[N213][N222][N223] 3-in-1 project
Moderator: Moderatoren
-
- autoweg
Re: [N213][N222][N223] 3-in-1 project

-
- 4x5 autosnelweg
Want? Rotterdam wil geen wegen die beheerd worden door de provincie op haar grondgebied?De verlengde Hoeksebaan ligt op Rotterdams grondgebied en is daardoor automatisch in beheer van de gemeente Rotterdam.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- stadsweg
Re: [N213][N222][N223] 3-in-1 project: Hoe krijgen we Hoeksebaan (N223) op Google Maps
Bij Open Street Map is de Hoeksebaan nu op (bijna) elk zoomniveau te zien, nu ook met de oranje kleur die past bij het belang van deze nieuwe doorgaande weg. Toen Lekkere Kwal op mij reageerde stond de Hoeksebaan nog wit op de kaart van Open Street Maps, met oranje streepjes, die een weg in aanleg moesten aanduiden. Intussen is er bij Google Maps nog geen spoor van de Hoeksebaan te vinden.Lekkere Kwal schreef: ↑di 07 jul 2020, 17:42als je bij OSM inzoomt zie je dat de weg wel al als geopend staat getekend. De hogere zoomniveaus worden niet vaak ververst dus het duur wat langer (meestal een week) voordat de opening ook daar is te zien.

https://www.google.nl/maps/@51.9715836,4.1416054,16z
Aangezien nog steeds heel veel mensen blind varen op Google Maps, denk ik dat ze er in Hoek van Holland wel belang bij hebben dat de weg ook op de kaart komt te staan. Dat heb ik geprobeerd, maar je moet persé inloggen, want anders mag je de kaart niet helpen verbeteren. Ik heb geen account bij Google, vanwege privacyredenen. Is er iemand op dit forum die handig is met aanpassingen doorvoeren in Google Maps?

Roemeense koets, rood, met 6 deuren, na APK weer omgebouwd tot armeluiscamper met 2 zitplaatsen, met 2p.-bed (185 x 130 cm) en een Frans hart met 16 kleppen en 105 paarden, op LPG - een betere reisauto kun je met mijn beperkte budget niet wensen... :-)
-
- stadsweg
Re: [N213][N222][N223] 3-in-1 project: Hoe krijgen we Hoeksebaan (N223) in route-adviezen van Google Maps?

Zojuist zie ik dat Google Maps de nieuwe N223 inmiddels op de kaart heeft gezet. Het is me echter nog niet gelukt om routebeschrijvingen vanuit Rotterdam via de N223 te laten lopen, terwijl de N223 mij prettiger lijkt te rijden dan de N220, via de Maasdijk. Zijn de E-routes al omgeleid?

Om mijn commentaar van afgelopen zondag wat preciezer te formuleren: Ik vind dat die Hoeksebaan (N223) niet alleen op kaart gezet moet worden, maar ook in alle navigatie-systemen geadviseerd moet worden, te beginnen bij een veelgebruikt systeem als Google Maps (ik ben nog van het stratenboek, maar ik leer langzaam bij), want anders raakt Hoek van Holland nooit verlost van doorgaand verkeer in het dorp.

Google Maps beveelt mij vanuit Rotterdam een route aan via de A20 en de Maasdijk, waar ik geen fan van ben, omdat je daar niet lekker door kunt rijden. Vervolgens gaat het via de Harwichweg, dus dwars door het dorp van Hoek van Holland. De alternatieve route gaat via A4 en N211...

Roemeense koets, rood, met 6 deuren, na APK weer omgebouwd tot armeluiscamper met 2 zitplaatsen, met 2p.-bed (185 x 130 cm) en een Frans hart met 16 kleppen en 105 paarden, op LPG - een betere reisauto kun je met mijn beperkte budget niet wensen... :-)
-
- Voorzitter

Autoverkeer (net als fietsers en voetgangers) moeten de toegang bij het station gebruiken. Wordt op de wegwijzers vooralsnog over de N220 en N211 geleid (dus niet over de Harwichweg). Er gaan maximaal 230 auto's mee per overtocht. Dat lijkt me nou niet enorm belastend voor de N211 (Dirk van den Burgweg en Langeweg) door Hoek van Holland.
De E25 en E30 lopen over de N223: https://www.google.nl/maps/@51.9702223, ... 312!8i6656
De route van de E30 vanaf de A4 bij Den Haag-Zuid is nu over de N211, N222, N213 en N223.
-
- stadsweg

Het probleem met verouderde navigatie is opgelost, zie ik net, want Google heeft het route-advies richting Stena-Lines van de N220/Maasdijk weggehaald. De geadviseerde route vanuit Rotterdam loopt nu wel over de N223/Hoeksebaan. Ook richting strand, met als bestemming Badweg, stuurt Google Maps niemand meer over de N220/Maasdijk, behalve als 2e keus-route. Helemaal mee eens, want die Maasdijk vond ik geen fijne route, dus de volgende keer dat ik naar Hoek van Holland moet, zal ik de Hoeksebaan eens uitproberen.

Door me op de Stena Lines te richten, heb ik misschien verwarring gezaaid, maar het punt wat ik probeerde te maken is 'Pas als Google Maps route-adviezen via de N223 geeft is Hoek van Holland van doorgaand verkeer verlost'. De opmerking van Coen Tunnel maakt duidelijk dat verkeer richting strand waarschijnlijk veel meer auto's oplevert dan verkeer naar de veerboot. Blijft staan dat er zelfs een hoop vrachtwagenchauffeurs uit Oost-Europa blindelings op Google Maps vertrouwen, dus ik betwijfel of die de N223 eerder al kenden.

PS: Ik geloof dat dit mijn 100e bericht is, waardoor ik mijn woonerf-status verlies. Word ik nu een stadsweg? Edit: Oh nee, ik ben een dorpsstraat geworden. Hier staat de rangorde uitgelegd: viewtopic.php?f=36&t=8470&p=374137#p374137
-
- autoweg

Wat geen toeval is want die baan was dus juist primair aangelegd als directe route voor het vrachtverkeer. Dus zelfs een onwetende Oost-Europeaan wordt toch al die tijd (ca. 10 jaar) al via de Hoeksebaan geleid:

Dit hele project heeft daar niks mee van doen want zo ver kwamen vrachtwagenchauffeurs voor de Stena Line überhaupt niet.
-
- 2x2 autosnelweg
Ja, omdat ik het heb doorgegeven. Ik weet ook niet waarom het niet eerder automatisch gedetecteerd is.MotelMioveni schreef: ↑wo 15 jul 2020, 15:03 Het probleem met verouderde navigatie is opgelost, zie ik net, want Google heeft het route-advies richting Stena-Lines van de N220/Maasdijk weggehaald. De geadviseerde route vanuit Rotterdam loopt nu wel over de N223/Hoeksebaan. Ook richting strand, met als bestemming Badweg, stuurt Google Maps niemand meer over de N220/Maasdijk, behalve als 2e keus-route.
-
- stadsweg

Kijk, hier had ik stiekum op gehoopt.
Dank je wel, Marcel!

Danke schön!
merci beaucoup!
grazie mille!

------------------------
In reactie op 'Lekkere Kwal' kan ik alleen maar zeggen dat een zoekopdracht met Google Maps op 'Stena Hoek van Holland' als eerste de ingang aan de Pastoor Onderwaterstraat liet bovendrijven. Slecht geïnformeerde vrachtwagenchauffeurs die blind op Google Maps vertrouwen zouden dus langs die kant rijden, om er pas ter plekke achter te komen dat de vrachtterminal 1½km verderop zit, bij de ingang Slachthuisstraat.
Totdat Marcel Monterie de Hoeksebaan bij Google Maps aanmeldde liep de blauwe lijn van het route-advies door Hoek van Holland heen. Goed, de beter geïnformeerde chauffeurs die wel wegwijzers lezen, waren bij het knooppunt van de N213 en de N223 al wegwijzers tegengekomen, maar de groep die ik bedoel, zal via de N220 over de Maasdijk zijn gereden. Dat laatste restje vrachtverkeer zal nu ook uit Hoek van Holland verdwijnen.
Ja, ik wist wel dat de vrachtterminal van Stena Line zijn eigen ingang had en als ik het niet wist, dan had ik het alsnog op de kaart gezien, al voordat Lekkere Kwal dat kaartje hier postte (toch bedankt). Misschien ben ik door mijn eigen geschiedenis een beetje bevooroordeeld, maar onder Oost-Europese vrachtwagenchauffeurs ben ik nogal wat stuitende domheid tegengekomen, uit eigen ervaring en in de media. (ongevallen)

edit: laatste alinea vergeten en alsnog toegevoegd
-
- expressweg

Van bekenden die daar wonen heb ik ook nooit over verkeerd gereden chauffeurs gehoord. Het lijkt mij dus allemaal nogal een non-issue. Het echte voordeel van deze weg is dat de Prins Hendrikstraat en de De Cordesstraat van het doorgaande verkeer zijn verlost.
-
- autoweg

-
- Wegnummerfotograaf
MotelMioveni schreef: ↑do 16 jul 2020, 23:07 een zoekopdracht met Google Maps als eerste de Pastoor Onderwaterstraat liet bovendrijven.

wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- stadsweg
Ja, ik vind dat je te simpel denkt, maar ik ben kennelijk de enige die dit vindt. Toen ik met de vrachtwagen reed, is het me bij herhaling gebeurd dat ik een adres van een kantoor kreeg, maar dat de loods ergens anders was. Of ik kreeg de naam van een groot bedrijf met de naam van een dorp en dan mocht ik het verder zelf uitzoeken. Als je weet dat je Slachthuisweg moet invullen, OK, maar met "Stena, Hoek van Holland", kwam ik op de verkeerde plek.verfmeer95 schreef: ↑vr 17 jul 2020, 0:11Misschien denk ik nu te simpel, maar ik neem aan dat iedere chauffeur toch wel gewoon een adres meekrijgt? Als je Slachthuisweg 13 invult (...)

Goed dan... Sorry, mensen, ik heb me kennelijk voor niets druk gemaakt. Het verkeer richting strand wat uit Hoek van Holland verdwijnt is belangrijker dan die enkele verdwaalde vrachtwagenchauffeur. Ik denk dat dit in een goede discussie gewoon moet kunnen: Je beweert iets, je onderzoekt en bespreekt dat en komt er dan achter dat het toch niet zo is, of je besluit dat je geen welles-nietes wilt spelen over iets onbelangrijks.

Gelukkig heb ik intussen wel onze wegnummerfotograaf Harry aan het lachen gemaakt. Dat ging niet eens expres, want ik zag de woordgrap pas nadat ik het bericht verzonden had. Je mag hopen dat die pastoor met zijn opvallende achternaam niet te lang onder water heeft gelegen, want anders gaat het in Hoek van Holland zo stinken, als zijn stoffelijk overschot komt bovendrijven...

Edit: van gedachten veranderd en bovenste alinea toegevoegd.
-
- 2x5 autosnelweg
Ik was afgelopen vrijdag niet alleen in 's-Heerenberg, ik ben die ochtend (voordat het recreatieverkeer op gang kwam) ook in Hoek van Holland geweest om de H6-weg/Hoeksebaan in beeld te brengen.
Ik moet zeggen dat het gedeelte bij Hoek van Holland Haven overzichtelijker is geworden. De N223 en N211 sluiten nu naadloos op elkaar aan en het drukke deel bij de passagiers-terminal laat je letterlijk links/rechts liggen. De betaalde P+R lag er een beetje nutteloos bij (slechts een enkele auto). De nieuwe weg ziet er verder netjes uit.
Link
Ik moet zeggen dat het gedeelte bij Hoek van Holland Haven overzichtelijker is geworden. De N223 en N211 sluiten nu naadloos op elkaar aan en het drukke deel bij de passagiers-terminal laat je letterlijk links/rechts liggen. De betaalde P+R lag er een beetje nutteloos bij (slechts een enkele auto). De nieuwe weg ziet er verder netjes uit.
Link
-
- Secretaris
Opvallend, die dubbele uithouders voor bewegwijzering in de middenberm. Vind het ook wel een elegante oplossing.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
- 4x3 autosnelweg

-
- Wegnummerfotograaf
Na een jaar eindelijk eens over het nieuwe stuk N223 gekomen, afgelopen zondag.
Enkele foto's (waarvan een duplicaat met een foto hierboven):

Einde N211, begin N223.

Keep right.
Vervolgens: op de veiling Westland hangen ook nieuwe borden met N465 en zelfs N466 erop:

Een wegwijzer verder ziet het er wat "normaler" uit. We verlaten hier het particuliere terrein:

Enkele foto's (waarvan een duplicaat met een foto hierboven):

Einde N211, begin N223.

Keep right.
Vervolgens: op de veiling Westland hangen ook nieuwe borden met N465 en zelfs N466 erop:

Een wegwijzer verder ziet het er wat "normaler" uit. We verlaten hier het particuliere terrein:

--Harry.
--Harry.
-
- stadsweg
Morgen is de eerste werkdag na de kerstvakantie sinds de Brexit een feit is. Ik ben benieuwd of er de komende weken files zullen ontstaan, bijvoorbeeld op het nieuwe gedeelte van de N213 langs Hoek van Holland. Oh wacht, de ingang van de vrachtterminal zit aan de oostelijke rotonde, toch? Dan komt het vrachtverkeer niet op het nieuwe deel van de N213, tenzij ze eerst via de N220 door Hoek van Holland zijn omgereden.
https://www.ad.nl/rotterdam/de-eerste-v ... age.com%2F
Gaat iemand van jullie de douanefiles filmen? Als ik de krant mag geloven, kan het nog een paar weken duren voordat de echte problemen met douaneformaliteiten ontstaan, als de voorraden die de Britten hebben aangelegd langzaam op raken. Ik heb nog tot zomer 2024 een weddenschap lopen met iemand in Bristol, dat ik een fles wijn krijg als de koers van het Britse pond lager wordt dan €0,50 voor 1 pond.
https://www.ad.nl/rotterdam/de-eerste-v ... age.com%2F
Gaat iemand van jullie de douanefiles filmen? Als ik de krant mag geloven, kan het nog een paar weken duren voordat de echte problemen met douaneformaliteiten ontstaan, als de voorraden die de Britten hebben aangelegd langzaam op raken. Ik heb nog tot zomer 2024 een weddenschap lopen met iemand in Bristol, dat ik een fles wijn krijg als de koers van het Britse pond lager wordt dan €0,50 voor 1 pond.

-
- 2x4 autosnelweg
Afgelopen week ben ik voor de nieuwsgierigheid een keer langs het opstelterrein in de Oranjepolder gereden. Dat was toen, uitgezonderd de puntjes op de i, klaar.
De grootte van het terrein vond ik best indrukwekkend. Of dat nodig is of niet kan ik niet beoordelen. Het was wel grappig om zo'n enorm opstelterein te zien.
De grootte van het terrein vond ik best indrukwekkend. Of dat nodig is of niet kan ik niet beoordelen. Het was wel grappig om zo'n enorm opstelterein te zien.
-
- Moderator
Is dit het hele opstelterrein? https://www.google.com/maps/@51.956554, ... a=!3m1!1e3
Als ik het zo snel opmeet: 250 meter / 3 meter = 83 parkeervakken * 4 = 332 parkeerplaatsen.
Als ik het zo snel opmeet: 250 meter / 3 meter = 83 parkeervakken * 4 = 332 parkeerplaatsen.
-
- 2x4 autosnelweg
Ja, maar vergeet niet: in het Westland telt iedere centimeter ruimte.
Los daarvan: als je er echt staat is het enorm.
Los daarvan: als je er echt staat is het enorm.
-
- stadsweg

Hoe groot een parkeerterrein in emotionele zin aanvoelt, hangt af van het aantal voertuigen wat er wil parkeren. Nu staan er 2 vrachtwagens op hun douanepapieren te wachten en lijkt het terrein dus enorm groot:
Dat zou anders zijn geweest als zich daar voor de poort 1000 vrachtwagens zouden hebben verdrongen voor ongeveer 333 parkeerplaatsen (Dank aan Chris voor het narekenen), want dan had iedereen gezeurd dat het zo'n klein terrein zou zijn.Chris schreef: ↑ma 04 jan 2021, 12:21 Op de eerste werkdag nog geen stormloop op de tijdelijke parkeerplaats bij Hoek van Holland: er staan 2 vrachtwagens: https://www.rijnmond.nl/nieuws/202703/R ... -na-Brexit
Goed, zolang de vrachtwagens nog niet in file de N213 blokkeren, hoeven we er in deze discussiedraad niet over te discussiëren, maar moet ik eerst inloggen om mijn verplaatste politieke commentaar te lezen. Ach, dat is al beter dan dan het verwijderd wordt...Chris schreef: ↑ma 04 jan 2021, 11:14 De discussie over de Brexit is afgesplitst: viewtopic.php?f=17&t=22255

-
- Wegnummerfotograaf
Dat is met een goede reden. Off-topic-discussies zijn alleen zichtbaar als je inlogt.MotelMioveni schreef: ↑ma 04 jan 2021, 12:52moet ik eerst inloggen om mijn verplaatste politieke commentaar te lezen.
--Harry.
--Harry.
-
- 2x5 autosnelweg
Vernieuwde N213 zorgt voor betere bereikbaarheid Westland
De vernieuwde en verbrede centrale verbindingsweg in het Westland, de N213, is op donderdag 24 juni 2021 opgeleverd. De provincie Zuid-Holland werkte samen met de gemeente Westland en Royal FloraHolland aan de reconstructie van de N213 om de bereikbaarheid van Naaldwijk te verbeteren en de leefbaarheid en verkeersveiligheid te vergroten.
Minder files en betere doorstroming
“Het Westland is economisch van groot belang voor Zuid-Holland. Aan de N213 liggen de belangrijke bedrijventerreinen van Greenport Westland. Bereikbaarheid is dus cruciaal”, vertelt gedeputeerde Frederik Zevenbergen. “Voor alle weggebruikers is de verkeerssituatie veiliger en aantrekkelijker geworden. Ook fietsers hebben meer ruimte gekregen. Stiller asfalt en hogere geluidsschermen zorgen voor minder geluidsoverlast voor omwonenden. Zo maken we Zuid-Holland elke dag beter.”
Wethouder Pieter Varekamp (verkeer): “De verbetering van de N213 is een mooi voorbeeld van goede samenwerking tussen gemeente, provincie, Rijk en bedrijfsleven. Het verbetert de bereikbaarheid, de verkeersveiligheid en de leefbaarheid in het Westland. Bovendien zorgt ook dit project voor een impuls in onze fietsinfrastructuur. De vernieuwde N213 is een belangrijke stap voor zowel inwoners als ons glastuinbouwcluster.”
Aanpassingen N213
Het weggedeelte van de N213 tussen de Middel Broekweg en de kruising Dijkweg in Naaldwijk is verbreed naar 2 keer 2 rijstroken. Hiermee verbetert de verkeersafwikkeling op en rond het kruispunt Dijkweg en ontstaan er minder files. Ook ligt er nieuw, geluidsreducerend asfalt. De bestaande geluidsschermen zijn vervangen door een hoger scherm. De Burgemeester Elsenweg tussen Naaldwijk en Honselersdijk is aangepast en verbreed en ook de toegang naar Royal FloraHolland is aangepast. Het bedrijventerrein Elsenbosch is beter bereikbaar door de uitbreiding van de rotonde bij de Bosweg. Bij de rotonde ligt een nieuwe fietstunnel, waardoor het voor fietsers veiliger is geworden.
De laatste werkzaamheden tussen de kruising Rolpaal en de kruising N211 zijn in het 4e kwartaal van 2021 afgerond.
https://www.zuid-holland.nl/actueel/nie ... kbaarheid/
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- Wegnummerfotograaf

--Harry.
--Harry.
-
- 2x4 autosnelweg
Een klein stukje bij Naaldwijk is verdubbeld. Verder stelt het niet veel voor.
-
- autoweg
-
- autoweg
-
- expressweg
-
- Secretaris

Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet