- A2 Roosteren - Meerssen
- A2 Meerssen - Eijsden
Het deel in België kun je hier in het aparte topic in het Belgische deel vinden. Wat hoogtepunten in de spoiler.
- SPOILER: TOON
Moderator: Moderatoren
Brussel zal bij knooppunt Kerensheide worden toegevoegd bij de afslag ri. Antwerpen. Momenteel wordt het knooppunt verbouwd, dus het is enkel nog wachten op de nieuwe borden.nederland24 schreef:Leuk dat Brussel daar op het afstandenbord staat en verder nergens meer terug komt behalve dan na Maastricht.![]()
Nummering is nog niet volledig uitgerold, maar ga uit van Sittard-Geleen & omliggende plaatsen, plus Maastricht & omliggende plaatsen. De regio Heerlen (Parkstad) gebruikt een eigen systeem met 4 cijfers, maar kan er voor kiezen aan te sluiten, omdat de lage nummers zijn vrijgehouden in het nummersysteem voor Zuid-Limburg.nederland24 schreef:Welke gemeenten gebruiken nu trouwens de industrienummers van Zuid-Limburg.
Maastricht en omgeving doet nog niet mee.Seat Ibiza schreef:Nummering is nog niet volledig uitgerold, maar ga uit van Sittard-Geleen & omliggende plaatsen, plus Maastricht & omliggende plaatsen.nederland24 schreef:Welke gemeenten gebruiken nu trouwens de industrienummers van Zuid-Limburg.
Vreemde definitie...boe! schreef:Volgens mijn definitie niet nee.
Op CTA bakken staat altijd de naam van de plaats in de taal van de bestemming. "Milano Centrale", "Wien Westbhf.".in het station
Dat is net zo voorstelbaar als "The Hauge", "Flusinghe" en "Hook of Holland", toch hoor je dat altijd in Engelstalige omroepberichten. Een Nederlandstalig omroepbericht hoort dan ook "Wezet" te gebruiken.Dus ik kan me maar moeilijk voorstellen dat iemand op een NS-station het over Wezet zou hebben.
Jawel: De Dam = Dam Square, Artis = Amsterdam Zoo, Tour d'Eiffel = Eiffeltoren. Eerstgenoemde wordt omgeroepen door het GVB, de laatste staat genoemd in Nederlandstalige reisgidjes.maar niet voor plekken binnen die steden
Die praten wel heel slordig Engels dan.Vinny schreef:"The Hauge", "Flusinghe" (...) toch hoor je dat altijd in Engelstalige omroepberichten.
PowerNRJ schreef:Waarom wordt er hier Luik aangegeven en niet Liège. Ik dacht dat Nederland overal de originele benaming wordt gebruikt.
Ik meende dat dat er (volgens de ANWB, toen die de borden nog plaatste) mee te maken had hoe de bewegwijzering aan de andere kant van de grens is. Aangezien er na de grens NL-BE eerst een paar honderd meter Vlaanderen volgt en daar Luik aangegeven staat (zie hier), wordt dat in Nederland dus ook aangegeven. Maar of dat daadwerkelijk de reden is... In Zuid-Limburg heeft ook heel lang Aken aangegeven gestaan.Vinny schreef:Die vraag is eentje voor de FAQ![]()
Welkom op het forum trouwens.
In het kort het antwoord: Luik is ook een officiele naam van Liège en volgens de oude richtlijnen bewegwijzering wordt dat dan aangegeven. Vanaf 2012 zouden de borden worden vervangen door de Franstalige naam, omdat die naam wordt gebruikt op de bebouwde komborden.