Stenen gegooid naar auto's: 1 dode

Discussieer hier over wegontwerp, verkeersveiligheid en de bijbehorende fysieke maatregelen. Ook voor discussies over "Duurzaam Veilig".

Moderator: Moderatoren

Ehuls
verkeersader

Re: Stenen gegooid naar auto's: 1 dode

Bericht door Ehuls » ma 10 sep 2012, 11:32

Palance schreef:Ik heb ook niet beweerd dat ze levenslang moeten krijgen (tenzij er doden vallen) - alles persoonlijk terugbetalen lijkt mij effectiever - maar ik beweer wel dat ik niet vind dat zulke figuren uit de voorlopige hechtenis mogen. Laat maar lekker zitten tot aan de rechtzitting.

Overigens vind ik lange gevangenisstraffen en/of torenhoge geldboetes wel noodzakelijk voor de afschrikking.
Tja, nu ken ik geen van de daders, maar ik denk toch dat dit voornamelijk gebeurt zonder besef van de gevolgen, zelfs ondanks alle berichtgeving en waarschuwingen. En dat de kans dat ze ooit opnieuw iets van een viaduct zullen gooien heel klein is. Ik denk dan ook dat levenslange straffen en hele hoge boetes niet veel gaan helpen als afschrikking, misschien voor een tijdje, maar uiteindelijk staan er toch weer idioten op die denken dat het leuk is om vanaf een viaduct auto's te bekogelen..

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » ma 10 sep 2012, 11:38

Dan sluiten we die ook maar op. Lijkt mij niet zo bezwaarlijk.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

exroosje
verkeersader

Bericht door exroosje » ma 10 sep 2012, 11:44

Seat Ibiza schreef:
exroosje schreef:een 2m hoge gaas afrastering.
Volgens mij kan zelfs een klein kind daar een steen overheen gooien... Ofwel: dat helpt helemaal niks.
Het zou ook wel eens 3 - 4 m kunnen zijn.

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » ma 10 sep 2012, 18:38

Ehuls schreef:Ik denk dan ook dat levenslange straffen en hele hoge boetes niet veel gaan helpen als afschrikking, misschien voor een tijdje, maar uiteindelijk staan er toch weer idioten op die denken dat het leuk is om vanaf een viaduct auto's te bekogelen..
Ik stel voor om die idioten dan maar van het viaduct te gooien. Oog om oog, tand om tand.

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » ma 10 sep 2012, 18:52

^^ Dan wel graag met een verkeersstop :roll:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » ma 10 sep 2012, 19:55

Want? Zij gooien toch ook geen stenen bij een verkeersstop?

Maar goed, hoe verleidelijk dat ook is, uiteraard kun je zoiets niet maken.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Rein
2x3 autosnelweg

Bericht door Rein » ma 10 sep 2012, 20:07

Want, Wouter N14 heeft geen zin om al die bloedspatten van zijn auto te wassen. :rofl2:

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » ma 10 sep 2012, 20:33

^^ Inderdaad, ik heb liever een steen op mijn auto dan een puber van 50 kg.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Naturist
expressweg

Bericht door Naturist » ma 10 sep 2012, 22:40

^^Ik heb liever geen van beide. ;)
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » di 11 sep 2012, 6:20

In de papieren editie van het AD van vanmorgen een interview met de getroffenen. De bestuurster van de auto was hoogzwanger, dat had dus bijna een dubbele moord kunnen zijn. De ster in de ruit was fors, maar niet zeer groot, maar dat doet er niet toe. De man had de jongens nog achteraan willen gaan, maar er zat een sloot in de weg, "anders had hij niet voor zichzelf ingestaan". Helaas zou in zo'n geval hij zeer waarschijnlijk opgepakt zijn wegens geweldpleging.

Autosnelwegen.net

Naturist
expressweg

Bericht door Naturist » di 11 sep 2012, 18:26

Aanhouden mag wel, en daarbij gepaste dwang toepassen m.i. ook. Maar dan is het verstandig het bij één van de daders te houden, met die dader vinden ze de rest ook wel.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » di 11 sep 2012, 18:33

Helaas zou in zo'n geval hij zeer waarschijnlijk opgepakt zijn wegens geweldpleging.
Mogelijk, maar dit zal het dan niet halen in de rechtszitting, want zolang de persoon niet naar huis is gegaan om bijvoorbeeld een wapen te halen dan is hier het noodweer beroep op van toepassing volgens mij.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » di 21 jun 2022, 9:05

Gelukkig is het een tijdje stil geweest in dit topic, maar helaas was het vannacht weer raak in Amsterdam: "Automobilisten zijn gisteren met stenen bekogeld op een afrit van de A10 in Amsterdam. De politie vermoedt dat jongeren stenen hebben gegooid vanaf het dak van een flat."
https://nos.nl/artikel/2433423-auto-s-o ... flatgebouw

Gelukkig geen doden dit keer.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer