[E025] A26-E25 Liège - Bastogne - Neufchâteau

Bespreek hier alles over de Belgische autosnelwegen.

Moderator: Moderatoren

Joshua
autoweg

Re: [E025] A26-E25 Liège - Bastogne - Neufchâteau

Bericht door Joshua »

Wallonie Infrastructures SOFICO schreef:PERSBERICHT

E25/A26 – Einde van het Mabompré-project voor het herstel van het wegdek in de regio Bastogne

25 september 2024

Het wegenherstelproject tussen Mabompré en de regio Bastogne richting Luxemburg loopt ten einde. Vanaf woensdag 25 september hervat het verkeer op de herstelde wegen richting Luxemburg. De routes naar Luik worden begin volgende week vrijgegeven.

Afbeelding
Bron en meer: https://sofico.org/app/uploads/2024/09/ ... gne-cp.pdf.

Andere wegen nieuws artikelen voor tijdens de start van nieuw schooljaar:
Nieuwspagina: https://sofico.org/les-principaux-chant ... a-rentree/.

Ik heb laatst hier nog gereden tijdens de(ze) werken. ik heb dan ook enkele foto's gemaakt van de nieuwe afritbewegwijzering.

Bij Mabompré en Mont staat Houffalize vermeld tussen haakjes aangezien dat Houffalize zelf geen genoemde afrit heeft.
Laatst gewijzigd door Joshua op wo 04 dec 2024, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.
Joshua
autoweg

Bericht door Joshua »

Hier enkele foto's van nieuwe vereuropeeste Waalse afritbewegwijzering (kwaliteit van foto's is slecht):

:AS: 51 Mont (Houffalize):

Afritnaambord:
Afbeelding

Bestemmingbord:
Afbeelding

:AS: 52 Mabompré (Houffalize):

Afritnaambord:
Afbeelding

Bestemmingbord:
Afbeelding

:AS: 53 Hemroulle (Bastogne):

Afritnaambord:
Afbeelding

Bestemmingbord:
Afbeelding
MAKE WALLONIA GREAT TOGETHER AGAIN / Better, Bigger, Greater, Safer, Stronger, than ever before.
Pino
4x3 autosnelweg

Bericht door Pino »

Joshua schreef: vr 27 sep 2024, 13:02 Afritnaambord:
Afbeelding

Afritnaambord:
Afbeelding
Wat een dramatisch afgelijnde borden ...
Joshua
autoweg

Bericht door Joshua »

^^ Dat is gezichtbedrog door die foto's, uiteindelijk is dat in werkelijkheid helemaal niet zo.
Joshua
autoweg

Bericht door Joshua »

Wallonie Infrastructures SOFICO schreef:PERSBERICHT

E25/A26 – Reparaties aan de centrale berm bij de Baraque de Fraiture

4 oktober 2024

De betonnen keerinrichtingen van de middenberm van de E25/A26 ter hoogte van knooppunt nr. 50 “Baraque de Fraiture” worden vanaf maandag 7 oktober vervangen. Bij deze werkzaamheden wordt plaatselijk één rijstrook per rijrichting verwijderd.

Afbeelding
Bron en meer: https://sofico.org/app/uploads/2024/10/ ... ure-cp.pdf.
Jeff
expressweg

Bericht door Jeff »

Afgelopen week geen beperkingen meer gehad, Werken zijn dan klaar?
waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 »

Dat was op 13 en 15 december ook al niet het geval.
Joshua
autoweg

Bericht door Joshua »

Wallonie Infrastructures SOFICO schreef:AfbeeldingPERSBERICHT

E25/A26 – Vernieuwing van het wegdek en betonreparaties tussen de Aire des Nutons en de Baraque de Fraiture richting Liège

6 mei 2025

Deze woensdag 7 mei start een project voor het vernieuwen en repareren van het beton op de snelweg E25/A26, tussen de Aire des Nutons en de Baraque de Fraiture. Tot medio juli is het verkeer op dit traject beperkt tot één rijstrook in elke richting.

Afbeelding

Ze worden uitgevoerd in samenwerking met de technische partner SPW Mobilité et Infrastructures, projectleider.

Het bedrijf SOCOGETRA werd via een overheidsopdracht aangewezen om de werkzaamheden uit te voeren.
Bron en meer: https://sofico.org/app/uploads/2025/05/ ... ure-cp.pdf.
Joshua
autoweg

Bericht door Joshua »

Wallonie Infrastructures SOFICO schreef:AfbeeldingPERSBERICHT

E25/A26 – Vervanging van de voegovergangen van de brug over de oprit naar knooppunt nr. 41 “Tilff”

9 mei 2025

Sinds donderdag 8 mei wordt er gewerkt aan het vervangen van de voegovergangen op de brug over de oprit E25/A26 “Tilff” nr. 41. Tijdens de werkzaamheden, tot medio juli, blijven er in elke richting twee rijstroken beschikbaar. Alle op- en afritten van de snelweg blijven open.

Afbeelding

Ze worden uitgevoerd in samenwerking met de technische partner SPW Mobilité et Infrastructures, projectleider.

