Attietattie schreef:Die dude rijdt echt weinig rechts. En op rijstrook 4 van 5 rijden (op de A2) is ook onnodig linkrijden (niet uiterst rechts rijden). En overal met een snelheidsverschil van een gisteren overleden renpaard inhalen. Bah!
Dat eerste dat weet ik, maar zo rijdt hij gewoon... Dat tweede is te wijten aan de Cruise Control, das natuurlijk geen excuus (of iig geen goede

), maar dat verklaart het wel.
Attietattie schreef:En jullie komen er niet mee weg mijns inziens, want het oogt alsof er nul eigen initiatief in zit. Gewoon maar stoïcijns volgen, ook daar waar je zelf wel naar rechts kunt. Maargoed, je hebt zelf ooit al eens gezegd dat één van je ouders (of beide, weet ik niet) niet zo van het rechtsrijden is.
Er zat ook nul initiatief in, in de 170 km snelweg dat we achter hem reden zijn we welgeteld 1x verder naar rechts gegaan... Mijn moeder is van het rechtsrijden, mijn vader niet, en mijn vader reed. Overigens ga je nog lol krijgen, de spitsstrook op de A7 gaan we wel 1x op

. Ik snap trouwens niet waarom mijn pa hem niet gewoon voorbij reed, en er elke keer per sé achter moest. Ik bedoel, we verdwalen heus niet met mij in de auto en de Renault-bestuurder heeft een TomTom, dus die verdwaalt ook niet
Attietattie schreef:Verder is het in dit filmpje erg goed te zien hoeveel rijstrookwisselingen er op een A10 plaatsvinden. Een perfect recept voor file en ongevallen (of ongevallen en file). Zo versneld is dat mooi te zien.
Yep. In het begin is ook te zien dat we even flink in de remmen moeten (bij het verdwijnen van de meest rechterrijstrook net na knp. Amstel). Goed dat de weg daar verbreed wordt, dat is daar gewoon echt nodig.