[A004] Delft - Schiedam: Tracébesluit onherroepelijk

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

IQ[]
expressweg

Bericht door IQ[] » di 20 sep 2005, 17:29

Alargule schreef:...sprak de Belg... :roll:
Mag ik je vriendelijk mededelen, dat ik:
- niet in België stem, maar er wel woon. En me daarom niet met de Belgische politiek bemoei.
- 14 jaar in Nederland heb gewoond
- en op de koop toe een Nederlandse identiteitskaart heb....
- dientengevolge ook in Nederland zal stemmen als ik de kans krijg.

Dank u.

Frits
2x2 autosnelweg

Bericht door Frits » di 20 sep 2005, 17:30

Ook al ben je het niet met hun standpunten eens, een CDA/VVD kabinet geeft denk ik de meeste garantie op de aanleg van de ontbrekende stukken A4. Mocht Groen Links in een kabinet komen, dan kun je alle plannen door de papierversnipperaar doen. (En niet alleen deze.)

Ed
verkeersader

Bericht door Ed » di 20 sep 2005, 17:31

op de site van RTV West staat net boven ons topic ook iets over de A12...
Van uitstel komt afstel. Spitsstroken, ze kunnen beter werk maken van verbreding van deze belangrijke verbinding :!:
http://www.rtvwest.nl/index.php?id=28&t ... 463178f8ce
Brandstofprijzen Luxemburg (per 21-09-2012): Diesel 1,277 Euro95 1,419

Alain
expressweg

Bericht door Alain » di 20 sep 2005, 17:32

IQ[] schreef:Mag ik je vriendelijk mededelen...
Ja, dat mag je;
Dank u.
Alstublieft.

IQ[]
expressweg

Bericht door IQ[] » di 20 sep 2005, 17:45

Volgens mij ben ik beetgenomen :zzz:

Mag niet he :wijsvinger:

Alain
expressweg

Bericht door Alain » di 20 sep 2005, 17:51

:mrgreen:

Ik neem mensen graag beet. Vooral als ze er later zelf achter komen.
Maar even goeie vrienden, natuurlijk! :biertjes:

hoevenpe
expressweg

Bericht door hoevenpe » di 20 sep 2005, 18:35

Met mijn Wouter Bos opmerking bedoelde ik meer dat dit kabinet in ieder geval het nog wil aanleggen... Als we in 2007 een linkse meerderheid hebben weet je in ieder geval zeker dat het er niet van komt...

Westlander
stadsweg

Bericht door Westlander » di 20 sep 2005, 18:47

Dit las ik op de site van de WOS (Westlandse Omroep Stichting):

http://www.wos.nl/html/Nieuws/showart.php?art=16947

Maar voor de rest. Wie van jullie heeft er een grote hamer :?: Ik bedoel zo eentje Kopspijkers. Kan ik samen met jullie die hersenen even inslaan bij het kabinet :twisted: :twisted:
Wie niet horen wil moet maar voelen. Dit heeft een economisch belang. De geitenwollensokkenstypes hebben nu lang genoeg het recht in handen gehad.

om te :cry: :cry: hoe men met sommige dingen omgaat in Nederland. Een beslissing kunnen we niet nemen in Nederland.

Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark » di 20 sep 2005, 20:35

Hoppa, zijn we weer terug in 1957 of wanneer dan ook die weg gepland was. De Oranjetunnel en de Veilingroute zijn hierbij ook opgenomen.

JA VOOR DE 20ste KEER JA!

Alain
expressweg

Bericht door Alain » di 20 sep 2005, 20:42

Dit doet me dan weer denken aan de Second Avenue Subway in New York. Alhoewel een project van een iets grotere schaal, is dat ook al sinds 1929 (!) steeds weer uitgesteld. In de jaren '70 begonnen ze zelfs met de bouw van de lijn, en kwam een deel ook daadwerkelijk gereed. Toen werd de stad failliet verklaard, en alle werkzaamheden tot op heden opgeschort. De vraag is dus ook, of de lijn - die inmiddels het lieve sommetje van $17 miljard (!) moet gaan kosten - ook daadwerkelijk ooit opgeleverd gaat worden...:roll:

Maar goed, da's weer héél wat anders... ;)

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » wo 21 sep 2005, 9:51

Trouwens, de A4-Zuid dreigt ook ernstig vertraagd te raken. In januari wil Rijkswaterstaat gaan starten met de omleiding Halsteren, maar de provincie sleept ze voor de rechter als ze dat doorzetten. Ze vinden dat eerst het benodigde geld voor de hele A4 er moet komen.

