Tolwegen in Nederland

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

djiwie
woonerf

Re: Tolwegen in Nederland

Bericht door djiwie » ma 31 jul 2023, 15:46

Ja precies, ik denk dat inderdaad aanbieders van mobiliteitsdiensten dit zouden kunnen aanbieden (ANWB inderdaad, Parkmobile, Flitsmeister, etc.) Alleen vraag ik me wel af hoe rond de business case te maken is voor nu de A24 en later dat stukje A15. Want van die 2,5% van de tolheffing moet je dus ook zaken als bankkosten, klantenservice, etc. betalen, of je moet extra geld vragen aan gebruikers voor de service. En voor dat laatste zal wel niet veel animo zijn als je ook zonder meerkosten kunt betalen voor de tol.

Mundial
stadsweg

Bericht door Mundial » ma 31 jul 2023, 16:19

^^ Misschien wil men ruimte laten voor grote Europese operatoren om het op te nemen in hun netwerk?
Een provider als Axxès biedt een systeem aan dat zowel Frankrijk, het Iberisch schiereiland, Italië en delen van Oost-Europa en Scandinavië omvat.
Op de website van Vinci staan nog meer bedrijven vermeldt die in Frankrijk en grote delen van Europa tolbadges voor vrachtwagens en autocars aanbieden: Zie hier.
Voor (transport)bedrijven biedt dat voordelen: één factuur met alle tolkosten, geen betaling achteraf (door de dienst boekhouding) via websites of de chauffeur een bankkaart moeten meegeven.
Met een gecentraliseerde klantendienst voor hun netwerk en de grote schaal kan het zijn dat die €10.000 en 2,5% wel rendabel is.

Durashift
autoweg

Bericht door Durashift » do 03 aug 2023, 6:34

djiwie schreef: ma 31 jul 2023, 0:00
Durashift schreef: zo 30 jul 2023, 22:24 Zoals ik het lees is er dus nog een stukje onbekend: wie installeert het Operational Back Office system (OBOS) en de serviceopvolging daarvan?
Emovis toch, als ik het persbericht goed begrijp?

(..)
Dát zou een conclusie kunnen zijn omdat het niet benoemd wordt. Echter, Ik lees in het persbericht dat Emovis hardware én software levert voor zowel de RSE als het OBOS. Thales gaat dan de boel installeren en servicen voor de RSE.
In het persbericht staat niet dat Emovis dit voor het OBOS gaat doen. Het is simpelweg onbenoemd.

Thales schreef:(..)Emovis supplies all pieces of hardware and software, namely the Road Side (RSE) and Operational Back Office systems, and Thales is responsible for the installation of the RSE equipment and servicing of the RSE hardware. (..)

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » ma 07 aug 2023, 11:33

Peter schreef: ma 31 jul 2023, 11:18 Het laat wel opties open om voor een provider dit te combineren met andere tol, veer- of parkeerheffingen, al dan niet ook in het buitenland.
Nu zijn er twee soorten oplichters natuurlijk. Degenen die geen diensten leveren en degenen die dat voor een veel te hoog tarief doen (en weinig meerwaarde). Daar kan je bijna de ANWB ook toe rekenen.
Een buisnessmodel bouwen, gebaseerd op mensen die 'het systeem' niet snappen vind ik sowieso wel neigen naar (legale) oplichting. Maar het komt in veel sectoren voor en de grote jongens doen er ook aan mee.

Afijn ik wacht rustig af totdat de Telegraaf weer chocoladeletters tekort komt om het onrecht aan de kaak te stellen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 15 nov 2023, 10:30

Het kantoor van de RDW dat zich bezig gaat houden met de tolheffing op de A15 en A24 en de vrachtwagenheffing komt in Groningen. Er komen 150 banen bij.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1090803/ ... euwe-banen