[VIDEO] Mavas z'n belevenissen op de weg

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Re: [VIDEO] Mavas' videos van Nederlandse wegen

Bericht door Snelwegfreak » za 09 mar 2013, 19:47

Lijkt mij niet. Als zoveel mensen naar je 'flashen' zou je juist op het idee kunnen komen je auto op een parkeerplaats neer te zetten en eens te kijken. Kan van alles zijn namelijk: zachte band, open tankdop, verkeerde verlichting, defecte verlichting et cetera ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » za 09 mar 2013, 21:01

Dat heb ik ook eens gedaan toen iedereen naar me seinde. En inderdaad BEIDE achterlichten defect. B(
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Rein
2x3 autosnelweg

Bericht door Rein » za 09 mar 2013, 21:16

Snelwegfreak schreef:Lijkt mij niet. Als zoveel mensen naar je 'flashen' zou je juist op het idee kunnen komen je auto op een parkeerplaats neer te zetten en eens te kijken. Kan van alles zijn namelijk: zachte band, open tankdop, verkeerde verlichting, defecte verlichting et cetera ;)
Op de A5 waar Mavas dit gefilmd heeft heb je geen stopmogelijkheden. En als je vervolgens de A9 richting Alkmaar op gaat, wat deze automobilist waarschijnlijk deed, kom je ook voorlopig geen stopmogelijkheid tegen. De eerste afrit is IJmuiden op de A22 of Beverwijk Oost op de A9 (danwel een stuk de A205 of de A200 op) en dan ben je gauw alweer 15 km verder.

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » za 09 mar 2013, 21:19

Daar ging het nu ook niet om. Het ging om het feit of de bestuurder zich er iets van aan zou trekken of niet. Of hij dat wel of niet deed, daar kunnen we niet over oordelen ;)

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » di 12 mar 2013, 15:03

[youtube]e9vwp9z1uW4[/youtube]
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » di 12 mar 2013, 15:22

En nog eentje:

[youtube]GVzym5koO6I[/youtube]
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » di 12 mar 2013, 21:40

mavas schreef:En bedankt he
Gebeurt helaas te vaak om opvallend te nomen :neenee:

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » vr 15 mar 2013, 14:26

^^ Maak ik anders vrij weinig mee in deze omgeving.
Deze zag ik al aankomen. Als ik kijk naar het type voertuig en de dag en tijdstip vermoed ik een onbekende weggebruiker, maar dat weet ik uiteraard niet zeker ik heb de bestuurder niet gesproken. Wat ik wel heb geprobeerd is iets langzamer rijden bij het inhalen en met mijn hand omhoog gewezen dat men even naar de matrixsignalering moet kijken. Even later zag ik in mijn spiegel dat de camper alsnog terugging naar de spitsstrook.
[youtube]78qvyEBWqic[/youtube]

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » vr 15 mar 2013, 14:29

Er staat een typo in je titel. Of is de strook bedoeld om te graven? ;)

Maarja, ze blijven moeilijk, die spitsstroken...
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » vr 15 mar 2013, 14:51

Rechts inhalen... :down:

:dyn_hyp:

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » do 21 mar 2013, 0:22

Zo kom je een tijdje geen bijzonderheden tegen, dan opeens een dag met 5 zaken.

[youtube]IsWya7aaMIw[/youtube]
Dan heb je zo'n auto met veel vermogen, kun je het nog niet gebruiken. Wat zal die bestuurder een zwaar leven hebben. En dan ben je eindelijk alle irritante weggebruikers kwijt, kom je ook nog eens achter een vrachtwagen.
[youtube]-nKhTznIk8Q[/youtube]
Wederom bebording voor een rijdende afzetting die nergens te zien is. Tijdstip rond 12.30. Via de wegwerkzaamhedensite heb ik overigens nergens geplande werkzaamheden vermeld zien staan van de vorige dag of nacht, of van de dag dat ik er langsreed. NB. Een deel van het verkeer reageert wel op de bebording, tot men er na de bocht achterkomt dat er idd geen werkzaamheden zijn en iedereen massaal naar de rechterrijstrook teruggaat.
[youtube]SQ6iWi50zHg[/youtube]
Ik verbaasde me nogal - zoals je kunt horen - over de zeer slecht leesbare gele borden die omleidingen aanduiden.
[youtube]NF30q21aN9A[/youtube]
Mij lijkt het veiliger voor het verkeer als verkeerslichten worden uitgezet bij dit soort werkzaamheden. Verkeer uit tegengestelde richting kan namelijk NIET zien of ze rood of groen hebben, en worden bovendien niet 'gezien' door de installatie.
[youtube]ggtMT7BQY-g[/youtube]

Rein
2x3 autosnelweg

Bericht door Rein » do 21 mar 2013, 8:46

mavas schreef:Wederom bebording voor een rijdende afzetting die nergens te zien is. Tijdstip rond 12.30. Via de wegwerkzaamhedensite heb ik overigens nergens geplande werkzaamheden vermeld zien staan van de vorige dag of nacht, of van de dag dat ik er langsreed. NB. Een deel van het verkeer reageert wel op de bebording, tot men er na de bocht achterkomt dat er idd geen werkzaamheden zijn en iedereen massaal naar de rechterrijstrook teruggaat.
Vaag inderdaad. Ik reed daar dinsdagochtend nog en toen waren deze borden er nog niet. Ze zijn in ieder geval recent geplaatst.

mavas schreef:Mij lijkt het veiliger voor het verkeer als verkeerslichten worden uitgezet bij dit soort werkzaamheden. Verkeer uit tegengestelde richting kan namelijk NIET zien of ze rood of groen hebben, en worden bovendien niet 'gezien' door de installatie.
Inderdaad. Het rare is dat die VRI vorige week zaterdag rond 10:15 op oranje knipperen stond. Toen stond hij dus feitelijk wel uitgeschakeld, maar waren er juist geen werkzaamheden. Vaag.

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » do 21 mar 2013, 9:07

Geen idee wat daar vaag aan is. :dontknow:

Rein
2x3 autosnelweg

Bericht door Rein » do 21 mar 2013, 9:14

Welke 'vaag', mijn eerste of mijn tweede? ;)

Die eerste is bij nader inzien niet zo vaag, maar eerder wellicht 'opvallend' te noemen?

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » do 21 mar 2013, 10:28

Oh, er staan er twee. ;)

Ik bedoel die tweede. Er kan een storing zijn of andere reden dat ie uit staat. Dat ie niet uit staat tijdens de werkzaamheden is gewoon geen goede zaak.

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » do 21 mar 2013, 10:31

Rein schreef:Het rare is dat die VRI vorige week zaterdag rond 10:15 op oranje knipperen stond. Vaag.
Niet alleen vaag, maar ook gevaarlijk als er niemand bij staat om te regelen. Dat zal dan een storing zijn geweest, want als er geen werkzaamheden zijn, zal zo'n automaat niet gepland uitstaan.
Storingen kunnen 24/dag gemeld worden aan 0800-0200 600 8-)

Rein
2x3 autosnelweg

Bericht door Rein » do 21 mar 2013, 10:38

^^ Ik zal dat nummer eens opnoteren. Krijg ik dan een algemeen call center of kom ik uit bij iemand met verstand van zaken?

Zojuist, een goed half uur geleden, stonden de tijdelijke werkzaamhedenbordjes op de Weg om de Noord er nog steeds:

Afbeelding

Maar ze waren dan ook écht aan het werk:

Afbeelding

Papier prikken moet namelijk natuurlijk ook gebeuren (en dan zet je maar gelijk voor een aantal dagen 24x7 een snelheidsbeperking over de hele Weg om de Noord neer) :( :

Afbeelding

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » do 21 mar 2013, 10:44

^^ :neenee: Dan hadden die borden gisteren afgedraaid moeten worden.

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » do 21 mar 2013, 10:51

Heb je in je binnenspiegel gekeken? Misschien waren de borden zojuist geplaatst en reed men rond om te gaan starten? Of men was net klaar en de bordenboer was net gebeld om de borden af te draaien? Kan makkelijk een kwartiertje tussen zitten.

nederland24
2x2 autosnelweg

Bericht door nederland24 » do 21 mar 2013, 18:06

Die BMW is ook wel lekker ongeduldig.

