Mooie ranke bomen in de middenberm, maar wel met een rijstrook extra per rijrichting

Gelijk omnummeren naar N27

Gestoord plan? Waarschijnlijk zal een nieuw idee er niet ver van af gaan zitten

Moderator: Moderatoren
Dan wordt de doorstroming nog slechter, bij trajectcontroles zie je dat er geen hiaten meer vallen in het verkeer, men dicht op elkaar rijdt en het weven nog lastiger wordt, terwijl dat weven juist het probleem is dat met 2x6 niet wordt aangepakt en met het voorgenomen ontwerp wel.
Dat gaat gebeuren ja. Zie de parallelbuizen in de Gaasperdammertunnel. Daar zie je zéér regelmatig rijstrookwisselingen over de dubbel doorgetrokken strepen.Myquandro schreef: ↑vr 17 dec 2021, 14:13 Ik vraag me af of die twee doorgetrokken strepen niet juist voor meer onveiligheid zouden zorgen. Een deel van het verkeer zal namelijk totaal geen rekening houden met auto’s die zo’n streep over gaan terwijl er op zo’n drukke plek denk ik genoeg mensen zijn die dat wel gaan doen
Trajectcontrole is wel het allerallerslechtste voorstel in situaties waar geweefd moet worden. Het spastisch rijdende verkeer in trajectcontroles biedt veel te weinig ruimte om even gas bij te geven om een gaatje te vinden in de verkeersstromen. Want wat moet je dan ? Meteen in je remmen duiken als je op de juiste rijstrook zit om een boete te voorkomen ?
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/337639 ... -redmiddelTientallen nieuwe gezichten ziet Els Rijke vandaag bij een speciale klimcursus in het bos van Amelisweerd. Rijke is van de actiegroep 'Amelisweerd niet geasfalteerd' en zet zich al jaren in tegen bomenkap. "Het leek er vorig jaar even op dat het bos veilig was. Maar een paar weken geleden heeft minister Harbers toch gezegd dat hij de verbreding van de A27 verder wil onderzoeken. Dus daarom staan wij meteen weer paraat om het bos te beschermen."(..)
Ik denk, weet het wel haast zeker, dat het meer te maken heeft met einde levensduur van de bomen. Het laatste jaar kom ik er zeer regelmatig vanwege mijn activiteiten voor het Rode Kruis en ik heb al meerdere malen meegemaakt dat er na een flinke bries takken of bomen op de weg lagen. Je ziet de wel meer op knooppunten waar relatief snel groeiende bomen zijn geplant die nu omwaaien en daarna volgt de kap van de overige.Durashift schreef: ↑di 19 apr 2022, 0:51 Afgelopen paasweekend is er (weer) getraind om, als het nodig is, in de bomen te klimmen om Amelisweerd te beschermen..![]()
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/337639 ... -redmiddelTientallen nieuwe gezichten ziet Els Rijke vandaag bij een speciale klimcursus in het bos van Amelisweerd. Rijke is van de actiegroep 'Amelisweerd niet geasfalteerd' en zet zich al jaren in tegen bomenkap. "Het leek er vorig jaar even op dat het bos veilig was. Maar een paar weken geleden heeft minister Harbers toch gezegd dat hij de verbreding van de A27 verder wil onderzoeken. Dus daarom staan wij meteen weer paraat om het bos te beschermen."(..)
~~~~~~~~~~~~~~
Overigens: op de knooppunten Oudenrijn en Lunetten zijn de bomen, in d oksels, langs de A12 al wel gekapt. Kale boel..maar noodzakelijk voor de aanpak van de ring zeker?
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/337986 ... na-ongeluk(..) De A27 bij Utrecht is urenlang afgesloten geweest tussen de knooppunten Lunetten en Rijnsweerd door een ongeluk aan het begin van de avond. Meerdere auto's en een vrachtwagen waren daarbij betrokken. Voor zover bekend zijn twee personen gewond geraakt.
Rijkswaterstaat hield vanwege de berging en het politieonderzoek maar één rijstrook open. Daardoor ontstonden eerder op de avond files op de A12 en A27.
Gistermiddag was op dezelfde plek ook sprake van een flinke aanrijding. Toen werden vier van de zes rijbanen afgesloten. Meerdere mensen raakten bij dat ongeluk gewond. (..)
Zonder de bouw van snelwegen rond Utrecht waren die bomen niet eens geplantSeat schreef: ↑wo 20 apr 2022, 22:44 Ruim 1600 bomen! Dat zijn er ruim twee keer zoveel als het aantal bomen dat gemoeid is met de verbreding bij Amelisweerd. Maar daar hoor je de activisten niet over. Wat maar weer aantoont wat een selectieve verontwaardiging dat hele protest tegen de verbreding is.
Ongeacht het standpunt in deze discussie gaat deze vergelijking mank, want jij kijkt enkel naar hoeveel kuub hout er wordt gerooid.Seat schreef: ↑wo 20 apr 2022, 22:44 Ruim 1600 bomen! Dat zijn er ruim twee keer zoveel als het aantal bomen dat gemoeid is met de verbreding bij Amelisweerd. Maar daar hoor je de activisten niet over. Wat maar weer aantoont wat een selectieve verontwaardiging dat hele protest tegen de verbreding is.