- SPOILER: TOON
Moderator: Moderatoren
Of Brussel, je gaat namelijk ook door Vlaanderen :-)sanderl schreef:Daarom vond ik het ook zo vreemd. Omdat het blijkbaar nieuwere borden zijn met Luxembourg, maar dan wel met Brüssel. Misschien is inderdaad de Belgische taaltoestand hier het gevolg van. Maar als ik Duitsland was zou ik me hier gewoon buiten houden en pragmatisch Bruxelles vermelden, je rijdt immers toch via Luxemburg en Wallonië.
Ik zie Grenzübergang en Wasserbillig als 2 verschillende doelen. Waarbij Wasserbillig toevallig geen afstand heeft.Willem schreef:de L achter de aankondiging van de grensovergang
Logisch, omdat Luxemburg dat zelf ook (meestal) niet doet.Willem schreef:Verder is hetzelfde bord de Luxemburgse A1 niet vermeld
Het zijn beide officiële namen. Voor Luxemburg-stad zijn de Franstalige en de Luxemburgstalige naam officieel, voor Brussel zijn zowel de Nederlandstalige, de Franstalige als de Duitstalige naam officieel. Logisch dat de Duitsers dan Brüssel gebruiken.sanderl schreef:Luxembourg op z'n Frans en Brüssel op z'n Duits? Raar.
Geef mij maar een aspirientje:harry schreef:
R.W. 43... klinkt als een Oude Rijkswegharry schreef:
Dit is voor het eerst dat Escamp staat aangegeven. Vroeger stond dat stadsdeel niet op de wegwijzers.harry schreef:![]()
Dat is de huidige A7 tussen Afsluitdijk en Groningen.Harry schreef:R.W. 43... klinkt als een Oude RijkswegWesso schreef:Waar loopt die RW43 dan?
Nee... de Sliffertsestraat ligt op Eindhovens grondgebied. Het gele bord verwijst dan ook naar de stadsring. Maar daarvoor moet je wel eerst onder de Randweg doorrijdenharry schreef:Ring? Dit is in Veldhoven, vlak bij de Randweg N2. Zouden ze die bedoelen?
Quote verkeerd om. Ja, de A7 heeft daar in zijn beginjaren nog de naam "rijksweg 43" gehad. Maar het bord op Harry's foto staat vlak voor de Oude Rijksweg in Bolsward, plaatselijk bekend als Oude Rijksweg 43. Het is dus een wegweizer.boe! schreef:Dat is de huidige A7 tussen Afsluitdijk en Groningen.Harry schreef:R.W. 43... klinkt als een Oude RijkswegWesso schreef:Waar loopt die RW43 dan?