Vandaag weggeweest naar Dongen, hier een korte video van Oosterhout naar Dongen, audioswap is in behandeling: Woah, na 5 minuten staat er al muziek onder Link
Vergeet niet te kijken in Full-HD
Onder andere de A58 Zoomland - St. Annabosch en de A4 Zoomland - Halsteren (aansluiting A4) - Halsteren komen nog
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Ik zie dat op die N629 adviessnelheden staan voor een groene golf, maar welke groene golf wordt er bedoeld? Tussen het eerste advies en de bebouwde kom van Dongen staan geen verkeerslichten. :confuuuse:
Net na het tuincentrum (1:31) staan er stoplichten voor de ontsluiting van het tuincentrum met daarbij een stoplicht voor voetgangers. Daar is de groene golf voor. Dat kleine stoplichtje kan je reistijd in het weekend met 5 minuten vergroten.
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Dat verkeerslichtje had ik gezien. Maar dan moet er ook een verkeerslicht ergens in een zijweg of uitrit staan en die zie ik niet op de video en ook niet op Streetview.
Volgens mij is dit een apart geval: volgens mij registreren lussen of er auto's staan te wachten in een zijweg om de N629 op te draaien (zonder stoplichten), staan die er gaat het stoplicht op de N629 op rood en wordt er verder stroomopwaarts de snelheid op aangepast. Als aan beide kanten de stoplichten op rood zijn kan het verkeer natuurlijk makkelijk de N629 op. Zo kunnen voetgangers/fietsers ook makkelijk oversteken. Ik weet niet zeker of dit helemaal klopt, maar dit lijkt mij de meest logicsche verklaring.
EDIT: in de richting Oosterhout gaat het overigens om 2 stoplichten. Ook de stoplichten die je op 0:35 ziet.
Dat stuk N31 heb ik in het voorjaar mogen bewonderen, met 110 op de teller werd ik er ook nog regelmatig ingehaald. Een bewijs dat 2x2 autowegen met Vmax 100 niet altijd geloofwaardig overkomen... En wat een krappe weefvakken bij knooppunt Drachten (?) .
daviedoff schreef:Dat stuk N31 heb ik in het voorjaar mogen bewonderen, met 110 op de teller werd ik er ook nog regelmatig ingehaald. Een bewijs dat 2x2 autowegen met Vmax 100 niet altijd geloofwaardig overkomen... En wat een krappe weefvakken bij knooppunt Drachten (?) .
Die zijn inderdaad krap en een ramp, net als A32xA7 bij Heerenveen.
Mja, de Vmax van 100 is niet geloofwaardig op de N31. Ik snap nog steeds niet echt, waarom ze er niet direct een A-weg van hebben gemaakt door vluchtstroken toe te voegen. Of anders een autoweg met verhoogde maximumsnelheid.. Ik denk namelijk dat 120 daar best kan.
Dat laatste kan niet, want dan komt het RVV om de hoek kijken.
Maar ik vraag me wel van meer wegen af waarom ze zijn zoals ze zijn. Die N31 slaat op deze manier nergens op, net als de N50 Ens-KP Emmeloord (die ze gelukkig willen gaan aanpakken).
Dan zit je weer met het feit dat de snelweg dan niet voldoet aan de ontwerprichtlijnen vanwege het ontbreken van de vluchtstrook over het gehele trace. Geen idee of dit bezwaarlijk is trouwens voor het invoeren van een snelwegstatus.
captain007 schreef:Geen idee of dit bezwaarlijk is trouwens voor het invoeren van een snelwegstatus.
Volgens mij niet. Voor een snelweg zijn juridisch beschouwd vooral van belang het ongelijkvloerse karakter en de fysieke rijrichtingscheiding. Een vluchtstrook is wel een ontwerpelement van een snelweg, maar bij mijn weten geen juridische eis. Als de weg niet voldoet aan alle ontwerpeisen, kan ook middels bord A1 een lagere snelheid worden opgelegd.
Ik snap dat het soms op kunstwerken voorkomt dat het ontbreekt, echter gaat het in dit geval om het gehele trace. Maar een snelheidsbeperking heeft natuurlijk geen zin, want dan komen we op 100 km/h uit. En wat is de maximumsnelheid nu, juist ja: 100 km/h.
Nu ja, 120 km/h zonder vluchtstroken komt op zich ook voor in Nederland. Nu is dat wellicht niet zo wenselijk, maar met niet zo veel verkeer kan het ook weer niet zoveel kwaad. De vluchthavens liggen zo'n 400 meter uit elkaar...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
Zover ik weet is de N31 tussen Leeuwarden en Drachten volledig voorbereid om autosnelweg te worden, alleen ontbreekt de vluchtstrook. (Was dat niet gedaan vanwege geldgebrek? Zoiets staat me bij)..
De breedte van de weg is verder volgens mij gelijk aan de A7. En vrijwel alle in- en uitvoegstroken zij van normale lengte, muv de weefvakken waar A7xN31..
Gaiajohan schreef:Zover ik weet is de N31 tussen Leeuwarden en Drachten volledig voorbereid om autosnelweg te worden, alleen ontbreekt de vluchtstrook.
Daar lijkt het wel op. De brug en het aquaduct hebben bijvoorbeeld al wel een vluchtstrook.
Vinny schreef:Nu ja, 120 km/h zonder vluchtstroken komt op zich ook voor in Nederland. Nu is dat wellicht niet zo wenselijk, maar met niet zo veel verkeer kan het ook weer niet zoveel kwaad. De vluchthavens liggen zo'n 400 meter uit elkaar...
Op veel spitsstrooktrajecten ligt de feitelijke snelheid ook aanmerkelijk boven de 100 km/h, net als op de N230 bij Utrecht...
Gaiajohan schreef:Is daar veel zijwind op weg? GEzien het geslinger van sommige mensen.
Viel wel mee met de wind onderweg. Wat mij meer opviel was dit:
Link