[A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht • nieuw tracébesluit
Moderator: Moderatoren
-
- stadsweg
Re: [A012][A027][N230] Planstudie ring Utrecht • nieuw tracébesluit
Ben ik de enige die zich afvraagt waarom op de kaartjes van Chris niet dezelfde Natura 2000 gebieden voorkomen?
Ik snap dat de gevoelige natuur nader bekeken wordt, maar ik had wel dezelfde gebieden gemarkeerd verwacht...
Ik snap dat de gevoelige natuur nader bekeken wordt, maar ik had wel dezelfde gebieden gemarkeerd verwacht...
-
- 2x2 autosnelweg
Leg dat maar aan de rechters uit die de overheid en andere PAS-melders op hun plek hebben gezetDs79m schreef: ↑wo 24 aug 2022, 8:15https://hoax.fandom.com/nl/wiki/Hellend_vlakSchelpenpaadje schreef: ↑wo 24 aug 2022, 7:31Als je maar genoeg activiteiten toestaat die zorgen voor nanometers toename, dan worden het vanzelf centimeters

-
- expressweg

Mijn bericht had betrekking dat het gehele rekenwerk niet nodig is als men met een plan komt om de verslechtering van de natuur kwaliteit te voorkomen en staat weerbop orde brengt en dit juridisch dicht timmerd.
-
- autoweg
Het lokale sufferdje uit Gelderland weet te melden dat er een aantal boerenbedrijven stoppen om deze verbreding mogelijk te maken. https://www.gelderlander.nl/ede/boeren- ... ~a949329b/ nu nog geen premium artikel.
Met vriendelijke groet,
Peter Schoeber uit Remmerden
-
- Moderator

-
- 2x3 autosnelweg
Zouden die regionale kranten daadwerkelijk een tracé besluit gaan doornemen?
Ik ga er eerder vanuit dat zij door allerlei lobbygroepen van informatie worden voorzien en er daar dan in het gunstige geval zelf maar wat van gaan bakken.

Ik ga er eerder vanuit dat zij door allerlei lobbygroepen van informatie worden voorzien en er daar dan in het gunstige geval zelf maar wat van gaan bakken.
-
- Moderator
Het staat letterlijk bovenaan de toelichting van het tracébesluit. Dat is wel vier klikken en één keer scrollen om te openen, ik acht de kans dat de Gelderlander dit heeft overgeschreven aanzienlijk groter dan dat ze een journalist op pad hebben gestuurd.
-
- polderweggetje
-
- autoweg

Met vriendelijke groet,
-
- 2x2 autosnelweg

-
- Moderator
Plaatje van de werkzaamheden aan de Galecopperbrug:

-
- autoweg
Volgens mij valt de overlast, althans buiten de spits, geweldig mee. Tenminste ik heb er geen last van dat de oprit Nieuwegein richting Arnhem buiten gebruik is. Gewoon een stukje omrijden in Nieuwegein en Utrecht.
Met vriendelijke groet,
-
- verkeersader

Mijn eigen ervaring is ook dat er nauwelijks hinder is op de A12 parallelbaan. Ik kom daar geregeld in de ochtendspits voorbij en alles rijdt eigenlijk prima door zonder noemenswaardige vertraging.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
- 2x3 autosnelweg
De NOS meldt:
Utrecht presenteert voorstel voor alternatief verbreding A27 - https://nos.nl/l/2462135
Ik heb momenteel geen tijd hier dieper op in te gaan, laat ik het maar samenvatten als:
Utrecht presenteert voorstel voor alternatief verbreding A27 - https://nos.nl/l/2462135
Ik heb momenteel geen tijd hier dieper op in te gaan, laat ik het maar samenvatten als:

Donateur Vereniging Wegenforum
-
- 2x3 autosnelweg
Je bedoelt bijvoorbeeld dit?

nos.nl schreef: Het plan dat nu aan gemeenteraadsleden en de leden van Provinciale Staten is gepresenteerd, bestaat uit drie pijlers: de groei van het autoverkeer afremmen, het verhogen van de capaciteit van het bestaande traject bij Amelisweerd en het beter benutten van de omliggende wegen. Bij elke pijler horen verschillende bouwstenen die verder onderzocht worden.
Zo wordt onder meer onderzocht wat het effect is op de omvang van het autoverkeer als er in de hele stad Utrecht betaald parkeren wordt ingevoerd, als de werkgeversaanpak (waarbij werkgevers hun werknemers stimuleren anders te reizen dan met de auto) wordt uitgebreid en als er betaald moet worden voor gebruik (rekeningrijden).

-
- Secretaris
SVV-2-beleid ten top.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
- 4x3 autosnelweg
Er heeft vanaf 23 augustus jl. een gewijzigd tracébesluit ter inzage gelegen...De inzagetermijn is al ruim verstreken. Wat zijn dit voor een bestuurlijke spelletjes 

-
- 4x3 autosnelweg
Geen goed woord voor over. Zo ben je toch geen geloofwaardige partner voor het Rijk?
-
- verkeersader
Rein schreef: ↑wo 01 feb 2023, 22:35 Je bedoelt bijvoorbeeld dit?
nos.nl schreef: Het plan dat nu aan gemeenteraadsleden en de leden van Provinciale Staten is gepresenteerd, bestaat uit drie pijlers: de groei van het autoverkeer afremmen, het verhogen van de capaciteit van het bestaande traject bij Amelisweerd en het beter benutten van de omliggende wegen. Bij elke pijler horen verschillende bouwstenen die verder onderzocht worden.
Zo wordt onder meer onderzocht wat het effect is op de omvang van het autoverkeer als er in de hele stad Utrecht betaald parkeren wordt ingevoerd, als de werkgeversaanpak (waarbij werkgevers hun werknemers stimuleren anders te reizen dan met de auto) wordt uitgebreid en als er betaald moet worden voor gebruik (rekeningrijden).![]()
En ze presenteren dit als iets nieuws? Alsof dit al tientallen keren is uitgezocht en weten dat niet werkt. Ze proberen iedere keer het zelfde trucje weer. Ik kan er maar 1 doel uithalen: Tijd winnen. Tijd rekken. Daar is de landelijke politiek ook goed in.
-
- autoweg

Ik dacht bij mijzelf: wat denk je van alle regels/normeringen die bij een dergelijke inpassing gelden waarvoor je ruimte wenst én wellicht kap je nu wat extra hout zodat je over 30 jaar niet weer járen lang in een verbredingsdicussie verzand..
-
- autoweg
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/355042 ... -provincie
Provincie Utrecht - De stikstofruimte die Rijkswaterstaat heeft gekocht voor de uitbreiding van de A27 moet terug naar de provincies Utrecht en Gelderland. Dit vindt de Tweede Kamer, die een motie van de PvdA en GroenLinks hierover aannam. De stikstofruimte zou dan kunnen worden gebruikt voor woningbouw, natuurherstel en het legaliseren van PAS-melders.
-
- Moderator
Is dat nou een breuk van het coalitieakkoord? Daarin staat dat de Ring Utrecht uitgevoerd zal worden. Maar als vervolgens de mogelijkheid om het uit te voeren eruit wordt gehaald met een motie die door één of meer coalitiepartijen gesteund wordt zou je denken dat er een probleem binnen de coalitie is.
-
- 2x2 autosnelweg
De partijen willen niet projecten onmogelijk maken, ze willen een gereguleerd proces voor de verhandeling van de stikstofrechten.
Er staan een hoop ambities in het regeerakkoord, maar om vrij naar Remkes te spreken: niet alles kan tegelijk.
De verworven stikstofrechten ten goede laten komen aan de woningbouw en pas-melders is iets waar zowel tegenstanders van de verbreding, knuffelaars van de landbouw, voorstanders van bouwen, bouwen, bouwen als partijen die de transitie willen versnellen warm van worden. Zeker in verkiezingstijd.
Er staan een hoop ambities in het regeerakkoord, maar om vrij naar Remkes te spreken: niet alles kan tegelijk.
De verworven stikstofrechten ten goede laten komen aan de woningbouw en pas-melders is iets waar zowel tegenstanders van de verbreding, knuffelaars van de landbouw, voorstanders van bouwen, bouwen, bouwen als partijen die de transitie willen versnellen warm van worden. Zeker in verkiezingstijd.
-
- autoweg
Dat 'probleem binnen de coalitie' is er toch al. D66 ziet 2030 als heilige datum, zoals het in het regeerakkoord staat.. het CDA denkt er wat pragmatischer over.. Paternotte vroeg vorige week aan het CDA of die wel goed voor hun handtekening zijn, in het Radio 1 provinciale verkiezingsdebat.
D66 maakt zichzelf al vrij onmogelijk, mijn inziens, door nu al te verklaren niet met enkele partijen samen in een provinciale coalitie te willen zitten..
Wát een arrogantie.
D66 maakt zichzelf al vrij onmogelijk, mijn inziens, door nu al te verklaren niet met enkele partijen samen in een provinciale coalitie te willen zitten..
Wát een arrogantie.

-
- 2x2 autosnelweg
In het huidige tempo wordt 2035 niet gehaald en wordt het eerder 2040. Partijen als CDA en BBB zullen er geen moeite mee hebben het verzet tegen het halen van de doelen te faciliteren. Hun politiek lot is er grotendeels mee verbonden.
Een beetje druk op de ketel kan dus geen kwaad.
Sowieso vallen er nog de nodige vervelende juridische verrassingen te verwachten. 2030 had eigenlijk 2020 moeten zijn of 2015.
Een beetje druk op de ketel kan dus geen kwaad.
Sowieso vallen er nog de nodige vervelende juridische verrassingen te verwachten. 2030 had eigenlijk 2020 moeten zijn of 2015.
Laatst gewijzigd door Schelpenpaadje op do 09 mar 2023, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- stadsweg
Is dit niet het paard achter de wagen spannen? Het plan is als geheel toch goedgekeurd? Dus met boeren uitkopen, amovaties, bomenkap en wegaanleg? Want het moge duidelijk zijn dat RWS die boeren niet uitkoopt als er geen weg aangelegd kan worden. Dan kan dit project de prullenmand in. Echt ik snap hier niets van. Het lijkt hier gewoon weer op dat provincie Utrecht, die net als gemeente Utrecht, faliekant tegen het plan is en hier een noodgreep probeert uit te voeren. Landelijk gezien wil de politiek die weg gewoon aanleggen.
-
- 2x2 autosnelweg
De aanleg van de weg maakt deel uit van het regeerakkoord, vandaar dat RWS dus ook is doorgegaan met de voorbereidingen.
Het is de tweede kamer - niet de regering, de provincie of de gemeente - die nu andere prioriteiten afdwingt (hoewel het kabinet de motie ook naast zich neer kan leggen). Een deel van de partijen achter de motie zal de weg nog steeds willen, maar voor het stikstofprobleem langs een andere procedure, die neerkomt op vertraging.
Als de Kamer consequent is dan nemen ze Schiphol ook de door hen verworven rechten af. Dat slaat twee vliegen in één klap: legalisering van uitstoot elders en een flinke krimp van de luchthavens.
Het is de tweede kamer - niet de regering, de provincie of de gemeente - die nu andere prioriteiten afdwingt (hoewel het kabinet de motie ook naast zich neer kan leggen). Een deel van de partijen achter de motie zal de weg nog steeds willen, maar voor het stikstofprobleem langs een andere procedure, die neerkomt op vertraging.
Als de Kamer consequent is dan nemen ze Schiphol ook de door hen verworven rechten af. Dat slaat twee vliegen in één klap: legalisering van uitstoot elders en een flinke krimp van de luchthavens.
-
- expressweg
D66 loopt te veel te schreeuwen, maar het CDA heeft ook liters boter op zijn hoofd, want ook het CDA is voorstander van de Natura2000 gebieden. Dan zou je uiteindelijk ook met een haalbaar plan moeten komen om de boel op orde te krijgen. Dit probleem lijkt sprekend op de luchtkwaliteitsprobleem van 10 - 15 jaar geleden. Toen moest de regering diverse keren de deksel op de neus gedrukt krijgen. De afkeuring van het TB van de A4 bij Leiden was destijds de spreekwoordelijke druppel. Toen werden er 2 delen gedaan.Durashift schreef: ↑wo 08 mar 2023, 22:29 Dat 'probleem binnen de coalitie' is er toch al. D66 ziet 2030 als heilige datum, zoals het in het regeerakkoord staat.. het CDA denkt er wat pragmatischer over.. Paternotte vroeg vorige week aan het CDA of die wel goed voor hun handtekening zijn, in het Radio 1 provinciale verkiezingsdebat.
Wát een arrogantie.![]()
De beroepsmogelijkheden werden toen wat beperkt, maar men ging toen ook aan de slag om een haalbaar plan door te drukken om de luchtkwaliteit wel aan de eisen te laten voldoen. Het gevolg was dat er vanaf dat moment wel in 1 keer een hoop mogelijk werd. Dat moet ook hier gebeuren.
-
- autoweg

-
- expressweg
Ja, maar als natuurorganisaties gewoon inspreken, dan kan gewoon beroep aantekenen.