Kan me iemand wellicht uitleggen wat toch die stickers achterop vrachtwagens zijn waar een maximum snelheid bord op te zien is?
Soms staan er zelfs een stuk of wat: 60, 70 én 80 als maximum snelheid.
Vroeger dacht ik dat dat betekende dat die vrachtwagen niet harder kon dan de snelheid, maar volgens mij betekent het helemaal niets.
Waarom worden die stickers er dan op geplakt?
Max. snelheid sticker op vrachtwagens?
Moderator: Moderatoren
-
- polderweggetje
-
- Moderator
Re: Max. snelheid sticker op vrachtwagens?
Volgens mij omdat je van achteren niet kan zien of het een vrachtwagen is of een bestelauto met laadbak die er vanaf de achterkant net zo uit ziet als een vrachtwagen. Die mogen en kunnen namelijk wel 120 / 130 km/h. Die 60 km/h is volgens mij specifiek voor Duitsland aangezien formeel de maximumsnelheid voor vrachtwagens op niet-snelwegen 60 km/h is in Duitsland.
Net zoals de voertuigmarkering is het iets waar de meeste mensen amper aandacht aan schenken:

Net zoals de voertuigmarkering is het iets waar de meeste mensen amper aandacht aan schenken:
-
- 2x5 autosnelweg
-
- polderweggetje
Dank voor de info, ik heb het gelezen.
Vraag ik me toch af wat nou eigenlijk het nut van deze stickers is, zekers als ze allemaal gezellig bij elkaar achteropgeplakt zitten.
Om de achterop rijdende auto's te waarschuwen dat de betreffende vrachtwagen niet harder mag? Dan weet je nog niet hoe hard hij op dát stuk nou mag.
Vraag ik me toch af wat nou eigenlijk het nut van deze stickers is, zekers als ze allemaal gezellig bij elkaar achteropgeplakt zitten.
Om de achterop rijdende auto's te waarschuwen dat de betreffende vrachtwagen niet harder mag? Dan weet je nog niet hoe hard hij op dát stuk nou mag.
-
- 4x5 autosnelweg
Ik snap niet waarom er geen uniforme Europese regeling wordt nagestreeft. Dit is een totale blamage... 

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 2x2 autosnelweg
Het is idd gewoon een wassen neus, want op de manier waarop het nu werkt heeft eigenlijk niemand wat aan die stickers. Maar er wordt wel opgehandhaafd: een collega van me heeft voor een paar weken terug er nog een boete voor gehad in Belgie. Erger is dat vaak als ze zoiets onbenulligs als een ontbrekende sticker vinden ze meestal verder gaan zoeken naar overtreding zoals op de digitach bv...JeeMiNee schreef:Vraag ik me toch af wat nou eigenlijk het nut van deze stickers is, zekers als ze allemaal gezellig bij elkaar achteropgeplakt zitten.