[A028] nieuwe aansluiting Wezep / H2O

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Stefanuzz
stadsweg

Re: [A028] nieuwe aansluiting Wezep / H2O

Bericht door Stefanuzz » di 28 dec 2021, 16:09

Het is echt een forse bomenkap geweest, niet onverwachts overigens want het was volop aangekondigd, maar het heeft het landschap daar flink aangetast. Sowieso is daar de afgelopen jaren in meerdere etappes al vaker het een en ander aan bomen gekapt. Eerst langs de parallelweg die tussen de N308 Zuiderzeestraatweg / Carpoolplaats en de Voskuilerdijk ligt (zijde A28 Li), daar stond vroeger ook een (imposante) bomenrij wat ik mij kan herinneren. Dat moet trouwens al in de periode van 2005-2009 zijn geweest, op Google Streetview is dat niet eens meer terug te vinden. En deze zomer gingen de bomen aan de andere kant (zijde A28 Re) tegen de vlakte vanwege rot / ziekte.

Er komt herplant van nieuwe bomen, hopelijk neemt dat het open karakter weer een beetje weg. Het is nu wel een behoorlijke omschakeling naar een nieuw landschap. :D

Chris
Moderator

Bericht door Chris » wo 29 dec 2021, 10:21

Het bedrijventerrein H2O begint nu overigens ook aardig bezet te raken. Toen het een jaar of 10 gebouwd werd ten westen van de A50 was er scepsis over de noodzaak, maar er zijn recentelijk toch wel redelijk wat bedrijven gekomen. Het begint nu ook ten oosten van de A50.

Die vijvers langs de A28 zijn kennelijk ten behoeve van de autosnelweg aangelegd. Daarvoor bestonden ze niet volgens de topografische kaarten. Er zijn er toen drie aangelegd.

Rogier
expressweg

Bericht door Rogier » wo 29 dec 2021, 13:49

^^
Beetje off-topic, maar volgens mij zijn dit zandputten, waaruit men het zand voor het zandlichaam uitgebaggerd heeft.
De Zandenplas in Nunspeet is ook op deze wijze ontstaan. Hetzelfde geldt voor het Heerderstrandbad (zand voor de A50).