Of met flaps of een band als verhoging. Maar is 2+1 dan echt zo onveilig zonder scheiding?Wicher schreef:Het zal wel geen cable barrier worden. Een afscheiding kan natuurlijk ook gewoon in de vorm van een vangrail of evt. een wat bredere grasstrook worden uitgevoerd.
[N050] Hattemerbroek - Emmeloord
Moderator: Moderatoren
-
- 2x4 autosnelweg
-
- expressweg
-
- 2x4 autosnelweg
Precies, vandaar mijn retorische vraag.Wicher schreef:Ik blijf het nog steeds een vaag verhaal vinden, dat 2+1 zo onveilig zou zijn.
Je moet altijd bedenken dat 2+1 over het algemeen het alternatief is voor 1+1. 2+1 lijkt me dan veel veiliger, omdat er totaal geen reden is om in te halen.

Ik ben ook wel benieuwd wat we dan voor nieuwe bebakening gaan krijgen.

-
- woonerf
Ik ben eigenlijk voor een cable barrier (voor diegenen die geen idee hebben hoe dat eruit ziet, zie link http://www.eurorail.nl/kabels/kabelinleiding.htm ) aangezien deze cable barrier enigzins een auto tegenhoudt (en dus zorgt dat deze niet op de andere weghelft komt), en niet al te massief is (zoals een gewone barrier) zodat automobilisten hun vaart minderen (of niet durven in te halen). Ook de kosten ten opzichte van een vangrail zal veel lager zijn.Wicher schreef:Het zal wel geen cable barrier worden. Een afscheiding kan natuurlijk ook gewoon in de vorm van een vangrail of evt. een wat bredere grasstrook worden uitgevoerd.
En scandinavische landen passen ze al langer toe. Dus waarom Nederland niet.
Geen mening is ook een mening
-
- expressweg
-
- Moderator
-
- autoweg
-
- dorpsstraat
-
- Moderator
De dijk waar de N50 op ligt is wel breed, maar niet breed genoeg voor 2x4+vluchtstroken+berm Maargoed, er kan wel een slootje gedempt worden hier en daar. Bovendien liggen er geen huizen aan, alleen maar (lege) weilanden. Dus ruimte kan het probleem niet zijn. Hooguit dat het tankstation zal moeten verhuizen. Ikzelf zie ook liever een A50. Er rijdt ook heel veel vrachtverkeer, waar dat precies vandaan komt weet ik ook niet. Emmeloord en Kampen.A35-racer schreef:Waarom niet gewoon een rijbaan ernaast met een brede middenberm? Volgens mij is daar ruimte zat voor een 2x4 baans... dus dat moet lukken. In een later stadium kan men hier makkelijk een extra rijstrook bij leggen, zodat een nette 2x2 autoweg ontstaat.
Overigens is de Rampspol :P brug verschrikkelijk smal. Me pa moet daar wel eens overheen met de vrachtwagen, en maar hopen dat er geen collega aan komt, want zn spiegels zitten over de linkerrijstrook dan.
Overigens hoop ik écht dat ze dat wegdek aanpakken, want dat is echt vreselijk slecht. Het golft verschrikkelijk (erger dan N3, kortere golven). Je merkt het echt aan je stuur daar. En 80 is dan soms zelfs te hard. Ook is de weg smal. Meteen een zachte berm ernaast.
-
- 4x5 autosnelweg
Hoe breed is die brug en heeft deze een middenbermafscheiding? (ik ben er nooit overheen gereden, vandaar).Chrizz schreef:Overigens is de Rampspol Razz brug verschrikkelijk smal. Me pa moet daar wel eens overheen met de vrachtwagen, en maar hopen dat er geen collega aan komt, want zn spiegels zitten over de linkerrijstrook dan.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- Moderator
Ik weet alleen dat ie verrekte smal is, en er zit geen middenbermafscheiding in, anders kon mn pa ook niet met zn spiegels over de andere rijstrookVinny schreef:Hoe breed is die brug en heeft deze een middenbermafscheiding? (ik ben er nooit overheen gereden, vandaar).Overigens is de Rampspol Razz brug verschrikkelijk smal. Me pa moet daar wel eens overheen met de vrachtwagen, en maar hopen dat er geen collega aan komt, want zn spiegels zitten over de linkerrijstrook dan.

