BESLUIT
2.Tot plaatsing van een extra onderbord bij voornoemd bord E4 met de tekst "Max. 6 h" om de maximale parkeerduur op de parkeerplaats bij de oplaadpaal te beperken indien hiertoe aanleiding bestaat.
Beste heer
Toch nog een melding via de mail, ik zal eventueel ook een officieel bezwaar aantekenen als u dat wenst.
In het vandaag gepubliceerde besluit van 27 februari staat:
BESLUIT
2.Tot plaatsing van een extra onderbord bij voornoemd bord E4 met de tekst "Max. 6 h" om de maximale parkeerduur op de parkeerplaats bij de oplaadpaal te beperken indien hiertoe aanleiding bestaat.
Ik wijs u op de toelichting van RVV 24 bij invoering van het RVV1990 waarin staat:
Onderdeel d, nieuw, vervangt onderdeel h, oud. De tijdsduurbeperking van onderdeel h is hierbij niet overgenomen in verband met controleproblemen. Een tijdsbeperking dient langs andere Weg (parkeerschijf, parkeermeter) te worden aangegeven. In plaats daarvan opent het onderdeel de mogelijkheid op een onderbord aan te geven op welke momenten van de parkeergelegenheid geen gebruik mag worden gemaakt (bij voorbeeld op marktdagen)
En op de wijziging uit staatsblad 2001-329:
Artikel 24 kent in de nieuwe redactie een tweetal soorten tijdsduurbeperkingen: de dagen of uren waarop het parkeren is verboden (eerste lid, onderdeel d onder 3°) en de dagen of uren waarop de uit het bord voortvloeiende geboden of verboden gelden (tweede lid). Deze laatste beperking kan alleen betrekking hebben op de borden E4 tot en met E8, E12 en E13.
Dit betekent dus dat een tijdsduurbeperking van 6 uur niet mogelijk is. Ik heb overigens wel een verklaring voor uw vergissing. Deze toelichting is niet in het RVV zakboek overgenomen. Ik kwam hierachter door een melding van een E8 met eronder "10 min" in Pijnacker. RWS heeft ze op initiatief van Tombord bij parkeerplaatsen aan de A1 ook verwijderd, evenals Capelle ad IJssel.
Met vriendelijke groet
Peter Geelhoed
vereniging Tombord
Geachte heer Geelhoed,
Indien u bezwaar wenst te maken tegen het betreffende verkeersbesluit, dient u dat via de formele weg doen. Ik kan uw e-mail niet beschouwen als een officieel bezwaar.
Op welke wijze u dat kunt doen, is bij het verkeersbesluit aangegeven.
Vriendelijke groet,