- SPOILER: TOON
[N046] [FOTO] Sint Annen - Eemshaven
Moderator: Moderatoren
-
- Forumbeheerder
[N046] [FOTO] Sint Annen - Eemshaven
Vanochtend zijn we tijdens de roadtrip naar de Eemshaven gereden via de N46 komende vanaf de ring Groningen. Op de N46 door Groningen heb ik geen foto's gemaakt, maar wel verderop tussen Sint Annen en de Eemshaven. De hele fotoserie is hier te bekijken (inclusief foto's bouw elektriciteitscentrale's en trafostations in Eemshaven) en wat foto's met commentaren in de spoiler.
Laatst gewijzigd door captain007 op vr 30 dec 2011, 22:24, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- 4x5 autosnelweg
Re: [N46] [FOTO] Sint Annen - Eemshaven
Dank voor je series. Het is er niet de tijd voor het jaar voor, juist daarom zijn ze welkom én ook nog eens goed gelukt.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x2 autosnelweg
Re: [N046] [FOTO] Sint Annen - Eemshaven
Ik zie inderdaad overal ruimtereservering, maar waarvoor het dient?
Zelden zo'n uitgestorven weg gezien.
Ook goed om het bouwtempo op de Eemshaven te zien, al is het niet echt meer een haven.

-
- Moderator

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- Voorzitter
Lang geleden dat ik daar geweest ben. Zal wel 1998 of 1999 geweest zijn, een keer een dag naar Borkum. Wel leuk om weer wat foto's van die weg te zien. De ruimtereservering was mij destijds niet zo opgevallen, maar het is natuurlijk duidelijk zichtbaar en begrijpelijk gezien de grootse plannen die men met de Eemshaven voorzien had.
-
- expressweg
Mooie fotoreeks in een voor mij totaal onbekende hoek van Nederland... 

-
- 2x4 autosnelweg

-
- 4x5 autosnelweg
Ik ben er zelf ook nooit geeest, mede gezien de afstand,
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Wegnummerfotograaf
Ja, maar liefst zes dagen.Coen Tunnel schreef:Lang geleden dat ik daar geweest ben.

Saaie weg, mooie foto's!
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- 2x5 autosnelweg
Ik heb enkele maanden terug ook deze route gereden N46 -> N33 -> A7. Ik vond het ook wel een interessante route, zo heerlijk weids. Die 60km-weg in de Eemshaven is echt kolder. Die is zo breed dat 100 daar met gemak kan (wat ik dus ook reed).
@Palance, voor mij viel het nog wel mee, Afsluitdijk over en dan wat andere wegen meepakken en je bent er zo. Maar toegegeven, je moet er wel een hele dag voor uittrekken, in 2 uurtjes red je het niet heen en weer
@Palance, voor mij viel het nog wel mee, Afsluitdijk over en dan wat andere wegen meepakken en je bent er zo. Maar toegegeven, je moet er wel een hele dag voor uittrekken, in 2 uurtjes red je het niet heen en weer

Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- 4x5 autosnelweg
Voor mij is het toch wel aardig ver weg, dan is Zeeuws-Vlaanderen toch weer dichterbij.
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x5 autosnelweg
Voor mij is Zeeuws-Vlaanderen dan weer precies even ver als de Eemshaven, dus allebei "doable" 
Overigens, zoals de N46 is uitgevoerd zouden alle autowegen moeten zijn in NL namelijk ongelijkvloers en inhalen toegestaan. De N244 had er zo moeten uitzien.

Overigens, zoals de N46 is uitgevoerd zouden alle autowegen moeten zijn in NL namelijk ongelijkvloers en inhalen toegestaan. De N244 had er zo moeten uitzien.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
-
- 2x5 autosnelweg
-
- expressweg
Dat is gedaan omdat de Eemshaven geen bebouwde kom is, maar men wilde wel dat verkeer met enigszins verminderde snelheid erdoor rijdt (mede i.v.m. uitritten van bedrijven). Dan zit een VMax van 60 er precies tussenin (80 vs. 50).mavas schreef:Die 60km-weg in de Eemshaven is echt kolder. Die is zo breed dat 100 daar met gemak kan (wat ik dus ook reed).
-
- 2x5 autosnelweg
Dat begrijp ik dan wel op zich. Maar dan maak je er toch een gebiedsontsluitingsweg van, waarbij dan ter plaatse van de kruispunten over korte afstand een maximumsnelheid van 60 of 50 geldt? Credo in DV voor gebiedsontsluitingswegen was altijd: stromen op de wegvakken, uitwisselen op de kruispunten, dat zou hier prima kunnen. Maar een snelheid van 60 op zo'n brede weg past er totaal niet bij.
Een erftoegangsweginrichting is hier in ieder geval totaal niet geloofwaardig, dat zou men toch moeten inzien. Ook zijn de kruispunten niet eens opvallend, omdat de markering of weginrichting niet anders is ter plaatse van die punten. Dat zou de snelheid er uit kunnen halen.
Een erftoegangsweginrichting is hier in ieder geval totaal niet geloofwaardig, dat zou men toch moeten inzien. Ook zijn de kruispunten niet eens opvallend, omdat de markering of weginrichting niet anders is ter plaatse van die punten. Dat zou de snelheid er uit kunnen halen.
-
- 2x4 autosnelweg
De omgeving daar is nogal kaal, dus er is genoeg zicht op de kruispunten en verkeer dat aan komt rijden. Wat dat betreft zou een Vmax van 80 geen problemen moeten opleveren.
Te hard rijden zal daar ongetwijfeld rustig kunnen. Het lijkt geen plek waar de politie wekelijks op snelheid gaat handhaven.
Te hard rijden zal daar ongetwijfeld rustig kunnen. Het lijkt geen plek waar de politie wekelijks op snelheid gaat handhaven.
-
- Forumbeheerder
De hoeveelheid aansluitingen op die weg valt ook wel mee. De bedrijven die langs die weg zitten zijn dermate groot dat je niet om de 100 meter een aansluiting hebt. Ik geloof dat er nu tussen de N46 en de N33 ook maar enkele aansluitingen zitten. En dan komt er nog bij dat er twee rotondes tussen zitten waar ook al aansluitingen op zitten. Mijns inziens had deze weg daarom gemakkelijk GOW 80 kunnen zijn.
-
- Forumbeheerder
*Kuch*
Ik zat deze weg nog eens te bestuderen en het valt op dat er veel kleine uitwijkhaventjes zijn. Met name langs het Harm Westerskanaal richting Groningen zitten veel van dit soort uithammetjes. Waar is dit goed voor?
Ik zat deze weg nog eens te bestuderen en het valt op dat er veel kleine uitwijkhaventjes zijn. Met name langs het Harm Westerskanaal richting Groningen zitten veel van dit soort uithammetjes. Waar is dit goed voor?
-
- verkeersader
Misschien van die visstekjes? Ik zou me anders geen andere reden kunnen bedenken
-
- Secretaris
Gewoon een stortvloed aan bermtoerismeplekjes zoals je die bij heel veel autowegen uit die tijd aantreft, alleen zijn het er hier wat meer achter elkaar. Ooit waren bijvoorbeeld de N381 en N375 (vml. autoweg) ook bezaaid met zulke kleine parkeerplaatsjes, maar omdat die meer als keergelegenheid dan parkeergelegenheid werden gebruikt, zijn vele inmiddels gesneuveld.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
- Wegnummerfotograaf
Die worden inderdaad veel gebruikt door vissers (Kardingermaar).
Richting Eemshaven is er één grotere P-plaats in de bocht. In de richting Groningen zijn er diverse kleinere. Per saldo zal de P-capaciteit in beide richtingen ongeveer gelijk zijn.
Richting Eemshaven is er één grotere P-plaats in de bocht. In de richting Groningen zijn er diverse kleinere. Per saldo zal de P-capaciteit in beide richtingen ongeveer gelijk zijn.
Werk je inmiddels bij de provincie?Mark schreef:Ik zat deze weg nog eens te besturen

--Harry.
--Harry.
-
- expressweg
*Stof wegblazen*
Het is hier aan het begin ook al langs geweest, maar waarom is hier overal ruimtereservering? Ik rijd regelmatig over de N46 en de intensiteiten liggen hier erg laag.
Het is hier aan het begin ook al langs geweest, maar waarom is hier overal ruimtereservering? Ik rijd regelmatig over de N46 en de intensiteiten liggen hier erg laag.
I'm average height... in Thailand.
-
- Voorzitter

De N46 ging in 1972 in aanbouw, de Eemshaven werd in 1973 in gebruik genomen.
-
- expressweg

I'm average height... in Thailand.
-
- Wegnummerfotograaf

--Harry.
--Harry.
-
- 2x4 autosnelweg
Tegenwoordig worden er toch ook 2+2 autowegen aangelegd voor de doorstroming, zeker als er veel vrachtverkeer is. De noordelijke N33 lijkt prioriteit te hebben (waar ook meer rijksbijdrages bijkomen), maar over 10 jaar is wellicht de N46 aan de beurt, maar dat zal voornamelijk provinciaal geld zijn.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
-
- Wegnummerfotograaf
Na 11 jaar wordt het wel eens tijd voor foto's de andere kant op.captain007 schreef: ↑vr 30 dec 2011, 21:21 Op de N46 door Groningen heb ik geen foto's gemaakt, maar wel verderop tussen Sint Annen en de Eemshaven.

Ik heb afgelopen zaterdag alle wegwijzers van de N46 vanaf de Eemshaven richting Groningen op de foto gezet (met een mobieltje; soms matige/slechte kwaliteit).
Het resultaat is hier te vinden: https://wegnummers.nl/nba/nba046.html#nba_046z_087
(Vanaf knooppunt Boterdiep zijn de foto's ouder.)
--Harry.
--Harry.