NBA: Losse borden III

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: NBA: Losse borden III

Bericht door Snelwegenkenner » wo 26 jun 2013, 11:53

sirdanilot schreef:Ik vind het nogal wat dat dit soort zubringers worden behandeld als 'hoekom doel'. In de beleving van de meeste mensen ligt Goes gewoon pal aan de A58, 99% van de Zeeuwen zal nog nooit van het nummer 'A256' gehoord hebben. De A58 is wel bekend, want dat is verder de enige snelweg in Zeeland.
Volgens mij vinden ze het gewoon leuk om die streep te gebruiken. :p

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: NBA: Losse borden III

Bericht door nederland24 » wo 26 jun 2013, 21:46

^^Jullie hebben wel gelijk, maar Goes heeft geen eigen afrit op de A58. Dat is waarschijnlijk de reden.

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: NBA: Losse borden III

Bericht door Steptimer » wo 26 jun 2013, 22:20

^^
De afrit Kloetinge/s-Gravenpolder is de kortste route voor grote delen van Goes vanaf de A58 uit de richting van Bergen op Zoom. Kloetinge kan je wel zien als een wijk van Goes.
Laatst gewijzigd door Snelwegfreak op do 27 jun 2013, 0:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Voortaan graag de ''^^'' tekens gebruiken als je reageert op een bericht direct boven je. Dank je! ;-)

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: NBA: Losse borden III

Bericht door Snelwegenkenner » do 27 jun 2013, 0:14

Toen ik nog kind was vond ik het vreemd dat daar geen Goes-oost staat op die afrit, Kloetinge is ook zoveel zeggend... :roll:

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: NBA: Losse borden III

Bericht door sirdanilot » do 27 jun 2013, 0:16

^ Volgens mij wil Goes dat niet, men wil verkeer zoveel mogelijk via de A256 leiden ook al is dat meestal niet logisch. Een mogelijke afrit bij het Admiraal de Ruyterziekenhuis wordt ook al jarenlang tegengehouden (wel is er een ambulanceafrit).

Spreiding van het verkeer zou wenselijk zijn, de A256 is nu vaak een filegevoelige snelweg terwijl dat niet nodig zou zijn als Goes een extra afrit zou krijgen op de A58. Afritfiles bij de afrit Goes-Zuid op de A256 komen ook vaak voor, en natuurlijk de bekende file bij het stoplicht.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10948
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: NBA: Losse borden III

Bericht door Willem » do 27 jun 2013, 21:38

sirdanilot schreef:^ Volgens mij wil Goes dat niet, men wil verkeer zoveel mogelijk via de A256 leiden ook al is dat meestal niet logisch.
In deze tijd van navigatiesystemen werken dat soort instrumenten niet meer.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: NBA: Losse borden III

Bericht door GuteFahrt » zo 30 jun 2013, 11:57

Gespot op de A31 bij afrit Marssum:

Afbeelding

alleen de onderste rand is NBA :mrgreen:

Dit bord staat er overigens al sinds eind maart/begin april zo bij.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: NBA: Losse borden III

Bericht door sirdanilot » zo 30 jun 2013, 12:31

Willem schreef:
sirdanilot schreef:^ Volgens mij wil Goes dat niet, men wil verkeer zoveel mogelijk via de A256 leiden ook al is dat meestal niet logisch.
In deze tijd van navigatiesystemen werken dat soort instrumenten niet meer.
Tsja, en bij mensen die daar bekend zijn ook niet, maar er is geen orgaan dat zo koppig kan zijn als een gemeente. Kijk maar naar de invloed die gemeente Amsterdam heeft op de bewegwijzering op de A10... :shutup:

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22895
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: NBA: Losse borden III

Bericht door harry » zo 30 jun 2013, 23:29

GuteFahrt schreef:alleen de onderste rand is NBA
Het is wel nieuw, maar ik zou niet weten wat er NBA aan is.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Hanno
autoweg
Berichten: 1046
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 9:49
Locatie: Rotterdam

Re: NBA: Losse borden III

Bericht door Hanno » za 13 jul 2013, 19:11

Vandaag een paar nieuwe NBA-borden gezien op de A59 's-Hertogenbosch-Waalwijk. Volgens mij deze week geplaatst. De borden zijn voorbereid op het vervallen van de afrit Drunen, waarmee ook Drunen/Elshout via het Ei van Drunen bereikbaar worden door de nieuwe zuidelijk tak. Overigens staat op het afstandenbord volgens mij de juiste afstand tot Rotterdam vermeld, in tegenstelling tot het bord bij Vlijmen. Zierikzee is weg, jammer dat bij Waalwijk nog wel een afstandenbord staat met enkel het doel Zierikzee. Hierdoor ontstaat een gat in de continue bewegwijzering van Rotterdam.
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31591
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: NBA: Losse borden III

Bericht door Palance » za 13 jul 2013, 19:20

Mooi, oud en nieuw naast elkaar, dat zie je eigenlijk zelden.
De enige keer dat mij het lukte om ook zo'n foto te maken was rond de verbreding A2 bij Den Bosch:

Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: NBA: Losse borden III

Bericht door Snelwegenkenner » za 13 jul 2013, 19:22

^^ Ondanks dat het op de foto wel leuk uitziet, schept het wel verwarring voor de weggebruiker?

Mooizo, die toevoeging van Rotterdam ten koste van Zierikzee op de A59, maar hoort daar ook geen Breda bij te staan?
Laatst gewijzigd door Snelwegenkenner op za 13 jul 2013, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: NBA: Losse borden III

Bericht door Snelwegfreak » za 13 jul 2013, 20:44

Snelwegenkenner schreef:^Ondanks dat het op de foto wel leuk uitziet, schept het wel verwarring voor de weggebruiker?
Dat valt écht wel mee hoor. De gemiddelde weggebruiker ziet geen verschil tussen pijlen omhoog of omlaag, of Amsterdam bovenaan of onderaan.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: NBA: Losse borden III

Bericht door keokiracer » za 13 jul 2013, 21:12

Eerder het feit dat er 4 borden hangen, waarvan er elk 2 in principe hetzelfde zeggen maar op een geheel andere plek. Maar waarschijnlijk zullen die 2 rechtse borden wel boven een werkvak gehangen hebben.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: NBA: Losse borden III

Bericht door Steptimer » zo 14 jul 2013, 0:24

Mooie borden ondanks het met pijn in het hart te aanschouwen is dat Zierikzee is verdwenen. :(
En inderdaad grappig om de oude en nieuwe borden naast elkaar te zien.

Hanno
autoweg
Berichten: 1046
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 9:49
Locatie: Rotterdam

Re: NBA: Losse borden III

Bericht door Hanno » zo 14 jul 2013, 11:50

Opmerkelijk zijn ook de verschillende afstanden op de oude en nieuwe borden tot Waalwijk. Op het portaal staat 5 km en op de NBA 8 km. Die 8 km lijkt beter te kloppen. Blijkbaar stond daar dus altijd de verkeerde afstand vermeld.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: NBA: Losse borden III

Bericht door sirdanilot » zo 14 jul 2013, 12:07

Waarom gaat het toch zo vaak fout met die afstanden? Het is toch gemakkelijk uit te rekenen hoe ver het is?

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31591
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: NBA: Losse borden III

Bericht door Palance » zo 14 jul 2013, 13:00

De vraag is dan tot waar je precies meet.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18267
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: NBA: Losse borden III

Bericht door boe! » zo 14 jul 2013, 13:48

Die 5 km is te herleiden naar afrit 38. Die 8 km is tot afrit 37. Als je de borden Waalwijk blijft volgen duurt het 10 km voordat je de bebouwde kom inrijdt.

jan
autoweg
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 16:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: NBA: Losse borden III

Bericht door jan » ma 15 jul 2013, 14:26

Merkwaardige kentering... De niet al te oude NBA doelenborden bij Engelen en Vlijmen zijn ook tot afrit 38 te herleiden. Sowieso is het nu een zooitje op de A59 met de doelen, en helemaal als je er ook nog eens op gaat letten wat er op het OWN de A59 op wordt verwezen.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: NBA: Losse borden III

Bericht door Pino » ma 15 jul 2013, 14:40

Wat me overigens ook opvalt is de plaatsing van het afstandenbord twee meter achter het UIT-bord. Is er hier een reden om het bord niet ergens na de oprit te plaatsen?

Sophie
expressweg
Berichten: 3445
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: NBA: Losse borden III

Bericht door Sophie » ma 15 jul 2013, 14:50

Volgens mij is dit het afstandsbord wat bij afrit 42 hoort. Aangezien na afrit 42 direct de bebording voor afrit 41 begint, plaatst men het hier.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: NBA: Losse borden III

Bericht door Pino » ma 15 jul 2013, 16:32

^^ We kennen inmiddels vele weefvakken met NBA, en er staat nog nergens op deze manier een afstandenbord. In principe zet men in dat soort situaties in op een portaal waarop de afstanden staan aangegeven. En voorlopig hangt hier ook nog een portaal met afstanden; maar wellicht wil men het rechtdoor-gedeelte daarvan inderdaad gaan weghalen?

Hoe dan ook, het mag bekend zijn dat ik het inzetten van een vol portaal in een weefvak wat overbodig vind, maar deze oplossing vind ik ook weer niet heel chique. Mijn favoriet blijft toch om in dit soort gevallen helemaal niets aan te geven, omdat weggebruikers voor de doorgaande richting ook zonder routebevestiging wel weten hoe en wat. En anders toch een afstandenbord dat linksboven aan het portaal wordt opgehangen. Een verkapt rechtdoorbord direct achter het uit-bord staat hoe dan ook helemaal niet mooi en heeft ook geen werkelijke geleidingsfunctie meer voor verkeer dat van oprit 41 komt.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22895
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: NBA: Losse borden III

Bericht door harry » ma 15 jul 2013, 17:38

Pino schreef:Wat me overigens ook opvalt is de plaatsing van het afstandenbord twee meter achter het UIT-bord. Is er hier een reden om het bord niet ergens na de oprit te plaatsen?
Het UIT-bord en de hele afrit zullen verdwijnen:
Hanno schreef:De borden zijn voorbereid op het vervallen van de afrit Drunen
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: NBA: Losse borden III

Bericht door Pino » ma 15 jul 2013, 17:46

Dat verklaart alles. Dank!

Hanno
autoweg
Berichten: 1046
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 9:49
Locatie: Rotterdam

Re: NBA: Losse borden III

Bericht door Hanno » wo 17 jul 2013, 9:23

Hierbij de borden bij Drunen vanaf de andere kant. Ook hier een combi van oldschool en NBA. De fotoreportage begint bij Drunen-West, waar voor rechtdoor twee doelen op het vorkbord zijn opgenomen, anders wordt Drunen niet meer verwezen en eindigt bij 's-Hertogenbosch-West, waar op het bord 2x het woord Ring, 2x het woord 's-Hertogenbosch en 2x het woord West voorkomt... :?
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: NBA: Losse borden III

Bericht door mavas » wo 17 jul 2013, 9:53

^^ Inderdaad :?

Wat me ook opvalt aan de laatste serie si de slechte plaatsing. Bij het ene paneel in de bosjes, bij de volgende ook in de bosjes en bij een ander achter rvv-bebording. Niet echt goed zichtbaar dus. En met het elk jaar groeien van groen wordt dat alleen maar erger.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: NBA: Losse borden III

Bericht door Snelwegenkenner » wo 17 jul 2013, 13:11

Inderdaad, dat wordt snoeien geblazen. Die toevoeging van Nijmegen vind ik daar wel netjes.

Riva
autoweg
Berichten: 1893
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:37
Locatie: Leusden

Re: NBA: Losse borden III

Bericht door Riva » wo 17 jul 2013, 18:06

Dat wel, maar ik mis dan weer Eindhoven.
Rainier

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: NBA: Losse borden III

Bericht door Wouter N14 » wo 17 jul 2013, 18:34

^^ En dan ook Utrecht?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gesloten