-
- 2x2 autosnelweg
-
- 2x4 autosnelweg
De Ramspolbrug zal wel ongeveer 2x3.5 of 2x 3.75m zijn, standaard ontwerp van ophaalbruggen op provinciale (niet auto) wegen van de 60-70er jaren.. Technisch breed genoeg voor passerende vrachtwagens (de grote hijskranen daargelaten) , maar echt veel speling is er niet.
De brug staat ook op de wenslijst om vervangen te worden (hij is oud, heeft gebreken en zorgt mede door de openingen voor oponthoud).
De brug staat ook op de wenslijst om vervangen te worden (hij is oud, heeft gebreken en zorgt mede door de openingen voor oponthoud).
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
-
- Voorzitter
-
- expressweg
-
- Voorzitter
-
- 2x2 autosnelweg
-
- expressweg
-
- 2x4 autosnelweg
Ik wist niet dat het huidige brugdek al uit de 40-er jaren was. Naar de looks ging ik er vanuit dat het rij en hefgedeelte in de 60-70-er jaren vernieuwd was. Met de 2.75 m op zijn smalst zal Rogier dan wel gelijk hebben (lijn tot lijn of zo). Ik kon mij niet herinneren dat ie zo smal was en ben er best vaak overheen geweest (maar niet per vrachtwagen ...)
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
-
- 4x5 autosnelweg
Alleen voor grasmaaiers 

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x2 autosnelweg
-
- expressweg
Het ophaal gedeelte van de Ramspolbrug is begin jaren negentig als compleet vervangen. Toen is de N50 bijna 4 weken afgesloten geweest. De vaste brug is toen nog niet vervangen. De Ramspolbrug wordt in een apart project vervangen. Daarnaast wordt het weggedeelte tussen de aansluiting van de N50 en de verkeersweg naar IJsselmuiden - Ems tot autoweg omgebouwd.Peter schreef:Ik wist niet dat het huidige brugdek al uit de 40-er jaren was. Naar de looks ging ik er vanuit dat het rij en hefgedeelte in de 60-70-er jaren vernieuwd was. Met de 2.75 m op zijn smalst zal Rogier dan wel gelijk hebben (lijn tot lijn of zo). Ik kon mij niet herinneren dat ie zo smal was en ben er best vaak overheen geweest (maar niet per vrachtwagen ...)
De N50 tussen KNP Hattemerbroek en de aansluiting bij Kampen (of Dronten) wordt tot 1+2 omgebouwd. De rest blijft in de huidige situatie bestaan.
MvG
Rogier de Groot
-
- 2x3 autosnelweg
-
- 2x5 autosnelweg
De Noordoostpolder is pas in 1942 drooggevallen. De Ramspolbrug gaat bijna die hele periode al mee. Behalve wat zompige grond was er echt niet veel in die tijd daar fantaseer ik me zoCoen Tunnel schreef:Ja, ik zat te twijfelen tussen 1942 of 1948, maar het is dus 1943. In ieder geval al een oudje. ....

-
- Wegnummerfotograaf
En een hoop onderduikers!waldo79 schreef:De Noordoostpolder is pas in 1942 drooggevallen. Behalve wat zompige grond was er echt niet veel in die tijd daar fantaseer ik me zo
(Zie ook parkeerplaats Han Stijkel)
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
-
- expressweg
ik denk in beide richtingen. De viaducten die over de N50 moeten toch aangepast (verlengd) worden, omdat de Hanzelijn aan de oostzijde van de N50 aangelegd gaat worden. Daarnaast wordt de N50 bij Kampen 50 meter richting het Drontermeer verplaatst. Afslag Kampen wordt ook 200 meter richting Hattemerbroek verplaatst. Bij de huidige afslag komt de fly-over van de Hanzelijn te liggen, waar de Hanzelijn richting het Drontermeer afbuigt. Tussen de Fly-over en de nieuwe afslag komt het station van Kampen te liggen.Hajo schreef:Dus toch! Misschien als experiment... Of alleen in één richting...Rogier schreef:De N50 tussen KNP Hattemerbroek en de aansluiting bij Kampen (of Dronten) wordt tot 1+2 omgebouwd. De rest blijft in de huidige situatie bestaan.
MvG
Rogier de Groot
-
- 2x4 autosnelweg
-
- Secretaris