Vanuit de weg rechts bij het verkeerslicht zie je een vrachtwagen en een auto komen. Na het verkeerslicht staan ze om mij onbekende reden stil. En waarom de auto terugrijdt en de vrachtwagen stilstaat begrijp ik ook niet.
Het lijkt erop dat die auto in de flank is geraakt door de vrachtwagen, die de bocht te ruim nam. De autobestuurder wilde blijkbaar gelijk verhaal halen.
mavas schreef:Deze is ook wel eens door Attiatattie gemaakt
...en toen heb ik er de (internet)krant mee gehaald.
Overigens vind ik het niet zo'n punt als mensen het zo doen. Als je kan rijden (spiegelen) en bereid bent je verlies te nemen (je kan niet naar rechts dus rijdt door) is het niet gevaarlijk om het zo te doen.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
De vrachtwagenchauffeur lijkt uit gewoonte de spitsstrook op te sturen, maar door het tegenlicht is pas laat zichtbaar dat deze niet pen is. De chauffeur herstelt zich dan.
Snelwegfreak schreef:Het is allemaal 'verkeersveiligheid'... Snelheid eruit halen hè
Hoe veilig is zo'n regeling als je wordt verrast door het rode licht en al zo dicht bij de stopstreep bent? En hoe veilig is zo'n regeling als je hard moet remmen?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Aanvulling: hoe veilig is zo'n regeling als men weet dat hij voor niets op rood springt? Dit ontlokt roodlichtnegatie terwijl er een dag komt, dat er toevallig wèl een fietser oversteekt...
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
Inderdaad, die "wachtstand rood"-VRI's zijn echt zeer irritant, in Zeeland heb je er ook een paar... Sowiso erger ik me eerlijk gezegd steeds meer en meer aan vele Nederlandse VRI's, ze reageren veel te zenuwachtig en voor zwaarder vrachtverkeer zijn die nerveuze lichten al helemaal een drama.
Attietattie schreef: Aanvulling: hoe veilig is zo'n regeling als men weet dat hij voor niets op rood springt? Dit ontlokt roodlichtnegatie terwijl er een dag komt, dat er toevallig wèl een fietser oversteekt...
Inderdaad, dat argument was ik nog even vergeten, terwijl het wel een belangrijke is. Maar ja, gedachten kunnen niet S.M.A.R.T. gemaakt worden zodat ze in een rapport opgenomen kunnen worden, anders waren de meeste installaties wel wachtstand groen gebleven.
En hier rij je niet snel door rood omdat overal op de N208 roodlichtcamera's aanwezig zijn.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Ik heb dat ook een keer gehad dat ik vol door rood reed zonder dat ik 't door had. Wekelijks kom ik vanuit Rotterdam, en ik ga dan richting de Marathonweg. De verkeerslichten in dit streetview beeld zijn op elkaar afgestemd en hebben gelijktijdig groen.
Echter één keer kwam ik vanuit Hoek van Holland, en 't verkeerslicht voor rechtsaf sprong op groen, maar dat licht erna niet en ik reed vol door rood. Toch wel even schrikken..
De zilveren Picanto kiest vrij laat voor de richting Haarlem. Dat trekt trekt mijn aandacht waardoor ik besluit goed op te letten op het verdere gedrag. En inderdaad reageert de bestuurder vrij laat op de verkeersmaatregelen op/boven de weg die ik al veel eerder zag op de andere rijbaan.
Uit veiligheidsoogpunt had men ook de hele invoeger kunnen afsluiten. Dat dan een paar van de N201 komende automobilisten met bestemming A9-noord/Haarlem dan een paar km om moeten rijden via KP Badhoevedorp is dan even niet anders. Ik vind het nu ergens best gevaarlijk. De rechterrijstrook is nota ben al afgekruisd als verkeer van de invoegstrook er nog op moet komen. Voor het einde van de invoegstrook staat dan al de pijlwagen met pilonnen etc, terwijl de weg daar ook nog eens in een bocht ligt. Je kan er op wachten tot er een sufkop midden in die pijlwagen knalt.