Het zou erg helpen als ze belasting zouden heffen over kerosine in plaats van over potloden. Maar goed de laatsten hebben niet zo'n sterke lobby in Den Haag.
Moderator: Moderatoren
Ik denk dat dat een schijntje is tov de belasting die je betaalt in andere vervoermiddelen.De laatste dat ik een vliegticket kocht, was de belasting ongeveer 10% van de totale prijs.
Afgelopen week toch behoorlijk veel vertraging gehad op de A27. Mede door het slechte weer deze week.nederland24 schreef: ↑vr 18 mar 2022, 20:49 Toch heb ik op de A27 tussen Hooipolder en Gorinchem nog amper vertraging gehad dit jaar. Terwijl voor de coronacrisis het vrij gebruikelijk was dat er in ieder geval op de maandag dinsdag en donderdag minimaal 15-20 minuten vertraging aanwezig was. Als ik voor mezelf spreek, zal ik ook in de toekomst niet meer elke dag naar kantoor gaan. Ik en velen met mij vinden het wel prettig om een aantal dagen thuis te werken, zodat ze in de avonduren meer vrije tijd hebben en doordat er minder afleiding is van collega's ze voldoende productie kunnen draaien.
Voor mij geldt precies hetzelfde. Maandag thuis, dinsdag, woensdag en donderdag op kantoor en vrijdag thuis.
Ik rijd ook wel eens in dergelijke files. Dan denk ik meestal: als automobilisten ook eens op de rechterrijstrook zouden rijden, in die grote gaten, dan zou de doorstroming ook beter zijn,want dan zitten ze niet hutje mutje op de linkerrijstrook. Iets met gebruik van wegcapaciteit.hneel schreef: ↑di 19 apr 2022, 13:08 Maar is een file eenmaal begonnen, dan laten sommigen plots grote gaten tot hun voorganger vallen. 50 of 100 meter is niks. En staat er bvdan rijden ze 50, en staat er
dan rijden ze 30. Wat doet dat met de wegcapaciteit en de files?
En het moet gezegd: de vrachtwagenbestuurders zijn het ergste. Ik snap wel dat die niet graag voortdurend willen stoppen en optrekken, maar dit is het andere uiterste. Alsof het hen niet kan schelen hoe lang ze in de file staan; ze hoeven blijkbaar toch nooit ergens op tijd te zijn. En dat ze de file langer maken voor hun collega's achter zich boeit blijkbaar ook niet.