Waarom is mij echt niet duidelijk, ik dacht dat ze zelf ook graag vast een begin hadden gemaakt. Krantenbericht volgt later.

hoevenpe
expressweg

Bericht door hoevenpe » wo 21 sep 2005, 10:34

Dit zijn de momenten dat ik denk... 'Een dictatuur heeft ook zo z'n voordelen...' :twisted: Ik denk niet dat Saddam zich erg bezig houd met fijnstofnormen en inspraakavonden... ;)

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » wo 21 sep 2005, 11:12

In januari wil Rijkswaterstaat gaan starten met de omleiding Halsteren, maar de provincie sleept ze voor de rechter als ze dat doorzetten. Ze vinden dat eerst het benodigde geld voor de hele A4 er moet komen.
Daar zit m.i. wel wat in: Een rechtsstreekse verbinding tussen Zoomland en de A 29 is moeilijker haalbaar als ze met de omleiding Halsteren het tracé uit de kast halen dat ik op mijn kaart heb staan :roll:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Alain
expressweg

Bericht door Alain » wo 21 sep 2005, 11:42

hoevenpe schreef:Dit zijn de momenten dat ik denk... 'Een dictatuur heeft ook zo z'n voordelen...' :twisted: Ik denk niet dat Saddam zich erg bezig houd met fijnstofnormen en inspraakavonden... ;)
Nee, eerder met iedereen die het enigszins met hem oneens was (en dat hoefde nog niet eens zo te zijn, hij hoefde maar te denken dat het zo was) ombrengen - en zijn familie en vrienden ook. Ja, een dictatuur heeft zo zijn voordelen...Wat een uitspraak... :roll:
Overigens is Saddam nu vooral bezig met gevangen zitten; hopelijk blijft dat zo.

hoevenpe
expressweg

Bericht door hoevenpe » wo 21 sep 2005, 11:48

Alargule schreef:Overigens is Saddam nu vooral bezig met gevangen zitten; hopelijk blijft dat zo.
Helemaal mee eens trouwens... Voordat je me verkeerd begrijpt.

Het is meer dat ik horendol wordt van deze praatcultuur, waarom moet zo'n onderzoek in hemelsnaam jaren duren?!?

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » wo 21 sep 2005, 11:50

Wat ligt er eerder in Nederland:

A) De complete A4
B) Oplossing A2 Maastricht
C) De Noord-Zuid-spoorlijn
D) Vijf meter water in het zuidwesten

geweldig hoor, die Hollandse politiek :NL: :shoot:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » wo 21 sep 2005, 12:12

Alargule schreef:Overigens is Saddam nu vooral bezig met gevangen zitten; hopelijk blijft dat zo.
Dan kan-ie daar over fijnstof na gaan denken :mrgreen:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » wo 21 sep 2005, 12:20

stof om over na te denken 8-)

Hajo
2x3 autosnelweg

Bericht door Hajo » wo 21 sep 2005, 12:22

Wat dit land nodig heeft is DAADKRACHT! En dus een eind aan dat oeverloze, jarenlange ge***! Daaraan ontbreekt het hier. DADEN willen we zien! Dus hop, aanleggen die hap! :evil:
Donateur Vereniging Wegenforum

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » wo 21 sep 2005, 12:23

Vijf meter water in het zuidwesten
Ja dan heeft een doorgetrokken A 4 ook niet heel veel zin meer. :roll:

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » wo 21 sep 2005, 12:27

idd, en dat scheelt de poltiek weer een moeilijke keuze!

