[VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

keokiracer
2x3 autosnelweg

Re: [VIDEO] Video's van wegen in Nederland

Bericht door keokiracer » ma 20 feb 2012, 1:24

Attietattie schreef:Die dude rijdt echt weinig rechts. En op rijstrook 4 van 5 rijden (op de A2) is ook onnodig linkrijden (niet uiterst rechts rijden). En overal met een snelheidsverschil van een gisteren overleden renpaard inhalen. Bah!
Dat eerste dat weet ik, maar zo rijdt hij gewoon... Dat tweede is te wijten aan de Cruise Control, das natuurlijk geen excuus (of iig geen goede ;)), maar dat verklaart het wel.
Attietattie schreef:En jullie komen er niet mee weg mijns inziens, want het oogt alsof er nul eigen initiatief in zit. Gewoon maar stoïcijns volgen, ook daar waar je zelf wel naar rechts kunt. Maargoed, je hebt zelf ooit al eens gezegd dat één van je ouders (of beide, weet ik niet) niet zo van het rechtsrijden is.
Er zat ook nul initiatief in, in de 170 km snelweg dat we achter hem reden zijn we welgeteld 1x verder naar rechts gegaan... Mijn moeder is van het rechtsrijden, mijn vader niet, en mijn vader reed. Overigens ga je nog lol krijgen, de spitsstrook op de A7 gaan we wel 1x op :roll:. Ik snap trouwens niet waarom mijn pa hem niet gewoon voorbij reed, en er elke keer per sé achter moest. Ik bedoel, we verdwalen heus niet met mij in de auto en de Renault-bestuurder heeft een TomTom, dus die verdwaalt ook niet ;)
Attietattie schreef:Verder is het in dit filmpje erg goed te zien hoeveel rijstrookwisselingen er op een A10 plaatsvinden. Een perfect recept voor file en ongevallen (of ongevallen en file). Zo versneld is dat mooi te zien.
Yep. In het begin is ook te zien dat we even flink in de remmen moeten (bij het verdwijnen van de meest rechterrijstrook net na knp. Amstel). Goed dat de weg daar verbreed wordt, dat is daar gewoon echt nodig.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Jackbauer1350
2x3 autosnelweg

Bericht door Jackbauer1350 » ma 20 feb 2012, 9:48

Het niet rechts rijden is een grote kwaal op het 2x5 deel van de A2. Ik rijd daar elke dag en het is meer regel dan uitzondering dat mensen in rijstrook 3 of 4 blijven hangen terwijl de stroken 4 en 5 naast hun gewoon leeg zijn. Bij rijstroken 1 en 2 zitten minder plakkers. Daar rijden dan weer mensen die om de niet-rechtsrijders in rijstrook 3 heen moeten.
En als mensen daar dan rijden oke, maar rijd dan iig 100 km/u en niet rond de 90 km/u want dat is dan het tweede punt.

En spitsstroken is ook zoiets. Vrachtwagenchauffeurs zijn volgens mij nog de gene die het wel begrepen hebben, maar de meeste personenwagen blijven in de reguliere rijstroken.

De vele rijstrook wisselingen op de A10 is eigenlijk ook niet zo gek. De A10 heeft voor het grootste deel weefvakken, opritten die weer naadloos overgaan in de volgende afrit omdat deze kort van elkaar liggen. En de ring wordt ook veel door Amsterdammers gebruikt om buitenom van de ene plek van de stad naar de andere te komen. Want door de binnenstad rijden is een ramp.
En de knooppunten Amstel en Watergraafsmeer liggen ook redelijk kort van elkaar. Er is gewoon veel in en uitvoegend verkeer. De A10 is volgens mij ook de meest onrustige snelweg van Nederland wat betreft verkeersbeeld.
Laatst gewijzigd door Jackbauer1350 op ma 20 feb 2012, 9:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Attietattie
2x4 autosnelweg

Bericht door Attietattie » ma 20 feb 2012, 9:53

Jackbauer1350 schreef:En spitsstroken is ook zoiets. Vrachtwagenchauffeurs zijn volgens mij nog de gene die het wel begrepen hebben, maar de meeste personenwagen blijven in de reguliere rijstroken.
Is makkelijk op te lossen hoor.
Link
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Jackbauer1350
2x3 autosnelweg

Bericht door Jackbauer1350 » ma 20 feb 2012, 9:56

Gewoon het gebakje rechts inhalen :lol:

Rein
2x3 autosnelweg

Bericht door Rein » ma 20 feb 2012, 11:18

Jackbauer1350 schreef: De A10 is volgens mij ook de meest onrustige snelweg van Nederland wat betreft verkeersbeeld.
Dat zou heel goed kunnen. Daarom rij ik liefst maar op de linkerrijstrook, dan heb je zo min mogelijk last van het gespuis dat aan het in- of uitvoegen is. ;)

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » ma 20 feb 2012, 11:26

Jackbauer1350 schreef:En als mensen daar dan rijden oke, maar rijd dan iig 100 km/u en niet rond de 90 km/u want dat is dan het tweede punt.
Wij reden ± 110 km/h. Achteraf dachten we dat we geflitst ware toen op de RDS van Veronica een flitser werd gemeld bij 58,8. Gelukkig was dat de andere richting, anders was het max +20 geweest bij werkzaamheden...

Volgende video gaat nu uploaden :)
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » ma 20 feb 2012, 16:28

Volgende video in de rij, A8-A7 Amsterdam - Den Oever
Link

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » ma 20 feb 2012, 20:42

En de laatste video in de rij:
Link

Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene » ma 20 feb 2012, 22:53

keokiracer schreef:Volgende video in de rij, A8-A7 Amsterdam - Den Oever
De Wieringermeerpolder viel al in 1930 helemaal droog.
1934 was het jaar dat men begon met het in cultuur nemen van dat nieuwe land.

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » ma 20 feb 2012, 22:58

^^ :oops:

Wikipedia-pagina iets te snel gelezen... :wall:

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » do 23 feb 2012, 15:56

keokiracer schreef:
Link
Ik weet niet of het foutje al eerder gespot is, maar op 0.51 wordt een servicebord getoond met een verwijzing naar [P+R] Westraven en dat dat bereikbaar zou zijn via afrit 16. Dat moet natuurlijk afrit 17 zijn.

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » do 23 feb 2012, 17:14

^^ Mij was het iig niet opgevallen. Staat het op de A12 ook verkeerd aangegeven?

Voor wie te lui is om te timen:
Afbeelding

duikgek89
2x3 autosnelweg

Bericht door duikgek89 » do 23 feb 2012, 19:49

Jackbauer1350 schreef:Het niet rechts rijden is een grote kwaal op het 2x5 deel van de A2. Ik rijd daar elke dag en het is meer regel dan uitzondering dat mensen in rijstrook 3 of 4 blijven hangen terwijl de stroken 4 en 5 naast hun gewoon leeg zijn. Bij rijstroken 1 en 2 zitten minder plakkers. Daar rijden dan weer mensen die om de niet-rechtsrijders in rijstrook 3 heen moeten.
En als mensen daar dan rijden oke, maar rijd dan iig 100 km/u en niet rond de 90 km/u want dat is dan het tweede punt.
Erg irritant inderdaad. Ten zuiden van Utrecht heb ik op het 130 stuk weleens 4 auto's tegelijk rechts ingehaald... En die reden niet achter elkaar maar naast elkaar... Het is gewoon zo asociaal om met 100kmh waar 130kmh is toegestaan op 4 stroken naast elkaar te gaan rijden terwijl het verder niet eens druk is....

Davy
expressweg

Bericht door Davy » za 25 feb 2012, 22:21

Ik heb er ook nog eens eentje:
Link

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » za 25 feb 2012, 22:32

^^ Wat een mooie route is dat, zo zonder geluidsschermen, met vergezichten en veel natuurlijke componenten. :)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » za 25 feb 2012, 22:37

Weer een mooie video van een mooie route. Ook jij hebt zo te zien last van bomen langs de weg met zon erop. Het beeld wordt dan altijd iets minder scherp :geenlach:. Dat is volgens mij bij vrijwel elke camera zo, dus dat neemt echt niemand je kwalijk, en zo heel veel valt het ook weer niet op.

Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene » za 25 feb 2012, 22:50

keokiracer schreef:Afbeelding
Ik zal deze foto volgende week aan mijn Utrechtse collega tonen... :lol:

petervdveen
autoweg

Bericht door petervdveen » zo 26 feb 2012, 1:35

Ik heb vanmiddag ook nog een videotje gemaakt.

A28 Amersfoort - Zwolle
Link
Laatst gewijzigd door petervdveen op zo 26 feb 2012, 8:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » zo 26 feb 2012, 1:39

^^ Je linkje klopt niet, je moet alleen het stuk van de link dat ná http ://ww w.youtube.com/watch?v= komt tussen youtube-tags zetten ;)

Mooie video :top:
Laatst gewijzigd door keokiracer op zo 26 feb 2012, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » zo 26 feb 2012, 8:45

daviedoff schreef:Ik heb er ook nog eens eentje:
Altijd leuk om te zien wat er is veranderd en wat niet. Het ziekenhuis in Terneuzen gaat tegenwoordig blijkbaar door het leven als ZorgSaam. In mijn herinnering was dat De Honte.

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » zo 26 feb 2012, 11:48

@petervdveen
Wat voor camera gebruik je? Beeld ziet er mooi uit.

Jackbauer1350
2x3 autosnelweg

Bericht door Jackbauer1350 » zo 26 feb 2012, 12:00

Leuke video. :top: Alleen geen muziek, of wacht tie nog op audioswap.?

Ik dacht de lijnverlichting tussen Utrecht en Hoevelaken inmiddels helemaal opgeruimd was.

petervdveen
autoweg

Bericht door petervdveen » zo 26 feb 2012, 12:02

keokiracer schreef:@petervdveen
Wat voor camera gebruik je? Beeld ziet er mooi uit.
Ik gebruik de camera van mij telefoon.
Een Htc Sensation.

Het is de eerste video die ik gemaakt heb en ik ben nog een boel aan het experimenteren met wat er allemaal mogelijk is en welk app hiervoor het beste werkt. :)

Er zit geen muziek bij inderdaad. ;)
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » zo 26 feb 2012, 12:27

petervdveen schreef:A28 Amersfoort - Zwolle
De NBA-borden vlak voor Leusden (500m-bord) en Amersfoort zijn nieuw. Blijkbaar zijn ze bezig met vervangen, want de oude borden staan/hangen er ook nog.

Wesso
2x3 autosnelweg

Bericht door Wesso » ma 05 mar 2012, 20:46

Video's van afgelopen vrijdagmiddag, toen ik heen en weer door Leiden reed. Het gebrek aan een goed uitgebouwde ringweg of ontsluitingsweg is duidelijk te zien.
Link
Link
Laatst gewijzigd door Wesso op di 06 mar 2012, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Jackbauer1350
2x3 autosnelweg

Bericht door Jackbauer1350 » ma 05 mar 2012, 23:25

Leuke videos :)

Wat een ratjetoe aan verschillende lichtmasten en armaturen op de Willem van der Madeweg. In het centrum wel mooie verlichting met die bollen. Alleen apart wegdek, dan weer een stuk rood en dan weer zwart.

sirdanilot
2x2 autosnelweg

Bericht door sirdanilot » wo 07 mar 2012, 1:06

Oh geweldig, door mijn woonplaats ! :top: Ik heb Leiden maar zelden vanuit de auto gezien, maar die weinige keren kwamen wij uit de richting Rotterdam en reden we via deze route richting station (waar ik dichtbij woon). Dat is wellicht ook een mooie voor de video (of gewoon de N206 door Leiden volgen naar de A44), want 1. deze komt langs het centrum (morspoort) 2. dit laat de wat 'spectaculairdere' infrastructurele werken van Leiden zien, zoals de 2x2 tunnel onder het station (schipholweg) 3. dit is N206, maar nauwelijks een wegnummer waardig want véél te smal voor het verkeersaanbod.

Het vervelende aan de N206 is dat het eigenlijk vrij goedkoop en simpel op te lossen is, omdat er gewoon een simpele flessenhals ligt in de route. De Europaweg zou makkelijk 2x2 moeten kunnen worden (of 2+3, waarvan de derde strook een busbaan). Het enige knelpunt is dan nog de Lammebrug, maar zo duur zal het toch niet zijn om daar een brug naast te leggen voor het fietspad, zodat hier 1x4 past?

Dan rest alleen nog de dr. Lelylaan, en daar kan denk ik niet echt iets aan gedaan worden. Daar is de Rijnlandroute echter voor; met de simpele maatregelen die ik hierboven heb omschreven kan het lokale verkeer richting Leiden wel weer even door, denk ik.

Wesso
2x3 autosnelweg

Bericht door Wesso » za 10 mar 2012, 15:42

Nog een klein stukje uit mijn Leiden-video deel 1. Overstekende voetgangers en een stuntfietser.
Link

Gaiajohan
autoweg

Bericht door Gaiajohan » ma 19 mar 2012, 2:15

Een stukje door de Groningse polder en dan op naar Groningen.. Filmpje is niet al te scherp. Sorry daarvoor/
Link
Duurzaam Veilig: Doar wor je kregel van!

keokiracer
2x3 autosnelweg

Bericht door keokiracer » do 22 mar 2012, 22:34

Nieuw materiaal van mijn kant dat al een tijdje lag te wachten
Link
Nu heb ik alle wegen van Halsteren tot De Sluftervallei op Texel op video :)
A16-A17 Rotterdam - Noordhoek komt overigens nog. Wanneer precies durf ik niet te zeggen.