Mooi, ruimte voor de toekomstige vluchtstrook!

Moderator: Moderatoren
Mooi, ruimte voor de toekomstige vluchtstrook!
Daarvoor moeten op z'n minst de viaducten afgebouwd worden. Het einddoel zou overigens een 2x2 ASW moeten zijn; zo goed als alles is daar al op voorbereid en waar dat niet zo is (zoals bijvoorbeeld de Eilandbrug) past een 2x2 autoweg 100 ook niet. Dan kun je nieuwe viaducten en de brug net zo goed van die vluchtstrook voorzien.Jackbauer1350 schreef: ↑zo 07 mei 2023, 20:12 Pak er een meter bij aan weerszijden en asfalteren. Is het gelijk 2x2.
Ik ben er inmiddels ook langs geweest en ik voel me hier uitermate onprettig bij. Dit is een plek waar al meermaals auto's en vrachtwagens achterop files zijn gebotst en doden zijn gevallen. Die files zijn niet altijd goed zichtbaar omdat ze vaak op of net na het viaduct beginnen. Eigenlijk elke keer als ik hier in de file stond, hield ik enorm veel afstand, keek ik in de spiegel, en hield ik de tegenovergestelde richting ook goed in de gaten om als daar een gat in het verkeer viel eventueel in geval van nood daar naartoe te kunnen uitwijken om niet het volgende dodelijke slachtoffer op de N50 te zijn. Dat kan nu niet meer.
Behalve de middenafscheiding en de Vmax 80 over, laten we wel wezen, een stuk van 2,5 km is er in het afgelopen jaar niet zoveel veranderd ten opzichte van de jaren ervoor. Maar de weg is druk en dit zijn kleine dingetjes die het steeds minder prettig maken. Ik vind het ook ongelooflijk dat we al zo lang moeten wachten op een volledige 2x2 tussenSchelpenpaadje schreef: ↑di 16 mei 2023, 19:39 Veiliger: misschien
Verbetering: nee
Dit had tien jaar geleden al 2x2 kunnen en moeten zijn t/mHattemerbroek. Dat het er nu zo bij ligt is een bewijs van jarenlange incompetentie van het rijk.
Voorheen was de route N50-A6 indien nodig een redelijk alternatief voor A28-A32. De komende jaren ga je mij er niet zien.