Coen Tunnel schreef: wo 26 jun 2024, 14:31Voor wie zegt dat de geldig is:
In het RVV staat dat bij een een maximumsnelheid van 50 km/u geldt. Die hoeft niet verder aangegeven te worden. Echter, een overrulet ook een , waardoor het in artikel 20 bepaalde niet geldt, en er dus een mogelijkheid is om harder te rijden dan je op basis van bord zou mogen. Pas je dezelfde logica in deze situatie toe, dan zou bij dit erf de dus gelden.
De is geldig, de telt niet. Artikel 63b lid 1c zegt dat expliciet.
Voor in een is dat anders: 63b lid 1a zegt expliciet dat voor bromfietsers de laagst aangegeven snelheid blijft gelden door naar Artikel 20, onderdeel b te verwijzen. Voor motorvoertuigen geldt niet dat de laagst aangegeven snelheid blijft gelden in het geval van , want dan hadden ze ook naar Artikel 20, onderdeel a verwezen.
Ik zag trouwens afgelopen woensdag dat de parkeergarage P1 onder de Arena in Amsterdam een woonerf is. Er staan borden bij het inrijden (hier). Dat vind ik wel een aparte manier om een Vmax van 15 proberen af te dwingen.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
Palance schreef: vr 12 jul 2024, 23:59
Ik zag trouwens afgelopen woensdag dat de parkeergarage P1 onder de Arena in Amsterdam een woonerf is. Er staan borden bij het inrijden (hier). Dat vind ik wel een aparte manier om een Vmax van 15 proberen af te dwingen.