[E314][N019] Herinrichting afrit Wilsele Vuntcomplex

Actuele grote projecten

Moderator: Moderatoren

GSX750F1998
polderweggetje

Bericht door GSX750F1998 » di 21 jun 2011, 20:20

Iemand bekend met afrit 20, van Wilsele op de E314? Meer bekend onder de naam "Vuntcoplex". Er staan daar grote veranderingen op 't programma. Op mijn werk (doe momenteel bewaking op 't stadskantoor van Leuven), volgend plan zien uithangen. Er komt daar een immens groot rond punt. Lijkt mij wel een goed plan, maar denk dat de werken (wanneer ze starten, als ze al goedgekeurd zijn tenminste, weet ik niet), meerdere jaren in beslag zullen nemen.
Afbeelding

En dit is hoe het momenteel is:
Afbeelding

Edit Daviedoff: dit bericht en bijhorende reacties is afgesplitst vanuit het "wel en wee op de Belgische autostrades" naar dit nieuwe draadje.

Alfa
2x3 autosnelweg

Bericht door Alfa » di 21 jun 2011, 20:23

Ik zie er de meerwaarde niet van in. Het lijkt me zeer ruimteverslindend te zijn.

Het is zeker bedoeld als vervanging van die gesloten oprit. Maar zijn daar nu zoveel problemen op het onderliggend wegennet naar de bestaande afritten toe?
Laatst gewijzigd door Alfa op di 21 jun 2011, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » di 21 jun 2011, 20:24

Is de zuidwestelijke verbinding nu een brug over water? Lijkt me overigens wel een verbetering t.o.v. de huidige situatie als ik het zo zie (zelf nog nooit geweest), maar of het alle ruimte waard is...
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Wimpie24
expressweg

Bericht door Wimpie24 » di 21 jun 2011, 21:15

De werken zijn al van vorige zomer bezig en kaderen in het groter geheel van de N19 noord-zuidverbinding. Nu moet alle verkeer van de N19 bij het sluitstuk door een klein tunneltje door het spoor passeren. Dat tunneltje is net breed genoeg voor 1 auto tegelijk en dus is er een beurtrol geïnstalleerd.
Momenteel zijn er al 1 verbindingswegen af.
Het heeft dus niets met de gesloten oprit te maken, die zou nooit gecompenseerd worden omdat hij altijd tijdelijk geweest is en de bewoners van Wilsele hun dorp via een speciaal aangelegde brug kunnen bereiken.
Dit project houdt ook rekening met de toekomstige verbreding van de E314.

De reden waarom dit complex zo omvangrijk gaat zijn is omdat Leuven, Kessel-Lo en met name dat stuk zeer heuvelachtig is.
De vaartweg en alle bruggen aangelegd voor de nieuwe rechtstreekse spoorverbinding tussen Aarschot en Brussel zijn al op dit project voorzien, de tunnels en overbruggingen liggen al klaar en men is nu bezig met de nodige wegverbindingen aan te leggen.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

GSX750F1998
polderweggetje

Bericht door GSX750F1998 » di 21 jun 2011, 21:48

^^
Heu . . . ik loop dus precies een beetje achter. Tja, op het plan heb ik niet op datums gelet, en op de betreffende plaats ben ik al sinds meerdere jaren niet meer geweest. En de satelietfoto die ik in mijn vorig bericht gebruikt heb, dateert blijkbaar nog van voor de werken. Heb (in mijn zeer jonge tijd) nog een aantal jaren kort bij dat punt gewoond, op de Aarschotsesteenweg, schuin over de TV, Radio, enz. winkel gewoond (Verbinnen noemt die zaak als ik het mij goed meen te herinneren), en heb nog een nonkel in die buurt wonen, die vanuit zijn tuin op dat punt kan kijken (of toch als hij in één van zijn bomen klimt). Het betreft een doodlopende straat, genaamd, Kessel-losesteenweg. Stevige naam voor een doodlopende straat, maar de naam zegt het zelf, de steenweg liep vroeger (heel lang geleden), dus wel degeleijk tot in Kessel-Lo, en als ik het mij goed herinner, heeft mijn nonkel aldaar het nog meegemaakt dat de E314 gelegd werd, weet alleen niet of dat voor of na zijn intrek aldaar was.

Maar nu ik weet dat de werken al bezig (ver gevorderderd) zijn, ga ik toch eens een omwegje maken langs daar. En maar goed dat ze daarbij rekening houden met een eventuele verbreding van de E314, wat overigens best mag gebeuren.

Dat gehele complex is trouwens helemaal niet onbelangrijk, integendeel.

GSX750F1998
polderweggetje

Re: [E314][N019] Herinrichting afrit Wilsele Vuntcomplex

Bericht door GSX750F1998 » do 07 jul 2011, 9:13

Ben er onlangs eens gepasseerd, maar ik zie totaal niets van die werken. :hm:

Wimpie24
expressweg

Bericht door Wimpie24 » do 07 jul 2011, 12:02

Als je op de snelweg rijdt zie er niet veel van omdat men nu enkel onder het viaduct bezig is.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

GSX750F1998
polderweggetje

Bericht door GSX750F1998 » vr 08 jul 2011, 10:44

Wimpie24 schreef:Als je op de snelweg rijdt zie er niet veel van omdat men nu enkel onder het viaduct bezig is.
Ben zo een beetje langs alle kanten gepasseerd. Daarbij is er mij wel een en ander opgevallen, en zelfs een bord dat aangeeft dat het tracé van de aarschotsesteenweg (nabij de vaart dus), veranderd wordt. Maar van dat ene groot rond punt heb ik nog niets gemerkt. Daar moet men dan nog aan beginnen veronderstel ik?

Onderweg
dorpsstraat

Bericht door Onderweg » do 15 sep 2011, 17:35

^^ Late reactie maar dat is om die gevaarlijke bocht iets verderop voor het verkeer naar Aarschot beter te laten doorstromen + de te smalle tunnel te doen ontlasten. In de spits moet je lang wachten aan dat kruispunt. Het is zelfs veiliger denk ik voor lokaal verkeer naar Wijgmaal en Herent en de Kolonel Begaultlaan.
Een weg bevat veel plezier :D

Tommy
autoweg

Bericht door Tommy » do 16 aug 2012, 16:00

Dit tunneltje is inderdaad té klein voor een steenweg ;)
Vuntcomplex en omgeving
Grote rotonde organiseert verkeer

Afbeelding
Meer: http://www.leuven.be/leven/stadsvernieu ... -omgeving/
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

Wimpie25
2x2 autosnelweg

Bericht door Wimpie25 » do 16 aug 2012, 17:29

De werken zijn ondertussen afgerond aan de N19 zelf, ik ben benieuwd hoe men dat gaat verbinden met dat Vuntcomplex. Op de N19 heeft men voor een oplossing met enkele verkeerslichten op kruispunten gekozen. De N19 heeft nu een volwaardig en erg breed tracé. Dit huzarenstukje heeft men opgelost door ongebruikte maar aangelegde tunnels onder de HST-lijn te benutten en nieuwe bruggen te bouwen. Het nieuwe tracé staat trouwens al op Google Maps.