[B][E411][FOTO] E411 bij afrit 14 Namur-centre (Beez)
Moderator: Moderatoren
-
- expressweg
[B][E411][FOTO] E411 bij afrit 14 Namur-centre (Beez)
Een fotoreportage die de E411 toont, gezien vanop het viaduct van de N80 bij afrit 14 Namur-centre, vlakbij Beez, waar je een mooi uitzicht hebt over de snelweg die door de Maasvallei gaat.
Klik voor foto's in Picasa-album
Klik voor foto's in Picasa-album
-
- 2x2 autosnelweg
Re: [B][E411][FOTO] E411 bij afrit 14 Namur-centre (Beez)
Het lijkt wel Polen in 1985 of de DDR als je het wegmeubilair zo bekijkt.
Zijn er nog plannen om die wegen op te knappen?

-
- 2x3 autosnelweg

-
- expressweg

Enkel die put op de laatste foto was vrij diep, als er een vrachtwagen overreed gaf dat toch een vrij luide "boenk"... En zo te zien zit er dus onder het asfalt beton.
Ik vraag me trouwens ook af of die oranje lampjes in de bermen nog werken, is voor mist dacht ik...
-
- autoweg

Ja die werken nog! Ze zijn zelfs redelijk goed onderhouden met relatief weinig defecten.
belgie is zo slecht nog niet
-
- 2x4 autosnelweg
-
- Forumbeheerder

-
- 2x3 autosnelweg
De oude configuratie kon mijn meer bekoren. Wat is dit complex trouwens voor iets raars?
-
- 4x5 autosnelweg
Mij niet. De oude configuratie had weefproblematiek, en de vloeiende overgangen naar het OWN zorgde ervoor dat afslaand verkeer te weinig vaart minderde, waardoor er een te grote ongevallenkans ontstond. In Wallonië zie je dus vaak dat dit soort aansluitingen worden vervangen door rotondes. Gegeven het beperkte wegenbudget vind ik dat helemaal geen slechte zaak.De oude configuratie kon mijn meer bekoren.
Dat is een dubbele rotonde. Zie je soms in Wallonië, vaker in het Verenigd Koninkrijk en ook wel eens in Frankrijk.
Dit vind ik meer een bizar "knooppunt":
http://maps.google.com/maps?q=namur+cen ... 10568&z=17
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 2x3 autosnelweg

Laatst gewijzigd door Alfa op wo 14 sep 2011, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 4x5 autosnelweg
Het verlies van een heel klein beetje rijconfort valt in het niet bij de grote winst door de toenemende verkeersveiligheid. Ik begrijp de anti-rotondehouding van veel (vooral Vlamingen) op het forum niet zo, zeker niet omdat de rotondes in België (Vlaanderen en Wallonië) vaak veel ruimter (en dus comfortabeler) te berijden zijn dan in Nederland.
-
- 2x3 autosnelweg

Voor fietsers zijn rotondes trouwens een nachtmerrie. In België hebben vrijwel alle rotondes immers aanliggende fietspaden en zitten ze in de voorrang. Ik moet jullie de risico's daarvan niet uitleggen.
-
- 4x5 autosnelweg
Ach dat gevaar voor fietsers wordt heel sterk overdreven. Zeker als het fietspad niet onmiddelijk tegen de rotonde aanligt. Er komen veel minder ongelukken voor op rotondes dan op conventionele kruisingen. De vaart uit het verkeer halen is juist bij de entree van steden belangrijk: anders scheuren mensen vanaf de snelweg ongecontroleerd de bebouwde kom binnen, terwijl ze nu gewoon netjes worden afgeremd. Ik ben het met je eens dat in Nederland de eis om geen vloeiende overgangen te hebben tussen autosnelwegen en overige wegen wat te ver is doorgeslagen, maar in dit geval: volkomen terecht.
-
- Wegnummerfotograaf
Zo'n bril-kruispunt schijnt wel populair te zijn in Wallonië:Alfa schreef:Wat is dit complex trouwens voor iets raars?
- SPOILER: TOON
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.
-
- stadsweg
Het probleem van de rotondes is inderdaad dat ze de vaart uit het verkeer halen. Erger is dat ze de rotondes de laatste tijd net daaróm aanleggen.
. Op een hoofdweg waar 2 kleine zijweggetjes op aansluiten leggen ze dan een rotonde aan. Hup iedereen moet remmen van 70 naar 30 om die rotonde op en af te gaan hoewel 90% toch in 1 en dezelfde richting gaat en er slechts sporadisch eens een auto in een van de zij-afslagen moet zijn. Wat een verspilling van tijd, brandstof voor... niks. Hetzelfde met verkeersdrempels, ze schieten letterlijk als paddenstoelen uit de grond. Rijden is geen plezier meer tegenwoordig, maar een opeenstapeling van ergernissen. Ik kan de wegen waar je nog eens gas kan geven hier in de streek op 1 hand tellen.
Waar is de goeien tijd waar je nog kon rijden zonder snelheidsdrempels, bloembakken, wegversmallingen, verkeerseilanden, flitspalen, nog geen rotonde na rotonde ... Ik ga niet zeggen dat ik meteen de wegpiraat zou uithangen maar je kon tenminste van A naar B gaan zonder om de paar honderd meter te remmen voor één van dergelijke ondingen
. Maargoed, de verkeersdoden moeten naar beneden zeker...