[VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

michaelgse
stadsweg
Berichten: 379
Lid geworden op: vr 19 mar 2010, 15:15

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door michaelgse »

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 8284
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door Jackbauer1350 »

Vriendelijke advies of je de autogordel om wilt doen, dat is er tegenwoordig niet meer bij. Dat is vandaag de dag gelijk een prent :lol:
Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 8318
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door Wesso »

Ik doe ook eens een duit in het zakje met oude beelden...
Link
Link
Ties
autoweg
Berichten: 1287
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 17:38

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door Ties »

Tweede filmpje.
1:00 "De geüniformeerde verkeersonderwijzer volstond ermee haar de betekenis van het bord uit te leggen."
6:00 "Holala, meneer, bent u levensmoe?! Nee? Spring dan nooit van een rijdende tram!"

Geweldig gewoon! :D
michaelgse
stadsweg
Berichten: 379
Lid geworden op: vr 19 mar 2010, 15:15

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door michaelgse »

Link
vanaf 1 minuut 40
Link
vanaf 28 seconden
michaelgse
stadsweg
Berichten: 379
Lid geworden op: vr 19 mar 2010, 15:15

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door michaelgse »

Link
nog een leuke geupload
michaelgse
stadsweg
Berichten: 379
Lid geworden op: vr 19 mar 2010, 15:15

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door michaelgse »

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 8284
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door Jackbauer1350 »

Videomateriaal van de ombouw rijksweg 2 in 1991 tussen Den Bosch en Eindhoven
Link
Ombouw Knooppunt Deil van verkeersplein naar klaverblad in 1984
Link
Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 43259
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door Vinny »

Tot 1989 hebben er verkeerslichten gestaan. Dat kan ik me nog vaag herinneren...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8940
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door captain007 »

Mooi filmpjes in ieder geval. De ombouw van knooppunt Deil is van voor mijn tijd, dus ik ken het enkel als klaverblad en klaverturbine. De ombouw van de N2 heb ik nog wel wat vage herinneringen aan. Destijds liep de A50 nog niet naar Eindhoven en de A73 nog niet naar Venlo. Toen reden we dus als we op vakantie gingen in Frankrijk vaak nog via de A50/A2 naar het zuiden. Heb nog wel wat vage herinneringen van verkeerslichten die daar toen nog stonden en de bouw van nieuwe viaducten bij Ekkersweijer en Esch.
waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 22112
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door waldo79 »

Deil ken ik van de langdurige ombouw van verkeersplein tot klaverblad. Daar hebben in de tweede helft van de jaren '80 jarenlang verkeerslichten gestaan op iets wat nog weg had van een set haarlemmermeeraansluitingen zonder verdere kunstwerken. Indertijd loonde het om voor nagenoeg alle bestemmingen ten oosten van Utrecht via het OWN te rijden. Zeker omdat de A27 door Amelisweerd nog aangelegd moest worden.
JB81
autoweg
Berichten: 1623
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door JB81 »

Jackbauer1350 schreef:
Ombouw Knooppunt Deil van verkeersplein naar klaverblad in 1984
Op 0:40 komt een wegwijzer voorbij met "Hagestein, Utrecht, Hilversum". Gaat dit filmpje dan niet over Everdingen?
Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8940
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door captain007 »

^^ Ik zie ook nog een 7 als laatste cijfer van het wegnummer, dus ik denk dat stukje filmmateriaal niet te maken heeft met de ombouw van knooppunt Deil. Misschien dat het wat opvullingsmateriaal is geweest voor een film die destijds is gemaakt. Het kan ook gebeurd zijn tijdens het knipwerk van de poster van de video op YouTube die twee video's heeft zitten knippen en plakken en net een verkeerd fragment erin heeft geplakt.
Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 8318
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door Wesso »

De borden op 2:25 zijn wel van knooppunt Deil, maar ik kan ze niet helemaal ontcijferen. Rechtdoor is 's-Hertogenbosch (met afbreekstreepje), voor rechtsaf lijkt er Utrecht te staan met 2 E-nummers erboven geruiterd.
Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 32778
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: A15xA29

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door Palance »

Deil: de verkeerslichten herinner ik me ook nog wel. Ik heb zelfs nog een situatie meegemaakt dat we niet konden rijden bij groen, omdat de A2 volstond- voor de brug bij Zaltbommel.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36943
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door Rene »

Tja, rijksweg 2 zat toen ik nog een kind was vol bijzonderheden, die ik me nog goed kan herinneren:

- een spoorwegovergang bij Vinkeveen
- een tankstationnetje bij Maarssen, met daardoor bewegwijzering op de A2-Li waardoor iedereen richting Amsterdam nodeloos naar de 2e strook opschoof
- diverse zoutbunkers
- tijdenlang lagen er bij Oudenrijn zandlichamen ongebruikt
- de oude Lekbrug Vianen met de verkeerslichten aan de zuidzijde
- het oude boogbruggetje over het havenkanaal bij Vianen
- de oude Diefdijkpassage
- de gelijkvloerse landbouwoversteken tussen Everdingen en Deil
- de rotonde Deil, en tijdens de ombouw tot klaverblad de verkeerslichtenkruising
- de oude brug Zaltbommel zonder geleiderail in het midden, met de scherpe boog bij Waardenburg (en de welbekende kastjes). Tussen Waardenburg en Zaltbommel bovendien geen snelwegstatus.
- de snelwegsplitsing bij Hedel, waarna de oude rijksweg richting Den Bosch als dubbelbaans autoweg aftakte
- het oude knooppunt Vught met het drukke lusje van Utrecht naar de N2
- de verkeerslichtenweg Vught - Eindhoven, met de overweg van het oude Weselselijntje.
- de oude Haarlemmermeeraansluiting van de A2/A58 met de N2 op de Boschdijk
- het oude knooppunt De Hogt met zijn krappe lus van de Poot van Metz richting Leenderheide
- de onderbreking van de A2 bij Weert, waarbij al het verkeer met verkeerslichten via de Ringbaan-noord moest

De 2x2 tussen Holendrecht en Oudenrijn is van voor mijn tijd, evenals het oude verkeersplein Oudenrijn met de boogbruggetjes
Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 32778
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: A15xA29

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door Palance »

Dat stukje N2 door Weert weet ik ook nog wel goed, daar kwam ik een paar keer per jaar langs.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" - Abraham Lincoln, 1864.
waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 22112
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door waldo79 »

Wanneer zijn die landbouwoversteken tussen Everdingen en Deil geschrapt? Die kan ik me niet herinneren...
Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 8284
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door Jackbauer1350 »

Het tankstation in de lus van de afrit Vinkeveen komend vanaf Utrecht kan ik mij ook nog voor de geest halen.
En vergeet de boogbruggetjes bij Beesd niet.

Afbeelding


De spoorwegovergang bij Vinkeveen kan ik mij ook nog herinneren al heb ik er nooit een trein over zien rijden. Ik was 13 jaar ofzo toen dat verdween.
Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36943
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door Rene »

Jackbauer1350 schreef:De spoorwegovergang bij Vinkeveen kan ik mij ook nog herinneren al heb ik er nooit een trein over zien rijden. Ik was 13 jaar ofzo toen dat verdween.
Zittende in de auto van mijn ouders heb ik het welgeteld één keer mogen meemaken dat de installatie in werking was en dat we hebben moeten stoppen voor de overweg - om een slooptransport met oud mat '46 naar Koek te zien oversteken.
JB81
autoweg
Berichten: 1623
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door JB81 »

Jackbauer1350 schreef:Het tankstation in de lus van de afrit Vinkeveen komend vanaf Utrecht kan ik mij ook nog voor de geest halen.
Langs de A12 was er ook ergens zoeentje toch? Bij Maarsbergen denk ik.
waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 22112
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door waldo79 »

^^Die in de afrit Maarsbergen heeft het nog lang volgehouden.
marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5920
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door marcel »

Ja, ik denk tot in de jaren 80.
Ik kan mij er geen bij Vinkeveen herinneren. De spoorwegovergang in de A2 heb ik ook één keer dicht meegemaakt.
boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 19183
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door boe! »

Het tankstation bij Maarsbergen is nog niet zo lang geleden verdwenen. Ik vermoed rond 2005.
Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 8318
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door Wesso »

Gebruikersavatar
Tachi
verkeersader
Berichten: 827
Lid geworden op: ma 05 apr 2010, 18:38

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door Tachi »

^^ Vanaf ongeveer 9:50 zie je dat deze straat nog een doorgaande weg was. Nu staat er een winkelpassage.
nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5716
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door nederland24 »

Welk wegnummer was dat dan tussen Zwolle en Denekamp. Het was dus een rechte weg zonder onderbrekingen.
Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 43259
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door Vinny »

René schreef:- diverse zoutbunkers
Zijn die nu weggehaald of staan ze er nog? En ze schijnen ook langs de A 12 te bestaan, maar waar?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 8284
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door Jackbauer1350 »

Bij de aansluiting Vinkeveen stond een zoutbunker, die is verdwenen vlak voor de ombouw van de A2
Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36943
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland

Re: [VIDEO] Oude video's van wegen in Nederland

Bericht door Rene »

Alle zoutbunkers zijn inmiddels weg.
Vroeger stonden ze bij Vinkeveen, Breukelen en Hooggelegen.