Zou kunnen. Nieuwere (tol)snelwegen als de AP-36, AP-41, de AP-61, de Radiales rond Madrid (R-2, R-3, R4 en R-5) en opvallend: het Andalusische deel van de AP-7 hebben inderdaad ook een op kilometers gebaseerde afritnummering. Dan zal het inderdaad een handvol voornamelijk oudere Autopista's zijn die destijds al Autopista waren, die een gewone afritnummering hebben: de AP-1 tussen Miranda en Burgos (maar niet in Baskenland), AP-2, AP-4, AP-7 tussen de Franse grens en (vlak voor) Alicante, AP-68 en de A-8 tussen Irún en Eibar: de weg is tolweg tot Bilbao, maar bij Eibar wisselt vreemd genoeg het afritnummeringssysteem, dat terwijl de A-8 volgens mij al zo bestond toen de afritnummering werd ingevoerd. Het zal dan misschien aan de provinciegrens liggen: het deel van de A-8 met de gewone afritnummering is het deel dat in Gipuzkoa ligt, bij Eibar is ook de grens met Vizcaya.
De AP-66 is bij mijn weten ook een oudere snelweg, maar die heeft gek genoeg weer een op kilometers gebaseerde afritnummering. Op oudere kaarten uit de jaren '90 heb ik op de AP-6 ook gewone afritnummering gezien, maar dat is blijkbaar aangepast: ook daar is het nu op kilometers gebaseerd. Dit zijn relatief korte delen tolplichtige snelwegen die een tolvrije Autovía onderbreken en waar de kilometrering gewoon integraal doorloopt, dus dan is het op zich wel logisch.