RSK schreef:Dat is ook precies de reden waarom ik het gedrag afkeur, maar anderzijds ook begrijp waar het vandaan komt. Toch ben ik er van overtuigd dat de roodkruisnegatie flink minder zou kunnen worden als men stopt met het afkruisen van spitsstroken. Gebruik daarvoor maar een kantelwalsje met een pijl en een die naar de kan draaien als de strook open is. Of nog beter: een signaalgever die in staat is om die beelden weer te geven.
Of nog beter, reguliere rijstroken
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht.Freek de Jonge
RSK schreef:Gebruik daarvoor maar een kantelwalsje met een pijl en een die naar de kan draaien als de strook open is. Of nog beter: een signaalgever die in staat is om die beelden weer te geven.
Die hebben we al.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
Wouter N14 schreef:Of nog beter, reguliere rijstroken
Waar dat niet kan qua ruimte vind ik een spitsstrook een goede oplossing om buiten de spits de doorstroming te garanderen. Ze zouden echter wel slechts ter rechterzijde van de weg toegepast mogen worden als je het mij vraagt: daar rijdt van nature al het langzame verkeer. Bij veel plusstroken zie je dat ze links liggen, dus dan krijg je juist dat de snelheidsbeperking het snelle verkeer daar in de weg zit.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.
Soms wil je uitvoegen maar schat je het verkeerd in, en ontbreekt de ruimte omdat er anderen moeten invoegen. Dan maar mijn verlies pakken en doorrijden:
Link
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Deze bestuurder voegt uit richting A5-Zuid, maar komt terug op zijn besluit door de doorgetrokken streep te negeren en terug te keren naar de parallelbaan:
Link
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Geen idee wat nu de bedoeling was van deze actie, maar toen deze "bestuurder" besloot om dezelfde kant als ik op te gaan, kon ik boven op de remmen. En ik besloot er maar snel voorbij te gaan, je weet maar nooit wat hij van plan was:
Link
Zeker! En dat op 1 dagje rijden.
En dan heb ik alle middenplakkers, linksplakkers en spitsstrookmijders maar niet gepubliceerd, anders was ik nog wel even bezig. Oh, en ook de nog de op het laatste-moment-beslissers bij A4 > A20 bij Vlaardingen, waar jij al ettelijke filmpjes van hebt geplaatst
In mijn spiegel zie ik opeens een auto met hoge snelheid naderen. Ik reed rond de 100 km/h, de auto denk ik 160+. Vlak daarna ook een politievoertuig die mij met hoge snelheid inhaalt:
Link
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Hebben jullie het nieuwsbericht gelezen? Die bestuurder was duidelijk op de vlucht. En omdat deze zo snel voorbij reed, was gewoon niet goed in te schatten hoe hard hij reed. Zou ook net zo goed 200 kunnen zijn. En die overdreven snelheid vind ik wel gevaarlijk, zeker in die bocht.