alleen Waalwijk en 's Hertogenbosch in oostelijke richting en alleen Oosterhout en Breda in zuidelijke richting (A 27).
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 4x5 autosnelweg
-
- woonerf
Aangezien ik door mijn werkzaamheden bij de HSL in Breda geregeld te maken heb met mensen van RWS NB en Wegendistrict Breda, heb ik maar eens nagevraagd waarom Eindhoven op het bord staat.
De eerste reactie was vanwege de DRIP op de A16. Toen ik echter het continuiteitsprincipe aanhaalde (op de A27 staat geen Eindhoven) wisten ze het toch niet helemaal zeker.
Ze zouden het nog navragen. Als ik een antwoord heb, horen jullie het.
De eerste reactie was vanwege de DRIP op de A16. Toen ik echter het continuiteitsprincipe aanhaalde (op de A27 staat geen Eindhoven) wisten ze het toch niet helemaal zeker.
Ze zouden het nog navragen. Als ik een antwoord heb, horen jullie het.
Geen mening is ook een mening
-
- Moderator
-
- autoweg
Die iemand zei dat Tilburg pas bij Breda-Noord op de A27 staat aangegeven en dat is in ieder geval eerder dan dat Eindhoven staat aangegeven.Vinny schreef:*iemand* zei dat Tilburg op de A 27 aangegeven stond![]()

En dan nog maar een keer: Tilburg kan beter via de 27 en de 58 want de N261 is al druk genoeg. Pas na de ombouw van de N261 (ergens in 2015) praten we wel weer verder. Daar komt ook nog eens bij dat er een nieuwe randweg rond Tilburg komt en heel Tilburg daardoor prima via de A58 te bereiken is.

-
- 4x5 autosnelweg
Re: Redesign bij KP Hooipolder
Even afstoffen,harry schreef:Elders op dit forum besproken: redesign op een rijksweg!
Als bezig zijnde met het invoeren van hectometerwaarden op mijn site voor de A59 merkte in in de lijst van hectometerwaarden voor rijkswegen die ik heb op dat er geen waarde van Hooipolder te vinden was. Derhalve vraag ik me af waar het stukje A59 (formeel N59) dan onder valt. In de Actuele Wegenlijst loopt deze wel geheel door (zij het als autoweg), volgens mijn lijstje niet, en er staat een redesign-bord. Zou het dan toch kunnen dat dat hele klein stukje toch niet bij het rijk in beheer is, maar bij de provincie of zelfs de gemeente

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x4 autosnelweg
-
- Wegnummerfotograaf
Ja.Peter schreef:Is de N59 hier vroeger provinciaal geweest ?
Maar alle provinciale wegen hebben een 3-cijferig nummer. Dit stukje weg komt op geen enkele Brabantse lijst voor...Peter schreef:Zo ja, dan is dit stukje wellicht nooit door het rijk overgenomen. Grappig .....
Gemeentelijk zou dus nog wel kunnen. Maar waarom zouden ze het zich zo moeilijk maken?
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- autoweg
-
- 4x5 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
-
- autoweg
Redesign kan zeker op snelwegen. Op de A270 is het ook prima leesbaar.
Kan ik 'm nog indienen??Vinny schreef:Deze foto zou trouwens een goede kanshebber geweest zijn voor de fotowedstrijd van deze maand. Een leuk kunstwerk, vrolijke bloemen en vlaggen op de achtergrond i.c.m een heel bijzonder knooppuntbord. Ik had op je gestemd...