Verkeersborden in België
Moderator: Moderatoren
-
- expressweg
Re: Verkeersborden in België

Svenlo
-
- verkeersader
Over oranje palen gesproken, ik wil nog even terugkomen op het volgende.
Ik vind het niet meer dan terecht dat een boete vernietigd wordt als zoiets nog geldige wetgeving is. De overheid doet zelf ook niet anders dan burgers buitenproportioneel straffen voor kleine overtredingen.Alfa schreef: ↑di 09 mei 2023, 23:05 Anderzijds: dat een boete vernietigd wordt omdat de paal niet oranje is is ook maar flauwekul. Als zulke regels enkel door handige advocaten gebruikt worden dan is het niet meer dan logisch dat men daar iets aan doet. Al had ik er ipv een regel eerder een voorschrift van gemaakt, dan kan het tenminste al niet meer misbruikt worden.
-
- 2x3 autosnelweg

-
- expressweg

Svenlo
-
- verkeersader
Recent was er een bericht van iemand die een boete kreeg omdat zijn parkeerschijf niet drietalig was.
Kan je ook zeggen dat het niet de de essentie is van de parkeerschijf, want je kan de tijd prima uitlezen zonder de tekst "Ankufstzeit" te begrijpen. Toch vindt de overheid het zelf blijkbaar wel nodig om op technicaliteiten te bestraffen.
Kan je ook zeggen dat het niet de de essentie is van de parkeerschijf, want je kan de tijd prima uitlezen zonder de tekst "Ankufstzeit" te begrijpen. Toch vindt de overheid het zelf blijkbaar wel nodig om op technicaliteiten te bestraffen.
-
- 2x3 autosnelweg
-
- autoweg
Drietalige parkeerschijf? Volgens mij staat er op de mijne helemaal geen tekst…
-
- verkeersader
Dit was uiteraard in Mechelen, the place to be om als automobilist gepest te worden en om de haverklap belachelijke boetes te krijgen...jdb2 schreef: ↑ma 22 mei 2023, 13:38 Recent was er een bericht van iemand die een boete kreeg omdat zijn parkeerschijf niet drietalig was.
Zo stond ik daar eens, om mensen uit een lift te bevrijden met de firmawagen, met wsl 1 wiel binnen een tijdelijke bushalte, 20 minuten later zat een briefje onder mn ruitenwisser
Laatst gewijzigd door Archeopendra1234 op ma 22 mei 2023, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
*insert sarcasm here*
-
- verkeersader
Jij mag als Nederlander wel een Nederlandse parkeerschijf gebruiken in België (en vice versa).
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/04/12 ... eerschijf/
Dat van die drie talen is een Belgische specificatie. Een Belg mag in eigen land enkel een schijf gebruiken die aan de Belgische specificatie voldoet.
Een kromme regel, maar itt de overheid heb je als burger niet de macht om kromme regels af te schaffen. Het enige wat je zelf kan doen is de overheid zelf aanpakken op andere kromme regels als oranje palen.