Rein
2x3 autosnelweg

Bericht door Rein » za 23 mar 2013, 12:35

mavas schreef:Mij lijkt het veiliger voor het verkeer als verkeerslichten worden uitgezet bij dit soort werkzaamheden. Verkeer uit tegengestelde richting kan namelijk NIET zien of ze rood of groen hebben, en worden bovendien niet 'gezien' door de installatie.
[youtube]ggtMT7BQY-g[/youtube]
Ik reed hier vanmorgen en toen was er de normale wegconfiguratie (en deed de VRI het ook gewoon). Er werd dan ook niet gewerkt en het enige dat wees op nachtelijke werkzaamheden was het hier en daar ontbreken van wat markering en wat opengedraaide borden :J16: en :A1: (waar uiteraard niemand zich aan hield, omdat er gewoon verder niks aan de hand was). Maar wat me wel opviel was dat ook de borden :G3: afgeplakt waren. Dat vind ik raar en lijkt me niet de bedoeling, want daardoor mag nu iedere brommobiel of tractor opeens legaal van dit stuk weg gebruik maken.

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » za 30 mar 2013, 13:06

Met je knipperlichten en remlichten communiceer je naar andere weggebruikers. Advies aan deze weggebruiker: Zet je knipperlicht uit nadat de afrit zich afsplitst van de rijbaan en gebruik je remlichten alleen als dat nodig is. Extra tip: Voeg niet half uit zodat anderen denken er langs te kunnen. Dank u voor uw medewerking.
[youtube]6Xl-nNBj0lc[/youtube]
Sommige mensen rijden bewust door rood omdat de verkeersregeling ongeloofwaardig is. Dat kan ik van dit kruispunt niet zeggen, die je groen geeft zodra het kan. Dat je dan ook nog eens door rood rijdt als er andere weggebruikers zijn, dat gaat me dan echt te ver.
[youtube]NEzwtqgdUCs[/youtube]

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » za 30 mar 2013, 13:12

Dat richting aan blijven geven op Rottepolderplein is eerder regel dan uitzondering... :geenlach:

Bart217
verkeersader

Bericht door Bart217 » za 30 mar 2013, 13:38

Mensen lijken gewoon niet meer te weten waarvoor de richtingaanwijzer bedoeld is en hoe en wanneer die te gebruiken. Hoe vaak zie je mensen richting aangeven TEGELIJK met dat ze hun manoeuvre aan het uitvoeren zijn. Of eerst uitvoegen en daarna pas richting aangeven naar rechts. Dan heeft richting aangeven toch helemaal geen nut meer??? Men lijkt maar gewoon wat te doen en als ze gewoon een keer richting hebben aangegeven, is dat wat hun betreft voldoende... :sadley:
Als de trein op tijd rijdt, dan is dat perrongeluk

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » za 30 mar 2013, 19:09

^^ Nog zo'n voorbeeld van onwetendheid:
Deze bestuurder lijkt weinig verstand van verkeerslichten te hebben, want als het groene pijllicht voor linksaf brandt, hoef je niet voor voor rood wachtende fietsers en voetgangers te stoppen.
[youtube]KUrLdLWNsj4[/youtube]

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » za 30 mar 2013, 19:33

En nog eentje. Excuses voor de slechte kwaliteit van deze laatste 2 videos, maar ik had de opnames expres in lage kwaliteit gedaan omdat ik een lange afstand heb gereden.
[youtube]dOpq8lYd4Bo[/youtube]

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » za 30 mar 2013, 19:47

Bart217 schreef:Hoe vaak zie je mensen richting aangeven TEGELIJK met dat ze hun manoeuvre aan het uitvoeren zijn. Of eerst uitvoegen en daarna pas richting aangeven naar rechts.
Ik kon het niet laten er dan toch maar eentje te uploaden naar aanleiding van jouw opmerking: http://www.youtube.com/watch?v=FCA8iJeWIh8

Ik wil niet het topic kapen dus ik embed hem niet.

Bart217
verkeersader

Bericht door Bart217 » za 30 mar 2013, 20:03

Thnx. En dan ging deze nog niet eens eerst remmmen, voordat hij ging uitvoegen...
Als de trein op tijd rijdt, dan is dat perrongeluk

mavas
2x5 autosnelweg

Re: [VIDEO] Filmpjes Mavas

Bericht door mavas » di 02 apr 2013, 21:43

Rood is groen, althans dat denken sommige fietsers hier:
[youtube]dNx1aKtwy6E[/youtube]

captain007
Forumbeheerder

Re: [VIDEO] Filmpjes Mavas

Bericht door captain007 » di 02 apr 2013, 21:51

^^ Paar weken geleden had ik er nog bijna eentje op de motorkap liggen. Ik stond overigens op tijd stil, maar de fietser schrok zodanig dat ie verderop onderuit ging. Ik hoop dan maar dat die figuren daarvan leren en de volgende keer blijven wachten.