[A004] Delft - Schiedam

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door keokiracer » zo 17 feb 2013, 21:30

Hier een nieuwe foto-update van egramsb op Skyscrapercity.

Afbeelding
Nu maar hopen dat dit niet de uiteindelijke maximumsnelheid wordt :mrgreen:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door nederland24 » zo 17 feb 2013, 23:13

De gebruiker zegt dat ze misschien die oude brugpijlers gaan gebruiken, maar dat lijkt mij niet echt verstandig.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Naturist » di 19 feb 2013, 20:25

^^En waarom zou dat in jouw optiek niet verstandig zijn? Is daar betonrot vastgesteld, of deugt de maatvoering niet?
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door nederland24 » di 19 feb 2013, 23:21

Dat weet ik niet, maar die brugpijlers zou al behoorlijk oud en als je nieuwe plaatst, weet je zeker dat het nieuwste van nieuwste is.

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1484
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Victor » di 19 feb 2013, 23:46

^^ Die pijlers zijn inderdaad best oud... volgens mijn boekje pagina 6 werd het Kethelplein op 5 juni 1967 opengesteld.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10245
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Mark » wo 20 feb 2013, 8:46

Ik denk dat ze worden gesloopt, het huidige viaduct over de A20 gaat namelijk weg, want die klaverbladlus word vervangen door een semi-directe verbindingsboog, dus het huidige kunstwerk raakt in onbruik. KW 210 en 220 komen ervoor in de plaats.

Afbeelding

De oude boog is nog vaag ingetekend.

Edit: heb een mailtje naar RWS gestuurd met de vraag ;).

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Chris » wo 20 feb 2013, 13:00

Er is ook een aparte website over dit project, inclusief beeldbank:
https://a4delftschiedam.mett.nl/default.aspx

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10245
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Mark » di 26 feb 2013, 20:03

Mail.
Rijkswaterstaat schreef:De huidige pijlers zullen worden gebruikt voor de nieuw te bouwen viaducten. Het betreft twee viaducten; de eerste gaat over de A20 en de tweede over de Hargalaan.
Dus toch, verbaast mij wel enigszins.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Naturist » di 26 feb 2013, 21:16

Zal de eer eens stevig naar mij toetrekken: Rijkswaterstaat deelt mijn mening. :mrgreen:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Wouter N14 » wo 06 mar 2013, 13:50

AD / Haagsche Courant schreef: DELFT Vijftig jaar is er gesteggeld over de komst van de A4 tussen Delft en Schiedam. Nu er eindelijk groen licht is, is er toch weer een kink in de kabel gekomen. De aannemer is gestuit op meterslange zandpalen, die de aanleg ernstig bemoeilijken. De zandpalen gevuld met waterdoorlatend grof zand zijn in de jaren ’70 verticaal aangelegd als drainage. Ze zorgden voor een snellere zetting van de slappe ondergrond en afvoer van regenwater. Veertig jaar later zijn de palen bij toeval ontdekt. „De aanwezigheid van de zandpalen was niet bekend vanuit de beschikbare areaalgegevens uit de zeventiger jaren,’’ legt een woordvoerder van Rijkswaterstaat uit. De palen zijn overal op het traject tussen Delft en Schiedam aangetroffen, maar zorgen vooral in Midden-Delfland voor problemen. De weg wordt op dat stuk halfverdiept aangelegd. Nu blijkt dat de zandpalen daar de waterdichte kleilaag, waarop de weg moet komen, hebben geperforeerd. Dit levert complicaties op bij de aanleg. Aannemerscombinatie A4ALL heeft twijfels of de afgesproken halfverdiepte constructie wel gebouwd kan worden.

Volgens de gemeente Midden-Delfland is het zeker dat de aanleg van dit stuk A4 vertraging zal oplopen. Het college van b en w heeft aan de raad laten weten dat de behandeling van de omgevingsvergunning, die nodig is om met de aanleg te mogen beginnen, ‘tot nader orde’ is stopgezet. Rijkswaterstaat wil niet op de feiten vooruitlopen. „We bekijken nu samen met de aannemerscombinatie of het ontwerp voor de halfverdiepte A4 ongewijzigd uitgevoerd kan worden of dat het ontwerp aangepast moet worden. We verwachten daar deze of volgende maand duidelijkheid over.’’ Het wordt krap: de aanleg van de snelweg zou in april beginnen. Toch verwacht Rijkswaterstaat nu niet dat de snelweg later klaar is dan gepland. „Aangezien de aanleg van de verdiepte weg niet op het kritieke pad van de planning ligt, heeft dit voor zover wij nu kunnen inzien geen gevolgen voor de datum van de openstelling van de hele snelweg, eind 2015.’’
[url=http://www.omroepwest.nl/nieuws/06-03-2013/problemen-bij-aanleg-a4-door-gevonden-leidingen]www.omroepwest.nl[/url] (6-3-2013) schreef: Problemen bij aanleg A4 door gevonden leidingen

DELFT - Bij de aanleg van de A4 tussen Delft en Schiedam zijn leidingen gevonden, die mogelijk voor problemen kunnen gaan zorgen. Rijkswaterstaat had niet op de vondst gerekend. De leidingen zijn waarschijnlijk in de jaren '70 aangelegd voor de snelle afvoer van regenwater, maar nu zitten ze in de weg. Ze lopen soms tientallen meters de grond in en zorgen ervoor dat de laag zand of klei niet meer samengedrukt kan worden. De weg moet eind 2015 klaar zijn en Rijkswaterstaat onderzoekt nu of er om de leidingen heen gewerkt kan worden.
Dit zal neem ik aan niet de laatste tegenslag zijn.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Kaaiman » wo 06 mar 2013, 15:09

Tsja, een weg op maaiveld of een weg in een tunnelbak maakt nogal wat verschil qua drainage.

Wel vreemd dat dit niet bekend was. Het zijn toch niet de geringste ingrepen, dergelijke afvoerputten. Je zou toch verwachten dat daarover iets in het bestek of rapportages over de voortgang van de aanleg o.i.d. gemeld zou zijn. Was dit van tevoren bekend geweest, dan had dat wellicht nog invloed gehad op de inpassingsmaatregelen van het tracébesluit (wie weet was de weg dan nu nog niet in aanleg geweest vanwege te hoge kosten van een verdiepte ligging).
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door captain007 » wo 06 mar 2013, 17:20

Op internet heb ik een document gevonden wat voor het project is opgesteld ten aanzien van afwatering. Daar was al wel reeds geconstateerd (zie pagina 14 van document) dat er op het tracé zandpalen aanwezig zijn. Ik vermoed alleen dat de aannames die op basis van steekproeven zijn gemaakt onjuist zijn gebleken en dat de palen dus veel langer zijn of dat deze andere grondlagen doorboren dan was gedacht.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15233
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Via » wo 06 mar 2013, 18:41

Wellicht kunnen die palen worden afgedicht met zwelklei of iets dergelijks. Wel erg slordig dat dit niet bekend was, hoort toch bij een goede verslaglegging vanuit de bouw destijds.

Madhollander
dorpsstraat
Berichten: 199
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 21:21
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Madhollander » wo 06 mar 2013, 19:06

Ik kreeg het verhaal vandaag mee toen ik daar in de keet zat te schaften met de jongens van het zandtransport.
de jongens aldaar hebben het wel al aan zien komen aangezien ze daar al veel eerder naar de zandpalen aan het graven zijn geweest en men er toen al achter kwam dat ze in het trace stonden. Dit was voor de mensen van a4all zo lijkt het toch echt al even bekend...

anyway, ik ben er vandaag geweest dus foto's.
nog steeds veel niks aldaar.
Afbeelding
Oude pijlers in de steigers.

Afbeelding
Landhoofden bekistingen.

Afbeelding
move along please

Afbeelding
nothing to see here


De jongens in de keet hebben te horen gekregen dat het midden delfland gedeelte 9 (!!!) maanden is uitgesteld door de zandpaal-perikelen.

Het schijnt dat de prefab elementen voor de wanden (welke al voor een % klaar zijn) nu niet meer gebruikt kunnen worden door de geperforeerde bodem en dat men nu een nieuw ontwerp dient te maken. Waarschijnlijk met betonvloer ipv de gewone vloer op waterdichte kleilaag.

Let wel, Dit is van horen zeggen van de jongens die daar in het grondtransport zitten.
Vraag me niet hoeveel er van klopt.
Laatst gewijzigd door Madhollander op wo 06 mar 2013, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Snelwegenkenner » wo 06 mar 2013, 19:13

^^ Deze foto's verontrusten me.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Peter » wo 06 mar 2013, 19:28

Als het wegdek (lees: ca 1 meter beneden wegdek) onder het algemene grondwaterniveau ligt, dan moet men ofwel een nieuwe afdichting maken (folie of klei) ofwel tot in de eeuwigheid stevig blijven bemalen doordat de zandpalen nu water van vanonder de klei naar boven transporteren (ipv andersom). Dat eerste is duur (meer afgraven, folie en dan zand terug); het tweede denkbaar duur op de lange termijn. Hoeveel water er binnenstroomt kan eenvoudig berekend worden als men het grondwater tijdelijk voor een aantal maanden ca 1 m kan verlagen, bijvoorbeeld na de eerste uitgraving tot 2 meter onder maaiveld. Het weggepompte water (per maand), verminderd met geschatte regenval en zijwaartse instroming is dan wat je "voor eeuwig" extra moet pompen, vermenigvuldigd met de benodigde grondwaterdaling in meters. De zandpalen zijn wel enigszins te grouten of met modder te injecteren (als je weet waar ze zitten), maar dit helpt maar gedeeltelijk.

Een redelijke kans dat het extra water wel meevalt, maar dat is moeilijk zonder veld-experiment vast te stellen of te berekenen.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Madhollander
dorpsstraat
Berichten: 199
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 21:21
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Madhollander » wo 06 mar 2013, 19:30

^^
Snelwegenkenner schreef:^^ Deze foto's verontrusten me.

owja, dat was ik er nog vergeten bij te vermelden.
De jongens in de keet hebben te horen gekregen dat het midden delfland gedeelte 9 (!!!) maanden is uitgesteld door de zandpaal-perikelen.

Het schijnt dat de prefab elementen voor de wanden (welke al voor een % klaar zijn) nu niet meer gebruikt kunnen worden door de geperforeerde bodem en dat men nu een nieuw ontwerp dient te maken. Waarschijnlijk met betonvloer ipv de gewone vloer op waterdichte kleilaag.

Let wel, Dit is van horen zeggen van de jongens die daar in het grondtransport zitten.
Vraag me niet hoeveel er van klopt.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door captain007 » wo 06 mar 2013, 19:39

@Snelwegenkenner: Maar dat is dus niet het deel wat we op de foto's zien, want daar komt de tunnel te liggen en die is dus niet vertraagd.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Rogier » wo 06 mar 2013, 19:49

Onbegrijpelijk dat dit niet eerder gezien is. Vooral omdat op de site van RWS (beeldbank) een vidoe te vinden is, waar te zien is dat men zandpalen aan het boren is.

https://beeldbank.rws.nl/MediaObject/De ... 347,334343

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door captain007 » wo 06 mar 2013, 19:58

^^ Zoals ik al eerder aangaf is het wel gezien (in 2012), maar heeft men verkeerd ingeschat wat de gevolgen van de palen waren voor de kleilaag. Zie daarvoor dit rapport.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Rogier » wo 06 mar 2013, 20:06

^^

In dat geval heb ik iets te snel gereageerd. Hopelijk wordt er snel een oplossing voor dit probleem gevonden (betonvloer met betonwanden of folieconstructie.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15233
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Via » wo 06 mar 2013, 21:30

Peter schreef:Als het wegdek (lees: ca 1 meter beneden wegdek) onder het algemene grondwaterniveau ligt, dan moet men ofwel een nieuwe afdichting maken (folie of klei) ofwel tot in de eeuwigheid stevig blijven bemalen doordat de zandpalen nu water van vanonder de klei naar boven transporteren (ipv andersom). Dat eerste is duur (meer afgraven, folie en dan zand terug); het tweede denkbaar duur op de lange termijn. Hoeveel water er binnenstroomt kan eenvoudig berekend worden als men het grondwater tijdelijk voor een aantal maanden ca 1 m kan verlagen, bijvoorbeeld na de eerste uitgraving tot 2 meter onder maaiveld. Het weggepompte water (per maand), verminderd met geschatte regenval en zijwaartse instroming is dan wat je "voor eeuwig" extra moet pompen, vermenigvuldigd met de benodigde grondwaterdaling in meters. De zandpalen zijn wel enigszins te grouten of met modder te injecteren (als je weet waar ze zitten), maar dit helpt maar gedeeltelijk.

Een redelijke kans dat het extra water wel meevalt, maar dat is moeilijk zonder veld-experiment vast te stellen of te berekenen.
Over het algemeen zijn waterschappen niet happig op permanente bemalingen. Bestaande gevallen worden waar mogelijk afgebouwd en nieuwe gevallen slechts zeer sporadisch toegestaan. Ik verwacht dan ook een structurele oplossing voor dit probleem.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Vinny » wo 06 mar 2013, 21:40

"Niet happig op permanente bemaling". De waterschappen zijn ook liever lui dan moe. Uiteindelijk is regelmatige bemaling vrijwel onontkoombaar als je het (grond)waterpeil wilt beheersen. Eén van de kerntaken van betreffende organisatie overigens...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Madhollander
dorpsstraat
Berichten: 199
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 21:21
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Madhollander » wo 06 mar 2013, 22:12

^^

Via beschrijft het verkeerd. Zijn zin had moeten zijn : "Over het algemeen zijn waterschappen niet happig op wat dan ook in hun water behalve wat ze zelf verzinnen".

Dan klopt de zin beter. Je geloof toch zeker zelf niet dat delfland toestemming gaat verlenen voor het permanent bemalen en het hiermee verlagen van het grondwaterpeil in dit gebied ?
Zelfs al pomp je alleen het water weg wat omhoog komt door de zandpalen en op je wegdek cq, in je open tunnelbak terecht komt. In principe heb je dan 's werelds duurste drainage gebouwd en ga je het waterpeil plaatselijk verlagen. In nederland rommelen in het grondwater is :schrikreactie: :booooos: :hap: :slotje_erop: tenzij het waterschap er zelf een goede reden voor heeft.... :)<>:
captain007 schreef:@Snelwegenkenner: Maar dat is dus niet het deel wat we op de foto's zien, want daar komt de tunnel te liggen en die is dus niet vertraagd.
Het stuk vanaf delft tot de verdiepte ligging en ook de volledige landtunnel lopen gewoon door op bestaande planning. Het middenstuk heeft nu dus vertraging opgelopen... (wederom van horen zeggen)

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Naturist » wo 06 mar 2013, 22:32

Voor de aanleg van de parkeerkelder achter ons huis is de bodem op een zekere diepte om de plusminus 50 cm. geïnjecteerd met een soort gel van de firma Jetmix, dit garandeert voor 25 jaar een waterdichte bodem, ondanks de - voor zover mijn kennis reikt- aanwezige bron.
Afbeelding
Mogelijk is dit een oplossing.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Vinny » wo 06 mar 2013, 22:44

In nederland rommelen in het grondwater is
We doen niet anders. Ik vind het dus een beetje hypocriet geleuter van het waterschap, ok?

Dat er wellicht zwaarwegende reden zijn om in het Midden-Delfland niet te veel met het grondwaterpeil te lopen klooien, daar kan ik op zich inkomen. Maar met de dooddoener: ja maar dan krijg je permanente bemaling - vind ik echt een totaal inadequaat statement. Zoals Naturist in de post boven mij aangeeft: bij een gemiddelde parkeergarage grijpen ze drastischer in, in de waterhuishouding.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Wouter N14 » wo 06 mar 2013, 23:15

Oplossing lijkt er al te zijn:
[url=http://www.omroepwest.nl/nieuws/06-03-2013/zandpalen-op-a4-zijn-geen-verrassing]www.omroepwest.nl[/url] (6-3-2013) schreef: Zandpalen op A4 zijn geen verrassing

DELFT - De zandpalen op het tracé van de A4 door Midden-Delfland waren vorig jaar al bekend bij de bouwers van de snelweg. Dat blijkt een rapport van de bouwcombinatie A4All die in augustus is gemaakt. Rijkswaterstaat zei dat de gaten een onverwachte tegenvaller waren voor het megaproject. Maar in een rapport over het grondwater staat dat er over de hele baan zandpalen zijn te verwachten. Bij proefsleuven waren er al kolommen gevuld met zand gevonden van drie meter hoog. De bouwers hadden er ook al een oplossing voor bedacht. Het rapport van vorig jaar aan Rijkswaterstaat verwijst ook naar een onderzoek uit 1979, waarin sprake is van zandpalen.

Verhoogd dijklichaam
De gaten in de kleigrond zijn gemaakt om het water te laten weglopen. In de oorspronkelijke plannen voor de A4 zou de weg op het verhoogde dijklichaam worden aangelegd. Maar de snelweg die er nu komt, krijgt een verdiepte ligging.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Kaaiman » do 07 mar 2013, 7:43

Zandstorm in een glas water dus. :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Wouter N14 » do 07 mar 2013, 9:02

^^ Beter dan dat iemand voor zandpaal staat ;)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Kaaiman » do 07 mar 2013, 9:03

Dat zou inderdaad kant noch zandwal raken.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Plaats reactie