Jammer, maar ach, er zijn m.b.t. infrastructuur grotere rampen en urgentere projecten. Zelfs in de spits kan je op de B480 prima doorrijden. De passage van Ban Wünnenberg is ook geen echt obstakel. Persoonlijk zou ik eerder een upgrade van de B55 tussen Anröchte (A44) en het Möhnetal bij Belecke (B516) wensen. Daar is het wegbeeld beduidend drukker, minder (legale) inhaalmogelijkheden etc. Kortom een druk enkelbaans stuk weg met ook nog diverse spoorwegovergangen...
De B480 bediend op dat stuk eigenlijk alleen het verkeer van Brilon naar Paderborn en vice versa. Richting Kassel is vanuit Brilon de B7 oostwaarts korter en sneller en wordt ook zodanig op de borden aangegeven. Die route rijdt ook goed door, aangezien de B7 naar Marsberg zo'n beetje uitgestorven is en deels zelfs al over inhaalstroken beschikt.
Als ik persoonlijk verder nog wat geld zou mogen uitgeven voor de wegenbouw in het Sauerland, even de A46, B7 en B55 weggelaten, dan zou ik de B236 nog wat uitbouwen. Eigenlijk is het hele stuk vanaf Iserlohn langs Altena, Werdohl, Plettenberg, Finnentrop tot voorbij Lennestadt chronisch overbelast. Vooral de Bibeko-passages vreten erg veel tijd. Er zit daar toch nog best veel industrie. Vracht en forenzenverkeer genoeg. Daarnaast is het stuk ten zuiden van Winterberg erg bochtig met redelijk nog wat vrachtverkeer. Wat extra inhaalstroken kunnen daar geen kwaad. Vooral omdat er richting Frankfurt er weinig zinvolle alternatieven zijn, of je moet via Dillenburg of Olpe willen omrijden.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"