Die werkzaamheden aan het viaduct waren inderdaad bij Remourchamps. Ik heb geen last gehad van oponthoud en kon er gisteravond zonder vertraging langs.
Moderator: Moderatoren
De afstand was afgelopen maandag 19 km. Van uitrit 11 Malmedy tot net voorbij uitrit 14 St. Vith-Nord. Gezien de breedte van de beschikbare rijstrook vond ik de Vmax van 70 erg laagMaar die werkzaamheden op de E42 zijn wel heel erg lang: 26 kilometer (!)
En vandaag moest ik naar Luxemburg. Ben vanaf Francorchamps binnendoor gereden via Stavelot, Trois-Ponts en Vielsalm naar de Luxemburgse N7. Ook op de Luxemburgse N7 zijn in de bebouwde kom van Hosingen behoorlijke werkzaamheden en ten noorden van Diekirch lange werkzaamheden met 1+1 rijstrook (in plaats van 2+1) en Vmax 70. Dat levert weinig vertraging op, maar fijn rijdt het allerminst.
Ik heb die weg vaker gereden, ook in het donker in sneeuw. Alleen van de kartbaan na de afrit St. Vith tot de grens met Luxemburg is nogal wat geslinger, eenmaal in Luxemburg valt dat naar mijn mening wel mee. Je hebt grote stukken die vrij rechttoe, rechtaan zijn. Wel Flitsmeister gebruiken voor de paar vaste palen op vervelende plekken.
Ik rij dan liever via de Duitse A1, met wat binnenweggetjes bij het ontbrekende deel*, en dan langs Trier. Of de Nordstroos en via Verviers de A44 langs Aachen (naar huis) of via Maastricht (ouderlijk huis, familie). Op de één of andere manier vind ik de B51 niet fijn.