Dankzij olie en de sultan is Brunei een vrij welvarend land. Dat is ook wel te zien aan het wegennet. In de spoiler enkele foto's afkomstig van de website van Bradley Thor. Op die site staan trouwens ook nog wat andere foto's.
- SPOILER: TOON
Moderator: Moderatoren
Het lijkt sterk op de bewegwijzering van Maleisië, Singapore en enkele andere landen in de regio. Hoewel nog het meest op die van Singapore, dat hetzelfde lettertype en ook open pijlen gebruikt. Maar de basiskleur groen zie je in de gehele regio, het lettertype komt in meerdere landen in de regio voor en de Britse pijlvormen ook. Natuurlijk zijn die laatste overgenomen uit Groot-Brittannië, maar ik vind het wat ver gaan om te zeggen dat de bewegwijzering daardoor Brits aandoet.Alfa schreef:Bepaalde elementen zien er ook weer echt Brits uit. Vooral de geblokte palen, die vind je trouwens ook in Indië.
Gezien de hoeveelheid bestemmingen hebben ze zich hier door Slovenie laten inspireren.Pino schreef:![]()
Ze doen mij vooral aan de Britse zebrapalen denken:Pino schreef: Geblokte palen zijn zeker niet echt Brits te noemen. We hebben het er wel eens over gehad dat ze met name prominent lijken in Islamitische landen. En Brunei valt in ieder geval in die categorie. Maar of er daadwerkelijk een link is tussen religie en zwart-witte palen ...?
In Groot-Brittannië staat een zwart-wit-geblokte paal met een bol erboven om de zebra beter zichtbaar te maken van een afstand (voor gemotoriseerd verkeer dus). Zoiets kom ik in Brunei en andere landen in de regio niet tegen. Wat je daar wel ziet is dat alle borden op een zwart-wit-geblokte paal staan, of dat nu een gewoon straatnaambord is of een bord waarmee een zebra staat aangekondigd. En zo'n Britse bol bovenop de paal komt daarbij vervolgens absoluut niet voor, terwijl je in Groot-Brittannië weer absoluut niet ziet dat reguliere borden op een zwart-wit-geblokte paal staan.Alfa schreef:Ze doen mij vooral aan de Britse zebrapalen denken
Die vraag is alleen al lastig aangezien een zeer groot gedeelte van de moslimwereld zich vroeger in de Britse invloedssfeer bevond. Als landen waar nooit echte Britse invloed is geweest denk ik zo snel aan Turkije, Centraal Azië, Indonesië en de Maghreb. En daar komen de zwart-witte blokken bij mijn weten inderdaad niet voor. Maar er zijn ook veel islamitische landen in de voormalige Britse invloedssfeer die de zwart-witte blokken niet hebben.Maar in welke Islamitische landen die geen voormalige Britse kolonie zijn komen ze nog voor?