Leuke video, ook met die oude foto's erin. Wat ik zelf altijd zo leuk vind aan de ring Hilversum is de diverse hoogteverschillen die je tegenkomt. In het vlakke Noord-Holland verwacht je dat niet.
Overigens zelfs de dag dat je filmde vind ik het behoorlijk druk!
Ben benieuwd naar meer N-wegen
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
mavas schreef: Leuke video, ook met die oude foto's erin. Wat ik zelf altijd zo leuk vind aan de ring Hilversum is de diverse hoogteverschillen die je tegenkomt. In het vlakke Noord-Holland verwacht je dat niet.
Overigens zelfs de dag dat je filmde vind ik het behoorlijk druk!
Ben benieuwd naar meer N-wegen
Ik vond het eigenlijk rustig omdat het de dag voor kerst was en had wel meer drukte verwacht van mensen die nog even snel kerstinkopen wilden doen.
Het gebeurt vaak dat de Diependaalselaan een lange stoet auto's is vanaf de N201.
En het stuk tussen de N201 en Loosdrechtseweg had voorheen een hoge middengeleider met blauwe blokken erop. Daar hadden grapjassen witte stippen op geplakt zodat
het net dobbelstenen leken.
Ik heb nu net de N523 in m'n montageprogramma zitten dus dat wordt de volgende.
Jackbauer1350 schreef:Die weg was vroeger toch als N4 genummerd voordat de A4 bestond?
Correct.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Dat verkeerslicht heeft betrekking op de voetgangersoversteekplaats, niet op het kruispunt daarachter. Dat zie je in het begin bij de rotonde vanaf de N201 ook.
Die verkeerslichten zijn allemaal vorig jaar geplaatst inclusief die bij de N201 en zijn alleen voor voetgangers- en fietsersoversteek, niet om de kruising te regelen. Alle kruisingen zijn omgebouwd tot voorrangspleintjes. De rotondes met de Kerkelandenlaan en Utrechtseweg zijn toen ook weer aangepast.
Die verkeerslichten werken af en toe belemmerend als het druk is, dan loopt het vol omdat er auto's over de kruising heen voor rood staan te wachten.
Ik dacht: ik maak eens een kaartje met al mijn video's, hier het resultaat.
Rood = snelweg
Blauw = OWN
En hier eentje van mijn eigen regio, elke kleur is een andere video. Zoals je kunt zien heb ik de A4 tussen BoZ-Noord en knp. Zoomland er maarliefst 5 op.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Ja, maar jij rijdt ook elke dag een behoorlijk eind. Ik niet. Overigens heb ik in de regio véél meer in het archief (al is een deel verloren gegaan met het kaduuk gaan van mijn oude pc), dit is alleen wat ik heb geüpload.
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Rood = Geupload naar Youtube.
Blauw = Gefilmd maar nog in de nabewerking
Geel = Gaat een keer opnieuw in HD.
Om precies te zijn de Rijkswegen A1, A6, A8, A9/N9, A10 en N50 en van de overige N236, N523, Ring Hilversum en enkele wegen van de gemeente Wijdemeren.
Na-aper met je N9
Jij hebt zelf ook behoorlijk veel. Leuk om te zien dat er nog meer aankomt
Jackbauer1350 schreef:Da's best veel Keoki.
Jason
Haha, ja ik vind het leuk de infofilmpjes te maken van volledige weglengtes. Ik zag die van jou op wegenwiki.nl toen ik met de montage van die van mij bezig was.
Overigens zijn de snelwegen wat makkelijker dan de onderliggende wegennetten, daar moet ik de wachttijden voor de verkeerslichten er steeds uitknippen.
Bij Hilversum had ik nog mazzel dat ik redelijk kon door kachelen, vaak zijn daar opstoppingen. En ook geinig dat IBP Hilversum er op gereageerd heeft.
Mooie video inderdaad van een voor mij ook nog vrij bekende Nederlandse snelweg. Inderdaad een altijd drukke wat vervelende route om te rijden met vaak schokkend en vertragend verkeer zonder echte filevorming. wat deels de oorzaak is lijkt me het ontbreken van een fatsoenlijk OWN te zijn, iets wat je wel meer ziet in Nederland, waar je bij wijze van spreken ofwel de snelweg hebt ofwel de lokale polderwegen...
Deze zal hier vast al wel eens gepost zijn maar ik kwam hem tegen op youtube toen ik bezig was met mijn A1 filmpje.
Dit filmpje is niet van mij. Bevat mooie oude beelden van de toenmalige E8 of N1 voordat de huidige A1 er was.
Dat stuk van de A27 is een ramp om te rijden. Steeds op je rem moeten op de linkerstrook omdat langzamer verkeer, zoals auto's met aanhangers besluiten ineens naar te links komen.
Het deel tussen Everdingen en Hooipolder heeft wat dat betreft veel vergelijking met de A12 tussen Bunnik en Arnhem die gelukkig nu verbreed wordt.
Verder vind ik de A27 wel een mooie snelweg wat betreft omgeving, het stuk bij Utrecht is dan wel wat minder. En het deel in de Flevopolder mogen ze het wegdek wel eens opknappen.
De bruggen over de Merwede en Bergsche Maas zijn natuurlijk niet meer van deze tijd en een ramp voor het verkeer maar t zijn wel mooie bruggen.
Ik ben zelf nu bezig met de edit van rijksweg 35 tussen de Duitse grens en Zwolle.
Jackbauer1350 schreef:Ik ben zelf nu bezig met de edit van rijksweg 35 tussen de Duitse grens en Zwolle.
Ik met de A8-A7 Amsterdam - Den Oever, dan de N99 Den Oever - De Kooy nog. A2-A10 Everdingen - Volendam is al klaar, maar moet ik nog uploaden. Dat kan ik nu niet doen want we gaan zo weg. Dus maar even met de volgende video beginnen
Jackbauer1350 schreef:Ik ben zelf nu bezig met de edit van rijksweg 35 tussen de Duitse grens en Zwolle.
Ik met de A8-A7 Amsterdam - Den Oever, dan de N99 Den Oever - De Kooy nog. A2-A10 Everdingen - Volendam is al klaar, maar moet ik nog uploaden. Dat kan ik nu niet doen want we gaan zo weg. Dus maar even met de volgende video beginnen
De N99 had ik ook nog liggen maar ik mis een klein stukje omdat m'n kaart vol was. Die had ik gelijk met de N9 gefilmd (N9 richting A7). De gehele A7 staat nog op t programma om te doen
Begin maar met kijken dan Link
A8-A7 video is al af, maar uploaden duurt erg lang hier (deze duurde 5 uur! vergelijking: thuis is meestal 2 uur, max. 3 uur). De N99-video begin ik net aan
Wat had die allang gekregen? Een toeter, rechts ervoorbij? Wij konden dat niet, want dat zijn onze kennissen waarmee wij op vakantie zijn. Hij heeft hem op de Cruise Control staan (hebben wij niet) en hij wil niet graag van rijstrook wisselen (zoals je kunt zien). Of tenminste dat laatste denk ik en ik kan het niet vragen, want hij slaapt al...
Die dude rijdt echt weinig rechts. En op rijstrook 4 van 5 rijden (op de A2) is ook onnodig linkrijden (niet uiterst rechts rijden). En overal met een snelheidsverschil van een gisteren overleden renpaard inhalen. Bah! En jullie komen er niet mee weg mijns inziens, want het oogt alsof er nul eigen initiatief in zit. Gewoon maar stoïcijns volgen, ook daar waar je zelf wel naar rechts kunt. Maargoed, je hebt zelf ooit al eens gezegd dat één van je ouders (of beide, weet ik niet) niet zo van het rechtsrijden is.
Verder is het in dit filmpje erg goed te zien hoeveel rijstrookwisselingen er op een A10 plaatsvinden. Een perfect recept voor file en ongevallen (of ongevallen en file). Zo versneld is dat mooi te zien.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje