[VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Gaiajohan
autoweg
Berichten: 1032
Lid geworden op: zo 10 jul 2011, 23:25

[VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door Gaiajohan »

Link
Link
heb tot 4 pagina's terug gezocht naar een vergelijkbaar topic en kon geen een vinden.
Duurzaam Veilig: Doar wor je kregel van!
Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 8319
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door Wesso »

Beelden van de inmiddels afgebroken Waalbrug bij Zaltbommel:
Link
michaelgse
stadsweg
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 19 mar 2010, 15:15

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door michaelgse »

Link
mooi filmpje :top:
Link
Link
Link
Link
Link
allemaal verkeerszuiltjes :schrikreactie:
Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 8319
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door Wesso »

Wegenfragmenten uit Turks Fruit (begin jaren '70)
Link
michaelgse
stadsweg
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 19 mar 2010, 15:15

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door michaelgse »

hey grappig dat filmpje heb ik geupload :mrgreen: (mijn gebruikersnaam op youtube)
had de film op de pc staan, beetje knippen en plakken aangezien youtube m anders er weer af zou gooien met "die"scenes
Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 18192
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door Kaaiman »

De film is uit 1973. Het asfalt van de snelweg ziet er behoorlijk nieuw uit. Kan het de A1 over de Veluwe zijn die nog niet was opengesteld?
🇳🇱🇪🇺
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 8284
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door Jackbauer1350 »

Zo die acties hoef je tegenwoordig zeker niet meer uit te halen onder het oog van de gendarmerie.

liften op de vluchtstrook
Die remactie op de snelweg en vervolgens stoppen op de vluchtstrook.



:lol:
Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 8319
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door Wesso »

2:09 - Olga rijdt de parkeerplaats op en een seconde later botsen ze tegen de vangrail op een uitvoegstrookloos stuk snelweg. En waar komt die boom ineens vandaan...?

:confuuuse:
Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18714
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door Snelwegfreak »

^^ Dit zijn allemaal geknipte stukjes uit de film, het is geen lopend geheel ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.
michaelgse
stadsweg
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 19 mar 2010, 15:15

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door michaelgse »

Wesso schreef:2:09 - Olga rijdt de parkeerplaats op en een seconde later botsen ze tegen de vangrail op een uitvoegstrookloos stuk snelweg. En waar komt die boom ineens vandaan...?

:confuuuse:
het stuk dat ze die parkeerplaats op gaan daar heb ik dan de scene uit geknipt waar het stuk "is de rest ook rood" begint. vervolgens verlaten ze deze parkeerplaats, hij wil haar iets geven en vervolgens raken ze dus in de slip, het moment van in de slip raken en tegen de boom botsen is niet geknipt maar komt rechtstreeks uit de film.
beetje simpele montage van die tijd zegmaar haha, ook een leuk detail ergens in dat slip een ander model auto gebruikt is dacht ik
Laatst gewijzigd door michaelgse op za 14 jan 2012, 19:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 8319
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door Wesso »

Aha, duidelijk ;)
Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 9084
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door keokiracer »

michaelgse schreef:ook een leuk detail ergens in dat slip een ander model auto gebruikt is dacht ik
De achterkant ziet er wel anders uit, ja.

Korte fragmenten uit Blik Op De Weg en andere programma's (o.a. het nieuws), allemaal uit 1996:
Link
Voor meer nostalgisch materiaal raad ik aan om het betreffende youtube-kanaal eens te bekijken :top:

Nog een voorbeeld uit dat kanaal, hier onder andere een tweetal bestuurders die elkaar niet voor willen laten op de A12 langs Driebergen
Link
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 8319
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door Wesso »

Beelden uit 1978 van de A16 Rotterdam-Moerdijkbrug.

https://beeldbank.rws.nl/MediaObject/Details/396036
michaelgse
stadsweg
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 19 mar 2010, 15:15

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door michaelgse »

hier ook nog n leuke
Link
Link
michaelgse
stadsweg
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 19 mar 2010, 15:15

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door michaelgse »

Link
Link
volgensmij doet de muziek het alleen op de site van youtube zelf

Link
Laatst gewijzigd door michaelgse op di 21 feb 2012, 13:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 9084
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door keokiracer »

^^ Ah, dat filmpje ;)

EDIT: De filmpjes zijn hierboven net bijgeplaatst ;)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
michaelgse
stadsweg
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 19 mar 2010, 15:15

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door michaelgse »

heb ze nu alle 3 er op. zal eens kijken of ik vannavond nog een andere kan bewerken :top:
Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36944
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door Rene »

michaelgse schreef:
Link
Wow, wat een mooie beelden.
Ingesneeuwde A9 Beverwijk-Alkmaar in de winter van 1978-1979.
Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 9084
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door keokiracer »

michaelgse schreef:heb ze nu alle 3 er op. zal eens kijken of ik vannavond nog een andere kan bewerken :top:
Zijn dat jouw eigen filmpjes? Gaaf man! :wow: :top:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 19026
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door mavas »

Rene schreef:Ingesneeuwde A9 Beverwijk-Alkmaar in de winter van 1978-1979.
Je bedoelt hier uiteraard de oude A9 bij Beverwijk, nu de A22. Ik moest namelijk even goed kijken voor ik kon zien waar het was. Er is zo te zien oa. gefilmd direct ten noorden van de Velsertunnel. Geweldig om te zien dat toen al Uitgeest op de borden stond en de A8 tussen haakjes.
Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36944
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door Rene »

^^
Je ziet ook een deel van de A9 dat er tegenwoordig niet meer is - namelijk het gedeelte door de Broekpolder.
boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 19184
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door boe! »

mavas schreef:Geweldig om te zien dat toen al Uitgeest op de borden stond en de A8 tussen haakjes.
En Krommenie dat later is vervangen door Zaanstad.
michaelgse
stadsweg
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 19 mar 2010, 15:15

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door michaelgse »

keokiracer schreef:
michaelgse schreef:heb ze nu alle 3 er op. zal eens kijken of ik vannavond nog een andere kan bewerken :top:
Zijn dat jouw eigen filmpjes? Gaaf man! :wow: :top:
het zijn oude rijkswaterstaat filmpjes die ik er op heb gezet :top:
Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10462
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Rotterdam

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door Mark »

michaelgse schreef:hier ook nog n leuke
Link
Mooie filmpjes!! Ik vraag me wel af wat voor wegnummers er op het rechterbord staan. Je zou A20 verwachten maar het rode kader lijkt breder?
michaelgse
stadsweg
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 19 mar 2010, 15:15

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door michaelgse »

Bizzie
dorpsstraat
Berichten: 103
Lid geworden op: do 13 apr 2006, 0:26
Locatie: Zwolle

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door Bizzie »

michaelgse schreef:
Link
Die tweestrooksweg in dit filmpje is dat de oude N50 tussen Apeldoorn en Arnhem?
boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 19184
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door boe! »

^^ Volgens mij is dat de N344 ten westen van Apeldoorn. De link geeft het huidige SV-beeld van dezelfde locatie.
Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36944
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door Rene »

Nog een mooie oude gevonden, heel veel jaren '70 in de stad Utrecht...
Link
Utrecht had in de jaren '70 een mooi stedelijk wegennet.
Nog niet verziekt door GroenLinks...
Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 8284
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door Jackbauer1350 »

Mooie brede straten. 8-)

Het valt nog mee dat er wegen binnen Utrecht zijn waar nog 70 km/u mag worden gereden.
In Amsterdam zijn ze ook goed in het verkrachten van het wegennet. Wegen als de IJburg laan (s114) op 50 km/u zetten :nuts:
Zelfs al zou die nieuwbouw daar staan dan nog is het geen probleem daar een 70 km/u weg te hebben. Er is ook bijna niemand die zich aan de 50 km/u houdt. Als je die snelheid rijdt wordt je aan alle kanten ingehaald.
Het is dan ook een geliefde cashlocatie van de gendarmerie die hun aanhangertje met ingebouwde camera *kuch* onopvallend *kuch* daar in de middenberm zet.
Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 8319
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door Wesso »

Het jaren '70 wegbeeld van Utrecht zal nu in veel Belgische steden nog wel te vinden zijn...