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » wo 21 sep 2005, 12:52

Vinny schreef:
Vijf meter water in het zuidwesten
Ja dan heeft een doorgetrokken A 4 ook niet heel veel zin meer. :roll:
Natuurlijk wel, in plaats van een tunnel nu alvast op pilaren van 6 meter neerzetten. Doen we dan met meer snelwegen dna hebben we bij watersnood in ieder geval een goed transportnetwerk. ;)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » wo 21 sep 2005, 12:53

Erg vreemd dat het stuk tussen Delft en Schiedam weer vertraagd wordt! De Nota Mobiliteit heeft het juist over de prioriteiten die het geeft aan de A2,A4 en A12 (omdat deze de economie versterken en grote stedelijke netwerken met elkaar verbinden), maar als ze dit uitstel prioriteit noemen dan snap ik het ook niet meer.
Er wordt tot 2020 14,5 miljard ingeraamd om projecten uit te voeren, dan moet er toch geen probleem met de financiering zijn voor de A4.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » wo 21 sep 2005, 13:08

Natuurlijk wel, in plaats van een tunnel nu alvast op pilaren van 6 meter neerzetten. Doen we dan met meer snelwegen dna hebben we bij watersnood in ieder geval een goed transportnetwerk.
Ik wil niet heel moeilijk doen hoor; maar dat is dan maar één dag nuttig (namelijk op de dag dat heel Den Haag en Rotterdam geëvacueerd moet worden). Dan kun je beter een gewone weg neerleggen ervan uitgaande dat de evacuatie OP TIJD geschiedt. Daarna zal Zuid-Holland duurzaam onbewoonbaar verklaard worden, en heb je dus in het geheel niets meer aan welke snelweg dan ook. (einde doemdenkmodus).

Rijkswaterstaat houdt onze kustverdediging op veilige hoogte; ik blijf rustig slapen ;)

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » wo 21 sep 2005, 13:15

Jawel, Vincent, want dan kun je snel van Amersfoort-aan-Zee via Zuid-Holland naar hoogegelegen gebieden in West-Brabant. Denk je eens in, een brug die vele malen langer is dan de Afsluitdijk. Hoeveel toeristen moet dat niet gaan trekken? En dan kun je ook nog tol heffen, geweldig toch?

Autosnelwegen.net

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » wo 21 sep 2005, 13:32

Vreemd. Ineens bestaat de Beneluxtunnel uit een brug op zes meter boven het Maaiveld, en is Delft een voorstadje van Amersfoort. Ik heb zeker iets gemist... :knetter:

Peter
2x3 autosnelweg

Bericht door Peter » wo 21 sep 2005, 15:32

Wie weet is het realisme.
Je kunt beter nu je troeven zetten op projecten die binnen 2 jaar aanvangen (ie niet meer door een volgend kabinet om zeep worden geholpen) dan je troeven zetten op de A4-middendelfland, waar je met zekerheid niet binnen 2 jaar alle vergunningen binnen hebt.

De kans is toch 80% dat over 2 jaar de PvdA (en wellicht GL) in het kabinet zitten, samen met CDA. Het geld zal dan weer rollen naar het milieu, de kinderbijslag en de sociale zorg en niet naar wegen.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Bart
autoweg

Bericht door Bart » wo 21 sep 2005, 17:01

ik denk dat dat wel een beetje meevalt. Het FES kent een duidelijke doelbesteding, voordat die wet is aangepast (waar dus ook een Kamermeerderheid voor nodig is) zijn we ook weer een tijdje verder, als het er uberhaupt al van komt...

Met een PvdA / CDA coalitie zie ik nog zeker wel mogelijkheden voor een A4 Midden-Delfland
Bart - als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan...

Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark » wo 21 sep 2005, 18:40

Vinny schreef:
Natuurlijk wel, in plaats van een tunnel nu alvast op pilaren van 6 meter neerzetten. Doen we dan met meer snelwegen dna hebben we bij watersnood in ieder geval een goed transportnetwerk.
Ik wil niet heel moeilijk doen hoor; maar dat is dan maar één dag nuttig (namelijk op de dag dat heel Den Haag en Rotterdam geëvacueerd moet worden). Dan kun je beter een gewone weg neerleggen ervan uitgaande dat de evacuatie OP TIJD geschiedt. Daarna zal Zuid-Holland duurzaam onbewoonbaar verklaard worden, en heb je dus in het geheel niets meer aan welke snelweg dan ook. (einde doemdenkmodus).

Rijkswaterstaat houdt onze kustverdediging op veilige hoogte; ik blijf rustig slapen ;)
En Spijkenisse moet zeker niet geëvaccueerd worden :twisted: ;)

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » wo 21 sep 2005, 21:27

Ja en Den Hoorn en Barendrecht en alle andere onbeduidende dorpjes die men vergeten is te annexeren... :evil: