Stenen gegooid naar auto's: 1 dode
Moderator: Moderatoren
-
- 4x5 autosnelweg
Re: Stenen gegooid naar auto's: 1 dode
Totdat opgepakte jochies tot zeer lange straffen worden veroordeeld vanwege poging tot moord en dat, met veroordeelden in beeld, overal wordt uitgezonden. Dan geef je een heel helder signaal af wat er kan gebeuren en hoe stoere jochies uiteindelijk tot watjes transformeren in de rechtszaal. Ik zie niet zo het probleem om zoiets te doen. Juridisch gezien zal het een probleem kunnen worden, maar moreel gezien moet dat van mijn gewoon kunnen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x2 autosnelweg
Klopt, maar hier wordt dus erg gemakkelijk de gelegenheid geboden door de aanwezigheid van die fietsenstalling op het viaduct. Elders kan het natuurlijk ook gebeuren, maar zijn de mogelijkheden wat minder makkelijk.Attietattie schreef:Ik heb het sterke vermoeden dat Maastricht meer dan 1 viaduct heeft. Als men het wil gebeurt het gewoon. Hou je niet tegen.
-
- 2x2 autosnelweg
Ja, alleen staat de criminele jeugd meestal binnen een dag weer op straat. Er is voor hun dan geen reden om te stoppen. Op straat levert dat weer aanzien op, je bent immers stoer.Palance schreef:moreel gezien moet dat van mijn gewoon kunnen.
Er staat nu een column van Gerard Spong in het AD met de suggestie om dit tuig gratie te verlenen. Waarom? Lees het onderstaande.
Dus omdat het geld kost, moeten we de boefjes maar niet meer opsluiten? Ben ik het absoluut niet mee eens. Dit is een vrijbrief voor crimineel gedrag.Flutboefjes niet opsluiten maar gratie verlenen
We worden zo langzamerhand een land van verraders. Naast anonieme kliklijnen om verdachten van een strafbaar feit op te sporen, hebben we sinds kort ook nog de website veroordeeldengezocht.nl. Deze website is een initiatief van het Openbaar Ministerie en de politie in Amsterdam. Doel is de vijfhonderd cellen die de komende drie jaar worden gereserveerd voor de ongeveer vijftigduizend mensen die hun straf nog niet hebben ondergaan, vol te krijgen.
Jaarlijks worden ongeveer tweeduizend detentiejaren 'gevuld' met arrestatiebevelen en aanhoudingen uit het opsporingsregister, en in 2008 werden veroordeelden opgespoord ter executie van ruim honderdtwintig jaar gevangenisstraf. Tel de vijftigduizend rondlopende criminelen hierbij op en we krijgen een aardig beeld van de criminele staat van dienst in ons land. Vrijwel het grootste deel van deze groep heeft een onbekende woon- of verblijfplaats. Vandaar de website en het stimuleren van de verradersmentaliteit.
In ons strafrecht bestaat voor de burger slechts voor een handvol ernstige misdrijven een aangifteplicht. De website veroordeeldengezocht.nl geeft blijk van een rigoureus andere benadering. Het inroepen van de hulp van burgers bij het doorgeven van de verblijfplaats van veroordeelden brengt ook het risico mee dat burgers onwettige methoden gaan gebruiken en inbreuk maken op de privacy van een veroordeelde. Ook een veroordeelde heeft recht op privacy en is dus niet vogelvrij.
Op de site is verder geen kosten berekening te vinden voor de extra celbezetting voor 1500 man in de komende jaren. Een gedetineerde kost de staat al gauw ten minste 180 euro per dag en in een tijd van bezuiniging is de vraag gelegitimeerd of wij er een dikke 98 miljoen euro voor over hebben om een groot aantal flutboefjes, die geldboetes en vervangende hechtenis wisten te ontlopen, in een dure bajes onder te brengen.
Gratie is daarom in deze crisistijd een prima alternatief.
Bron: AD.nl (column Gerard Spong)
De autogordel: een band voor het leven.
-
- 2x2 autosnelweg
-
- 4x5 autosnelweg
Ach, we gaan het weer over geld hebben. Ik heb liever dat de belastingbetaler veel geld uitgeeft om tuig binnen te houden dan dat de belastingbetaler heel veel meer kwijt is aan schade en overlast dat dat tuig verorozaakt.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x3 autosnelweg

