[B][E313][FOTO] Rond het viaduct van Boirs
Moderator: Moderatoren
-
- expressweg
[B][E313][FOTO] Rond het viaduct van Boirs
Vandaag een fotoreeks gemaakt rond het viaduct van Boirs die momenteel vernieuwd wordt, de nieuwe brughelft is al voor een groot deel klaar, terwijl de oude brughelft die nu nog in gebruik is voor het verkeer in beide richtingen er inderdaad zeer slecht aan toe is, ik zag zelfs een klein brokstukje naar beneden vallen...
De eerste foto's zijn genomen vanaf dit punt nog net in Vlaanderen, de andere foto's zijn dan van het Boirs-viaduct zelf en nog een paar borden/wegwijzers.
Klik voor foto's in Picasa-album.
De eerste foto's zijn genomen vanaf dit punt nog net in Vlaanderen, de andere foto's zijn dan van het Boirs-viaduct zelf en nog een paar borden/wegwijzers.
Klik voor foto's in Picasa-album.
-
- 2x4 autosnelweg
Re: [B][E313][FOTO] Rond het viaduct van Boirs
De gewestgrens is goed te zien in het wegdek hier:

Nederlandse vertaling: Antwerpen, Aken, Tongeren, Wezet

Nederlandse vertaling: Antwerpen, Aken, Tongeren, Wezet

-
- 2x3 autosnelweg

Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
-
- 2x3 autosnelweg
Die 3e strook is een kruipstrook?vynkce schreef:De gewestgrens is goed te zien in het wegdek hier:
- SPOILER: TOON
Mooie reeksdaviedoff schreef:Vandaag een fotoreeks gemaakt rond het viaduct van Boirs

Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
- expressweg
Inderdaad, want dat is toch een vrij forse klim. Richting Luik, aan de overkant van het dal is er geen derde strook, hoewel die klim zeker even steil is en naar mijn gevoel ook langer.keokiracer schreef:Die 3e strook is een kruipstrook?
In elk geval zal het nodig zijn dat die nieuwe brughelft klaar is, want het oude viaduct is echt helemaal kapot, zeker dat gat wat ik zag in 1 van de liggers vond ik hallucinant om te zien en ik voelde me zelfs niet helemaal op mijn gemak toen ik onder het oude viaduct wandelde...
De streek op zich is ook wel een aanrader, mooie lokale weggetjes bereden om bij die brug over de E313 te geraken, er is nog een vrij open landschap met weinig lintbebouwing en de Jekervallei (Jeker = Geer) is ook mooi en best diep.
-
- 4x5 autosnelweg
Volgens de site van het Waals gewest zal er geen derde rijstrook meer zijn op het viaduct van Boirs na afwerking van de werken.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- autoweg
vreemd dat op het einde van de kruipstrook de rechterrijstrook weggaat ipv de linker.
-
- 2x2 autosnelweg
Die handwegwijzers zijn wel erg mooi en duidelijk uitgevoerd. Jammer dat ze dat niet altijd doen in Belgie.
-
- expressweg

Bij mijn weten zijn handwegwijzers 1 van de beste zaken van ons bewegwijzeringsysteem. Dat Waals setje is veel te klein uitgevoerd en bevat zowel eng- als middenschrift. Het Vlaams standaardbestek laat dat niet meer toe omdat hun ontwerp nu afhangt van de wegcategorie. Zulke kleine gevallen zou je normaal gezien enkel nog binnen de bebouwde kom mogen vinden. Ook wanneer 2 bestemmingen in dezelfde richting over het zelfde snelweg lopen zouden ze normaal gezien in 1 wegwijzer moeten gezet worden.
De onzen zien er zo uit, iets groter dus
- SPOILER: TOON
Laatst gewijzigd door Wimpie24 op wo 24 aug 2011, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba
-
- verkeersader
De nieuwe waalse versie is dus veel strakker en duidelijker, zoals jezelf laat zien
Geen onnodig blauwvlak, terwijl alles duidelijk erop staat.

-
- 2x2 autosnelweg
De laatste is inderdaad een prachtige handwegwijzer. De andere twee zijn verschrikkelijk slecht. Op het OWN moet je geen indirecte wegnummers aangeven. Wegnummer eerst, daarna de snelwegdoelen, daarna de interlokale doelen en dan pas de lokale doelen. 

-
- Hoofdmoderator
Die onderste handwijzers zijn inderdaad de beste van allemaal 
Het is trouwens een wonder dat dit viaduct nooit ingestort is geweest, als je die gaten en scheuren ziet. Net op tijd begonnen met renovatie/nieuwbouw?

Het is trouwens een wonder dat dit viaduct nooit ingestort is geweest, als je die gaten en scheuren ziet. Net op tijd begonnen met renovatie/nieuwbouw?
Enne gojje mins blieft altied leave.
-
- expressweg

Die oude waren inderdaad niet goed, die 2 nieuwe wel

Wat betreft het aangeven van indirecte wegnummers. Ik heb dat altijd al wenselijk gevonden, het is erg handig en ze storen niet.
Wat betreft blauwvlak, vroeger moesten handwegwijzers niet dezelde grootte hebben omdat bestemmingen vaker samen per 2 in 1 inwendig verlichte wegwijzer kwamen te staan. Dat privilege is nu voorbehouden voor groene wegwijzers. Sinds kort is ook de regel ingevoerd dat alle wegwijzers hetzelfde formaat moeten hebben als de op 1 na langst geschreven bestemming in breedschrift. Dus ja, met een beetje meer blauwvlak krijg je wel een rustiger ogend geheel

Nog even een correctie, ik heb 2 keer dezelfde foto gepost. Deze moest er ook nog tussen als bibeko model

I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
-
- Forumbeheerder
Eigenlijk veel te laat. Overigens weten we het pas nadat al het verkeer over het nieuwe viaduct rijdt en er geen risico op instorting meer is. Ik zou liever hebben gezien dat men beide viaducten had afgesloten en dan al het verkeer maar uit veiligheidsredenen een stuk over het OWN had laten rijden. Wat dat betreft heerst er bij het Waalse Gewest nogal wat laksheid als het om veiligheid gaat en dat is een zorgelijke situatie.Snelwegfreak schreef:Die onderste handwijzers zijn inderdaad de beste van allemaal
-
- 2x4 autosnelweg
-
- verkeersader
Ik snap ook niet waarom er geen 24/7 opdracht is uitgegaan, dan was men allang klaar geweest.captain007 schreef:Eigenlijk veel te laat. Overigens weten we het pas nadat al het verkeer over het nieuwe viaduct rijdt en er geen risico op instorting meer is. Ik zou liever hebben gezien dat men beide viaducten had afgesloten en dan al het verkeer maar uit veiligheidsredenen een stuk over het OWN had laten rijden. Wat dat betreft heerst er bij het Waalse Gewest nogal wat laksheid als het om veiligheid gaat en dat is een zorgelijke situatie.Snelwegfreak schreef:Die onderste handwijzers zijn inderdaad de beste van allemaal