Afbeelding

Informatie bij wegwerkzaamheden

Forum waar gediscussieerd kan worden over (dynamisch) verkeersmanagement.

Moderator: Moderatoren

Ben-nie
zandpaadje

Informatie bij wegwerkzaamheden

Bericht door Ben-nie » di 07 jun 2011, 16:19

Beste forumleden,

Voor mijn afstudeeronderzoek heb ik een enquete opgesteld. Deze enquete moet uitwijzen welke informatie weggebruikers willen hebben bij kleine wegwerkzaamheden. Er wordt in een 4 tal verschillende situaties gevraagd aan welk informatie u behoefte zou hebben. Het is voor mijn onderzoek dan ook van groot belang dat zoveel mogelijk mensen de enquete invullen. Ik hoop dan ook dat er veel gebruikers van dit forum de enquete willen invullen. Het kost maximaal 5 minuten.
over een week volgt er nog een aanvullende en controlerende enquete over dit onderwerp.

Tevens kan hieronder naar aanleiding van de enquete een discussie gestart worden. Bijvoorbeeld over locaties/situaties waar het goed gedaan wordt en situaties waar slechte informatie gegeven wordt.

De link naar de enquete is:
http://www.thesistools.com/wegwerkzaamheden

Bvd, Bennie
Student Verkeerskunde

Rene
4x5 autosnelweg

Re: Informatie bij wegwerkzaamheden

Bericht door Rene » di 07 jun 2011, 16:39

Vindt u informatie over de actuele reistijd/vertraging nuttig? (Het gaat hierbij om een vertraging van maximaal 10 min.)
Ik vind op dat moment vooral actuele info over de filelengte interessant (in km). Daarmee kan ik bepalen welke afrit/welk knooppunt nog bereikbaar is, en daar een routealternatief op afstemmen.

peejay
autoweg

Bericht door peejay » wo 08 jun 2011, 13:17

Je hebt goed nagedacht over de opzet van de enquete, mijn complimenten :top:

Wel denk ik dat sommige actuele informatie alleen langs de weg beschikbaar hoeft te zijn, niet via internet. Die keuzemogelijkheid was er niet.
Rij met je hart

Ben-nie
zandpaadje

Bericht door Ben-nie » wo 08 jun 2011, 14:01

Dat klopt sommige actuele informatie hoeft niet op internet alleen langs de weg (daarom staat het ook tussen haakjes), maar aangezien deze informatie meestal toch digitaal gegenereerd wordt is het een zeer kleine moeite om deze ook online te zetten.

Heeft iemand overigens nog tips om de enquete verder te verspreiden, aangezien mijn kennissenkring nogal veel jongeren betreft.

Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene » wo 08 jun 2011, 14:18

Op het flitsservice forum zitten ook altijd veel weggebruikers.

Ben-nie
zandpaadje

Bericht door Ben-nie » wo 15 jun 2011, 15:22

rene,

bedankt voor de tip!

Tachi
verkeersader

Bericht door Tachi » wo 15 jun 2011, 23:25

Dit is één van de weinige enquêtes die ik met plezier heb ingevuld :top:

Ben-nie
zandpaadje

Bericht door Ben-nie » di 13 sep 2011, 10:00

Het rapport is afgerond en goedgekeurd + ontvangen door RWS, de presentatie gelukt en het diploma kan binnenkort in ontvangst genomen worden. Kan 1 dag in de (2)week bij mijn afstudeerbedrijf blijven hangen en mn vrijdag/zaterdag baantje als chaufeur uitbreiden naar 4 dagen! HELEMAAL TOP

Bedankt voor jullie medewerking, de belangrijkste Conclusies in de Tabel:

x betekend dat een meerderhuid deze informatie nuttig vind.
1 t/m 3 staan voor de informatie die weggebruikers het belangrijkste achten langs de rijbaan

Via een pb kun je het hele rapport van mij ontvangen

feitelijk
expressweg

Bericht door feitelijk » di 13 sep 2011, 10:05

Ben-nie schreef: x betekend dat een meerderhuid deze informatie nuttig vind.

Via een pb kun je het hele rapport van mij ontvangen
I'll pass. :mrgreen:
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Ben-nie
zandpaadje

Bericht door Ben-nie » di 13 sep 2011, 10:06

Tabel lukt niet dan maar de lap tekst:

Afsluiting gehele rijbaan
De prioriteiten betreffende een vooraankondiging in een situatie waarbij de gehele rijbaan is afgesloten zien er als volgt uit:
1. Vooraankondiging van de datum, tijd en duur;
2. Vooraankondiging van de aard van de afzetting;
3. Vooraankondiging van de vooraf ingeschatte gevolgen.
Wanneer het om informatie tijdens de werkzaamheden gaat zijn de prioriteiten als volgt:
1. Informatie tijdens de werkzaamheden over de actuele reistijd;
2. Informatie tijdens de werkzaamheden over de lengte van de afzetting;
3. Informatie tijdens de werkzaamheden over de aard van de werkzaamheden.
Via internet moet er gecommuniceerd worden over de ‘datum, tijd en duur’, de ‘aard van de afzetting’, de ‘vooraf ingeschatte gevolgen’, de ‘actuele reistijd’, de ‘lengte van de afzetting’ en de ‘aard van de werkzaamheden’.
Afsluiting rijstrook
De prioriteiten betreffende een vooraankondiging in een situatie waarbij een rijstrook is afgesloten zien er als volgt uit:
2. Vooraankondiging van de aard van de afzetting;
3. Vooraankondiging van de vooraf ingeschatte gevolgen.
De ‘aard van de afzetting’ en de ‘vooraf ingeschatte gevolgen’ zijn uit het onderzoek qua populariteit gelijkwaardig. Er is gekozen om de ‘aard van de afzetting’ boven de ‘vooraf ingeschatte gevolgen’ te plaatsen omdat de ‘aard van de afzetting’ van een hoger percentage weggebruikers de hoogste prioriteit heeft gekregen.
Wanneer het om informatie tijdens de werkzaamheden gaat zijn de prioriteiten als volgt:
2. Informatie tijdens de werkzaamheden over de lengte van de afzetting.
Via internet moet er gecommuniceerd worden over de ‘datum, tijd en duur’, de ‘aard van de afzetting’, de ‘vooraf ingeschatte gevolgen’, de ‘actuele reistijd’, de ‘lengte van de afzetting’ en de ‘aard van de werkzaamheden’.
Afsluiting vluchtstrook
De prioriteiten betreffende een vooraankondiging in een situatie waarbij de vluchtstrook is afgesloten zien er als volgt uit:
2. Vooraankondiging van de vooraf ingeschatte gevolgen.
2. Informatie tijdens de werkzaamheden over de lengte van de afzetting.
Werkzaamheden in de berm
De informatie tijdens werkzaamheden in de berm waar behoefte aan is onder de weggebruikers is de ‘lengte van de afzetting’. De ‘aard van de werkzaamheden’ heeft de tweede prioriteit maar met 44% van de weggebruikers geen meerderheid. De ‘reden van de werkzaamheden’ is in dit geval de derde prioriteit maar is met 22% nog minder populair onder de weggebruikers. De reden heeft in geen enkele situatie een meerderheid behaald onder de weggebruikers en is zodoende in alle situaties niet aanbevolen.
Er wordt aanbevolen om via internet te communiceren over de ‘datum, tijd en duur’, de ‘lengte van de afzetting’ en de ‘aard van de werkzaamheden’ als er werkzaamheden in de berm (gaan) plaats vinden.

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » di 13 sep 2011, 10:39

geelhoed schreef:I'll pass. :mrgreen:
Ik niet!
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje