Dat zou ik ook zeggen. Maar ook: een autosnelweg heeft in beginsel helemaal geen kruisingen met niet-voorrangswegen. Want alles verloopt volledig ongelijkvloers, en in de zeldzame gevallen dat er eens een keer een deelconflict is (laten we zeggen: Cheratte) eindigt de voorrangsweg. Zelfde geldt uiteraard wanneer je de snelweg verlaat over een afrit. Dus wanneer is het een gegeven dat enig belang heeft?
Ik moet direct denken aan Italiaanse superstrade met ontbrekende invoegstroken. Dan moet er uiteraard voorrang worden gegeven. Maar een beetje doorbladerend zag ik dat ze ook op superstrade staan met fatsoenlijke invoegstroken en op autostrade. Frankrijk en Spanje kennen ze ook.Seat Ibiza schreef: di 16 jul 2024, 11:00 In Nederland hadden we dievolgens mij nooit, wel de
bij toeritten, maar volgens mij mist niemand die. Hoe is het eigenlijk in andere landen?
Als je het plat slaat, zouden ze onnodig zijn bij normale invoegstroken, omdat je daar werkt op het principe dat degene die van rijstrook wisselt de voorrang moet geven. Als een invoegstrook ontbreekt, wil je niet terecht komen in discussies over "rechts heeft voorrang", dus dan kan een