Donateur Vereniging Wegenforum
-
- 4x3 autosnelweg
-
- autoweg
Weer zo'n idioot:
Oh, ligt daar een snelweg? En reed daar net een auto?? Niet gezien, sorry..."
Ik zie het voor me: "Tsja, dat stuk metaal lag zo in de weg op het viaduct, ik heb het maar over de rand gegooid...[url=http://www.bndestem.nl/algemeen/binnenland/5359480/Jongen-gepakt-na-gooien-metaal-vanaf-viaduct-A58.ece]BN/De Stem[/url] (10-08-2009) schreef: Jongen gepakt na gooien metaal vanaf viaduct A58
BAVEL - Een 56-jarige automobilist en zijn 44-jarige vriendin kregen gisterochtend de schrik van hun leven op de A58 bij Bavel. Rond 11.45 uur reden de twee onder de Gilzeweg door, toen plots een metalen voorwerp op de voorruit terecht kwam.
Het onbekende projectiel veroorzaakte een ster in de ruit.
De vriendin meende iemand op het viaduct te hebben gezien die een voorwerp naar beneden gooide. De bestuurder nam vervolgens de eerste afslag om op het viaduct poolshoogte te nemen. Hier zat een 15-jarige jongen verscholen in de bosjes. De automobilist hield de jongen vast en belde de politie.
De verdachte is ingesloten. Tegen de politie heeft hij gezegd een onbekend metalen voorwerp van ongeveer een vuist groot op het viaduct te hebben gevonden.
Oh, ligt daar een snelweg? En reed daar net een auto?? Niet gezien, sorry..."

Rij met je hart
-
- 2x5 autosnelweg
Ik heb wel een vermoeden dat dat jongetje eens flink in zijn nek zal zijn geknepen door die man. 

-
- 2x3 autosnelweg
Ik neem aan dat die automobilist aangifte zal doen: dit is in mijn ogen poging tot moord c.q. doodslag. En subsidiair kun je daar "opzettelijke vernieling" aan toevoegen.
Donateur Vereniging Wegenforum
-
- 4x5 autosnelweg
Kijk eens aan, eindelijk is er weer eens een moordenaartje gepakt. Ik hoop dat hij erg lang opgesloten zal worden.
De praktijk zal wel zijn dat hij snel op straat komt om daat op te scheppen over zijn stoere daad. In de hoop wat navolgelingen te vinden.
De praktijk zal wel zijn dat hij snel op straat komt om daat op te scheppen over zijn stoere daad. In de hoop wat navolgelingen te vinden.

Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- autoweg
Hij mag vandaag zijn verhaal al doen:
Hij werd dus niet stevig in zijn nek geknepen maar bij zijn lurven gegrepen.
(Blijkbaar weten ze bij BN/De Stem het verschil niet tussen een steen en een metalen voorwerp)[url=http://www.bndestem.nl/algemeen/binnenland/5365526/Stenengooier-15-vandaag-voorgeleid.ece]BN/De Stem[/url] (11-08-2009) schreef: Stenengooier (15) vandaag voorgeleid
MOLENSCHOT - De 15-jarige jongen die zondag werd aangehouden op verdenking van het gooien van een metalen voorwerp naar een auto op de A58 wordt vanochtend voorgeleid aan de rechter-commissaris in Breda.
Dan wordt ook duidelijk of de jongen langer vast blijft zitten.
Het voorwerp kwam ter hoogte van de afslag Bavel tegen de voorruit van de auto terecht. De jongen had het voorwerp vanaf het viaduct naar beneden gegooid. De automobilist nam direct de afslag en reed vervolgens naar het viaduct om de gooier bij de lurven te grijpen.
Hij werd dus niet stevig in zijn nek geknepen maar bij zijn lurven gegrepen.
Rij met je hart
-
- 2x2 autosnelweg

60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- 2x2 autosnelweg
*Schop*
Na maaaanden van radiostilte (dacht dat de trend afgelopen was) is het helaas weer raak.
Nu.nlnu.nl schreef: Jongens gooien vanaf viaduct steen op auto
VIJFHUIZEN - Twee jongens hebben dinsdagavond vanaf een viaduct over de Driemerenweg bij Vijfhuizen (gemeente Haarlemmermeer) een steen op een personenauto gegooid.
© ANP
De steen vernielde de voorruit van de auto, maar de bestuurster kwam met de schrik vrij. Dat heeft de politie woensdag gemeld.
De politie is direct na het incident in de omgeving van het viaduct op zoek geweest naar de jongens. Die actie heeft echter niets opgeleverd. Van de daders is een summier signalement bekend.
Na maaaanden van radiostilte (dacht dat de trend afgelopen was) is het helaas weer raak.
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- Hoofdmoderator
Verdomme toch! Hoe kan het nou dat er nog steeds van deze achterlijke mongolen rondlopen?! Hoe haal je het toch in je botte kop om zoiets te doen!!

-
- 2x5 autosnelweg
Hmm bij de N205. De enige plek waar je een steen naar beneden zou kunnen gooien is bij het Floriadeterrein waar een fiets/voetgangersbrug ligt. Als je daar vlucht kun je niet heel veel kanten uit, dus zouden ze de daders toch snel moeten kunnen localiseren.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- geband
Ik woonde vroeger in de Voorburg Noord pal aan de A12 en ging mijn hond uitlaten in het park.
Dit is een park, wat tussen de woningen en de snelweg in staat. Een paar jongens van (12?) hadden een groepje stenen verzameld, en stonden dat over de geluidswal te gooien zo de snelweg op.
Gelukkig zijn deze stenen terrecht gekomen op de vluchtstrook van de A12 en niet op een rijstrook...
Ik heb het nu over de locatie voor de Nationale Nederlanden. Het stuk wat nog net Voorburg is.
Ik ben toen erg kwaad op deze jongens geworden, ze hadden een grote bek terug.
Deze jongens weten niet wat ze doen, het komt ook helemaal niet aan.
Maar nu praat ik wel over heel wat jaren terug.
Dit is een park, wat tussen de woningen en de snelweg in staat. Een paar jongens van (12?) hadden een groepje stenen verzameld, en stonden dat over de geluidswal te gooien zo de snelweg op.
Gelukkig zijn deze stenen terrecht gekomen op de vluchtstrook van de A12 en niet op een rijstrook...
Ik heb het nu over de locatie voor de Nationale Nederlanden. Het stuk wat nog net Voorburg is.
Ik ben toen erg kwaad op deze jongens geworden, ze hadden een grote bek terug.
Deze jongens weten niet wat ze doen, het komt ook helemaal niet aan.
Maar nu praat ik wel over heel wat jaren terug.
-
- 4x5 autosnelweg
Bleef het maar bij radiostilte. Dat zet potentiele moordenaars tenminste niet aan het imiteren.mhkamp schreef:Na maaaanden van radiostilte (dacht dat de trend afgelopen was) is het helaas weer raak.
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x3 autosnelweg
Er liggen daar drie viaducten vlak bij elkaar. Vanaf het noorden:mavas schreef:Hmm bij de N205. De enige plek waar je een steen naar beneden zou kunnen gooien is bij het Floriadeterrein waar een fiets/voetgangersbrug ligt. Als je daar vlucht kun je niet heel veel kanten uit, dus zouden ze de daders toch snel moeten kunnen localiseren.
* Ten eerste het viaduct van de Zuidtangent (buslijn). Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de steen hiervandaan is gegooid.
* Als tweede het viaduct die de verbinding vormt tussen twee delen Geniedijk. Dit is een doorgaand fiets- en voetpad tussen Vijfhuizen en Hoofddorp waar het over het algemeen niet erg druk is.
* Ten derde een breed viaduct tussen twee delen van het Floriade terrein ter hoogte van Big Spotters Hill. Hier is het over het algemeen erg rustig met alleen wat recreanten, met name voetgangers die een rondje door het bos/park lopen. Hier kan je het 'beste' stiekum stenen naar beneden gooien.
Hoewel je bij al die viaducten niet heel veel kanten uitkan, kan je je binnen een paar minuten toch wel aardig uit de voeten maken in dit bos- en parkachtige gebied.
Zie hier
-
- 2x2 autosnelweg
Geen stenen, geen fietsen en geen houtblokken.

Ben blij dat de jongens, met ouders, zich gemeld hebben op het politiebureau.Nu.nl schreef: Aanhoudingen wegens staalkabel over de weg
LUNTEREN - De politie in Lunteren heeft zaterdag twee jongens van 16 jaar en een van 15 jaar aangehouden op verdenking van zware mishandeling.
De politie houdt de drie verantwoordelijk voor het spannen van een staalkabel over de weg in hun woonplaats Lunteren. Een 18-jarige jongen uit Lunteren reed woensdag met zijn bromfiets tegen de staalkabel waardoor zijn 17-jarige broer, die achterop zat, zijn nek brak, aldus de politie.
De bromfietser ligt in een ziekenhuis in Ede. De ouders van de drie verdachte jongens stapten vrijdag al naar de politie omdat zij vermoedden dat hun kinderen bij het voorval betrokken waren.
Zaterdag meldden de drie jongens zich met hun ouders op het bureau. Het drietal wordt verhoord en in verzekering gesteld, aldus een politiewoordvoerder.
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- 4x5 autosnelweg
Ik vrees alleen dat hun gedrag snel beloond zal worden door een snelle vrijlating terwijl we met een slachtoffer zitten dat zijn hele leven lang met de gevolgen zal moeten leven - fysiek of psychisch. 

Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x2 autosnelweg
*stof*
RTV Rijnmond schreef:
Onbekenden bekogelen auto op A4
28 september 2010
![]()
Een Vlaardings gezin is op de A4 richting de Beneluxtunnel aan een ernstig ongeval ontsnapt nadat iemand een steen van een viaduct gooide. De baksteen ging door de voorruit. Niemand raakte gewond.
De Vlaardingse familie Vogel was vrijdagavond rond 19.00 uur onderweg naar een condoleancebijeenkomst toen ter hoogte van het Vijfsluizen Complex een steen door de ruit vloog. Deze belandde op de grond voor de voeten van de zoon, die op de achterbank zat.
“De klap was enorm, oorverdovend. Ik dacht in eerste instantie aan een vogel die tegen de ruit was gevlogen”, aldus de bestuurster. De familie heeft aangifte gedaan van poging tot doodslag. Er is geen spoor van de daders. De politie is op zoek naar getuigen.
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- 4x5 autosnelweg
Naar ik had begrepen uit een artikel uit het AD is het gebeurd bij het viaduct dat naast de spoorlijn loopt. En aan weerszijden van dat viaduct (zowel in Vlaardingen als in Schiedam) ligt een parkje waar 's avonds ook veel dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen. Geheid hetzelfde soort minkunkels.
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 4x5 autosnelweg
Ook bij onze zuiderburen wordt het tuig steeds jonger.

De Standaard schreef:Vijf kinderen opgepakt die met stenen naar auto’s gooiden
De politie van Ans heeft zondag vijf kinderen opgepakt die vanop een brug over de autoweg A604 met stenen naar auto’s gooiden. De vijf zijn tussen 8 en 11 jaar oud. Hun vandalenstreken zorgden voor ernstige schade aan de getroffen auto’s.
Sinds enkele dagen kreeg de politie van Ans-Saint-Nicolas klachten van automobilisten die op de A 604 reden. Op hun wagen kwamen volgens de klachten stenen terecht.
Zondag voerde de politie van Ans een bewakingsopdracht uit nabij de autowegbrug van waarop vermoedelijk de stenen naar beneden geooid werden. De politie kon daarbij de vijf piepjonge daders identificeren en oppakken.
Het parket van Luik werd verwittigd, evenals de ouders van de kinderen. Die kunnen alvast een gepeperde rekening verwachten.
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x3 autosnelweg
Weer zo'n zielepiet...

Novum (22-10-2010) schreef: Stoeptegelgooier veroorzaakt wegafsluiting A12
De A12 bij Den Haag is vrijdagavond in beide richtingen afgesloten geweest nadat er stoeptegels vanaf een viaduct waren gegooid. Hierbij raakte niemand gewond, wel raakten auto's beschadigd. Een verdachte is opgepakt, meldt de politie. De stoeptegels werden rond 19.45 uur vanaf Bezuidenhout op de Utrechtsebaan gegooid. De stenen kwamen niet op auto's terecht, maar doordat de voertuigen over de stenen reden raakten ze wel beschadigd. De snelweg werd daarop in beide richtingen afgesloten om de stenen van de weg te halen. Rond 20.45 uur werd de weg weer vrijgegeven.
Het was sowieso al druk op de A12, omdat eerder op de avond zeven auto's op de A4 Amsterdam richting Delft bij Hoogmade op elkaar waren gereden. Er vielen geen gewonden. Alle rijstroken werden afgesloten en het verkeer werd omgeleid via de N44 en de A12. Om 20:15 uur werden alle rijstroken op de A4 weer vrijgegeven.
-
- 4x5 autosnelweg
Gelukkig is hij gepakt, het was een man die psychisch in de war was. En nu nog meer problemen heeft.
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Moderator

[url=http://www.westonline.nl/nieuwsitem/49315]www.rtvwest.nl[/url] (10-3-2011) schreef: Eis: Een jaar cel en tbs voor Haagse stenengooier
DEN HAAG - Een 30-jarige Hagenaar heeft donderdag een jaar cel en tbs met dwangverpleging tegen zich horen eisen, voor het gooien van stenen op de A12. Dat gebeurde op 22 oktober vorig jaar vanaf een viaduct in Voorburg. De man heeft de meervoudige poging tot moord bekend, het was een schreeuw om hulp. Hij durfde geen zelfmoord te plegen en wilde zich daarom levenslang op laten sluiten. De man is volledig ontoerekeningsvatbaar verklaard. De rechtbank doet over twee weken uitspraak.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- 4x5 autosnelweg
Ontoerekeningsvatbaar, 1 jaar geeist, voorarrest er nog af, nou, van de uitspraak verwacht ik dat het slachtoffer het niet echt zal gaan waarderen.
-
- stadsweg
Half jaar in voorarrest gezeten, zal wel eerder weg mogen omdat hij goed gedrag vertoon. Ik gok dat hij voor de
zomer weer thuis is
zomer weer thuis is

-
- 2x2 autosnelweg

Lezen jullie niet of zo?

TBS opleggen is (helaas) een zeldzaamheid geworden in Nederland. Het komt er met deze strafmaat op neer dat deze persoon pas weer vrij komt, als blijkt dat hij geen gevaar meer vormt voor de maatschappij. Met andere woorden, wat heb je liever dat wordt opgelegd:
* 1 jaar (al dan niet voorwaardelijke) celstraf + TBS
* 5 jaar onvoorwaardelijk
Ik weet het dan wel...