Viel mij ook op. Op een andere wegwijzer bij Biervliet stond ook IJzendijk. Destijds in 2008 vonden we dat een wegweizer, maar ik begin nu te twijfelen...
Maar op internet is over IJzendijk niks te vinden.
Moderator: Moderatoren
Viel mij ook op. Op een andere wegwijzer bij Biervliet stond ook IJzendijk. Destijds in 2008 vonden we dat een wegweizer, maar ik begin nu te twijfelen...
Bedankt voor het bericht. Schoondijke was blijkbaar haar tijd ver vooruit in deze regio.Thom schreef: ↑zo 24 jan 2021, 0:17Wat een prachtige foto! Dat brengt me terug naar mijn kinderjaren waar ik onderweg altijd erg gefascineerd naar buiten keek en de verschillende verkeerssituatie’s in mij opnam. Begin jaren ‘90 hadden we in Zeeuws-Vlaanderen nog niet zo veel rotondes als tegenwoordig dus deze is me altijd bij gebleven als we van Hulst naar het strand bij Nieuwvliet-Bad reden.
Een paar jaar geleden heeft de rotonde plaatsgemaakt voor een dorpsplein.
‘Schoondijke kan terecht trots zijn op een verkeerspunt dat men in menige grote stad tevergeefs zal zoeken’, was op 1 december 1958 te lezen in de krant. Dat verkeerspunt was de rotonde, een toen nog niet zo bekend begrip in Zeeuws-Vlaanderen.
Bron: https://www.pzc.nl/zeeuws-vlaanderen/ro ... ~ad814435/
Sas van Gent was vroeger voor Zeeuws-Vlaanderen een belangrijke industriestad met verschillende fabrieken zoals twee suikerfabrieken, een meelfabriek, en glasfabriek, een zetmeelfabriek, een fosfaatfabriek en een stijfsel- en glucosefabriek.
Van Harry’s site:
Naar Amsterdam? Kan ik me zelfs mét een R2 niet voorstellen vanuit dit deel van Zeeuws-Vlaanderen. Pas het verdwijnen van het (auto)veer Vlissingen-Breskens zal daar verandering in hebben gebracht. In zekere zin is dit stukje Zeeland er door de Westerscheldetunnel wat op achteruit gegaan. Je moet toch een redelijke S maken voordat je op de A58 zit.
Maar daar zit je al enkele meters voor de Belgische grens. Ik kan me nergens anders een Sint-Niklaas in Nederland herinneren.
Ik heb het even voor je opgezocht, maar Sint-Niklaas wordt nog best veel aangegeven in de gemeente Hulst, wel altijd samen met Antwerpen. Het staat ook op de borden in dorpen als Clinge en Sint Jansteen.
Het begint bijna te kriebelen alsk ik die bestemmingen zie om terug mee te lobbyen voor de annexatie van Zeeuws-Vlaanderen bij onze Vlaamse Klei
Eerder andersom: een fusie van Vlaanderen en Nederland. Het wordt hoog tijd dat wij Nederlanders jullie Vlamingen weer aan de borst drukken.
Bij deze de eerste plannen voor de wegenkaart:
Snelwegfreak schreef: ↑di 02 feb 2021, 10:14 Mag ik de heren vriendelijk verzoeken zich terug te begeven richting foto's uit de oude doos? Dat wil vooral zeggen: eigen foto's. Voor foto's uit regionale archieven hebben we deze draad: viewtopic.php?f=193&t=9379&p=1135073#p1135073
M.v.g. het moderatorenteam.