Het bedrijf Renotec werd via een overheidsopdracht aangewezen om de werkzaamheden uit te voeren.
Bron en meer: https://sofico.org/app/uploads/2025/05/ ... lff-cp.pdf.
martwout2
dorpsstraat

Bericht door martwout2 »

Ik weet niet of het al bekend is maar de aire bij Sprimont richting Luik is aardig op de schop. Het gebouw van het tankstation is gesloopt en voorlopig
vervangen door een winkel in het AC-restaurant. Het AC-restaurant-gedeelte zelf is 's ochtends niet meer open (terwijl ik eind mei wel personeel zag lopen rond 1030 uur; dan kan je met gemak open voor koffie). Koffie kan je nu kopen in een automaat van Starbucks van de winkel. Laatste keer in juni was de wc gratis. En in juni zag ik ook dat een aardig deel van de selfservice van AC weg was. Zag er leeg uit.

Of aan de westkant iets is gewijzigd, weet ik niet. Daar ben ik in mei en juni niet geweest.
Egbert
expressweg

Bericht door Egbert »

Ik was daar toevallig een paar weken geleden op een zondagmorgen rond 6:00-6:30. WC was inderdaad gratis en winkel was open. Vond ik voor dat tijdstip niet verkeerd.
martwout2
dorpsstraat

Bericht door martwout2 »

Weet iemand wanneer dat tankstation bij Sprimont richting Luik klaar moet zijn? Halverwege september was ik weer op die aire maar weinig vooruitgang te zien. Nog steeds alleen een fundering. Toiletten waren trouwens weer betalend maar wel met pinpas-mogelijkheid. Over de toiletten zelf zal ik maar niet beginnen. :roll:
Chris
Moderator

Bericht door Chris »

Ik was daar ook rond die tijd, op zoek naar een bandenspanningsmeter, maar dat was ook niet vindbaar. Ik vond het maar een naargeestige plek, de regen hielp daar niet bij.

Mijn auto heeft de neiging dat het TPMS aan gaat en vervolgens check je en blijkt er niks aan de hand te zijn. Maar je kan het beter toch checken als je nog 250 kilometer te gaan hebt. Ik denk dat het komt door temperatuursverschillen waardoor iets drukverschil ontstaat waar TPMS op aan slaat. Vlak daarvoor reed ik door regen bij 10 graden terwijl ik daarvoor 2 weken bij 30 graden had gereden. Het was het eerste stuk rijdend waar de temperatuur beduidend lager was, ik heb het ook wel eens gehad op een hoge bergpas.
Jeff
expressweg

Bericht door Jeff »

martwout2 schreef: do 09 okt 2025, 11:45 Weet iemand wanneer dat tankstation bij Sprimont richting Luik klaar moet zijn? Halverwege september was ik weer op die aire maar weinig vooruitgang te zien. Nog steeds alleen een fundering. Toiletten waren trouwens weer betalend maar wel met pinpas-mogelijkheid. Over de toiletten zelf zal ik maar niet beginnen. :roll:
De verbouwing van Texaco naar Q8 is afgerond: Er staat aan beide kant een nieuw tankstation, deze is onbemand geworden.
De shop van het tankstation is naar het restaurant verhuisd. Dat restaurant heeft wel poortjes voor de WC, maar stonden vroeg in de ochtend uit (gratis gebruik dus)
martwout2
dorpsstraat

Bericht door martwout2 »

Jeff schreef: wo 29 okt 2025, 11:01 De verbouwing van Texaco naar Q8 is afgerond: Er staat aan beide kant een nieuw tankstation, deze is onbemand geworden.
De shop van het tankstation is naar het restaurant verhuisd. Dat restaurant heeft wel poortjes voor de WC, maar stonden vroeg in de ochtend uit (gratis gebruik dus)
Dank je voor de update. Weet je toevallig of het zuidwaarts ook is gewijzigd in het restaurant? Dus zelfde situatie als noordwaarts? Dus een winkel met Starbucks en gesloten restaurant met koffietijd? Ik ga komende vrijdag een week naar Limburg. Mocht ik zaterdag erlangs komen dan overweeg ik zelf ook even daar te stoppen om te kijken.
Jeff
expressweg

Bericht door Jeff »

martwout2 schreef: wo 05 nov 2025, 8:37
Jeff schreef: wo 29 okt 2025, 11:01 De verbouwing van Texaco naar Q8 is afgerond: Er staat aan beide kant een nieuw tankstation, deze is onbemand geworden.
Dank je voor de update. Weet je toevallig of het zuidwaarts ook is gewijzigd in het restaurant? Dus zelfde situatie als noordwaarts? Dus een winkel met Starbucks en gesloten restaurant met koffietijd? Ik ga komende vrijdag een week naar Limburg. Mocht ik zaterdag erlangs komen dan overweeg ik zelf ook even daar te stoppen om te kijken.
Ik ben alleen gestopt in de rijrichting Luik -> Arlon/Lux. Daar geld de ervaring voor
Op de terugweg zag ik dat ook daar de oude tankplaats volledig anders was (geen shop meer bijv), maar ook daar zit een restaurant aan de achterkant van het terrein