De bekendste bordenboer van lamellentechniek AGMI uit Tegelen.
In Wallonië worden deze borden verdeeld door Alusign SA.
Moderator: Moderatoren
Was dat sarcasmemodus aan?Snelwegfreak schreef:Sorry hoor, heb je nou echt helemaal niks beters om je druk over te maken?
Deze lamellenborden worden wel degelijk door alle bordenleveranciers geleverd hoor,ook lamorco uit kortrijk levert veel in wallonie, het inderdaad echter zo dat in wallonie alusign hofleverancier is, zoals in vlaanderen janssens.MA60 schreef: In Wallonië worden deze borden verdeeld door Alusign SA.
Waarschijnlijk zijn lamellen makkelijker te vervangen: je hoeft in voorkomende gevallen alleen de desbetreffende lamel te vervangen in plaats van een hele plaat. Daarnaast zal het wel goedkoper zijn.Pino schreef: Ik zie wel voordeel in de kleinere en flexibele lamellen tegenover logge platen.
Dit vind ik toch ook een beetje ongepast! Iedereen is vrij om onderwerpen te openen (wegengerelateerd natuurlijk), en indien het onderwerp je als individuele poster niet interesseert reageer dan gewoon niet in plaats van dit soort reacties...Snelwegfreak schreef:Sorry hoor, heb je nou echt helemaal niks beters om je druk over te maken?
Dat zou je verwachten. Maar waarom is dan nog niet de hele bordenwereld om naar lamellen? Komt dat dan puur door de invloed van standaardbestekken? In dat geval zouden overheden / wegbeheerders eens rap wakker moeten worden omdat er kosten kunnen worden bespaard. Of zijn er ook echte nadelen aan lamellen?Willem schreef:Waarschijnlijk zijn lamellen makkelijker te vervangen: je hoeft in voorkomende gevallen alleen de desbetreffende lamel te vervangen in plaats van een hele plaat. Daarnaast zal het wel goedkoper zijn.
Sluit ik me helemaal bij aanvynkce schreef:Mooi! Incident gesloten voor mij dan
Volgens mij worden de voordelen van lamellen nogal overschat. Zo roept Agmi dat de naden veel beter zijn weggewerkt, terwijl ik me niet kan herinneren daar (uitzonderingen daargelaten) ooit last van gehad heb...Pino schreef:Dat zou je verwachten. Maar waarom is dan nog niet de hele bordenwereld om naar lamellen? Komt dat dan puur door de invloed van standaardbestekken? In dat geval zouden overheden / wegbeheerders eens rap wakker moeten worden omdat er kosten kunnen worden bespaard. Of zijn er ook echte nadelen aan lamellen?Willem schreef:Waarschijnlijk zijn lamellen makkelijker te vervangen: je hoeft in voorkomende gevallen alleen de desbetreffende lamel te vervangen in plaats van een hele plaat. Daarnaast zal het wel goedkoper zijn.
De T200 standaardbestek borden van het Vlaamse gewest hebben bv. veel meer last van dauwvorming, slecht hanteerbaar door het hogere gewicht en veel moeilijker te transporteren. Lamellen bouwt men ter plekke op dus dit bespaart heel wat plaats bij het vervoer.daviedoff schreef:Ik blijf alleen met de vragen zitten waarom je als eerste dit altijd als een Belgisch en eigenlijk vooral Vlaams "probleem" afschildert... Lees eens mijn eerdere post: Nederland plaatst ook nog nieuwe niet-lamellenborden, maar daar hoor ik je nooit over...vynkce schreef:Mooi! Incident gesloten voor mij dan, en als tweede waarom je daar zo op doorhamert: denk je echt dat de modale weggebruiker nu wakker ligt van de materiaalkeuze? Ik denk toch van niet, layout, goede doelenkeuze en leesbaarheid zijn veel belangrijker!
Je kaart dit "probleem" vaak aan, maar totnutoe heb ik nog steeds geen onderbouwde reactie gekregen op de vragen die ik zonet stelde...
zoiets noemen we een (staal)stellingPeter schreef:steigerwerk
Is nooit een studie over gedaan dus volgens mij helemaal niet bewezen. Bovendien staat bewegwijzering vaak in struikgewas waar het niet de bedoeling is dat mensen er doorheen lopen. Het risico op verwonding blijft dus erg klein.Vinny schreef:Leuk, maar dat is wel promotiepraat hoor
Overigens vind ik het belangrijk dat verkeersborden (en bewegwijzering) afgeronde hoeken hebben, dat is namelijk bewezen veiliger en comfortabeler.
Ik ben het tijdens mijn studie tegengekomen in een boek dat de richtlijnen voor verkeersveilig wegontwerp in de Verenigde Staten beschreef.Is nooit een studie over gedaan