Het zal mij niets verbazen als de nieuwe bewegwijzering ook Redesign is.
Gelukkig kunnen we Redesign nu onder "Lokaal afwijkende bewegwijzering" scharen

Edit:
Het viel mij niet op dat ik op een erg oud bericht reageer. Excuus.
Moderator: Moderatoren
Het zal mij niets verbazen als de nieuwe bewegwijzering ook Redesign is.
Dat kan ik je helaas op een briefje geven...
https://www.maastunnel.nl/nieuws/maastu ... -m-23-juliMaastunnel in beide richtingen dicht van 16 t/m 23 juli
De renovatie van de Maastunnel nadert een belangrijke mijlpaal: de zogeheten ‘buiswissel’. Het afgelopen jaar reed alleen verkeer door de oostbuis, terwijl de westbuis op de schop ging. Eind juli wordt de vernieuwde westbuis geopend, waarna de oostbuis een jaar dicht gaat. Ook dan blijft de Maastunnel alleen open voor verkeer van Zuid naar Noord. De rijrichting verandert dus niet. Maar let op! Tijdens de ombouwweek van maandag 16 juli tot en met maandag 23 juli zijn beide buizen tegelijk dicht voor verkeer. Fietsers en voetgangers hebben geen last van de werkzaamheden en kunnen er gewoon door.
Ja, dat klopt.
Dat is de laatste jaren altijd al zo geweest als er een buis dichtgaat, namelijk dat de tunnel áltijd van zuid naar noord berijdbaar is. Dat heeft te maken met de aanrijroutes voor het Erasmus MC voor spoedritten van ambulances.
Stad in/uit via Blijdorp of Vierhavenstraat is in de spits al een drama, laat staan met een volledig afgesloten maastunnel.Chris schreef: ↑za 23 jun 2018, 12:15 De Maastunnel gaat in juli een week helemaal dicht, daarna gaat de vernieuwde westbuis open en de oostbuis een jaar dicht. De verkeerssituatie blijft echter hetzelfde.
https://www.maastunnel.nl/nieuws/maastu ... -m-23-juliMaastunnel in beide richtingen dicht van 16 t/m 23 juli
De renovatie van de Maastunnel nadert een belangrijke mijlpaal: de zogeheten ‘buiswissel’. Het afgelopen jaar reed alleen verkeer door de oostbuis, terwijl de westbuis op de schop ging. Eind juli wordt de vernieuwde westbuis geopend, waarna de oostbuis een jaar dicht gaat. Ook dan blijft de Maastunnel alleen open voor verkeer van Zuid naar Noord. De rijrichting verandert dus niet. Maar let op! Tijdens de ombouwweek van maandag 16 juli tot en met maandag 23 juli zijn beide buizen tegelijk dicht voor verkeer. Fietsers en voetgangers hebben geen last van de werkzaamheden en kunnen er gewoon door.
Ik vraag me ook af of de extra congestie op de A4 voor de Ketheltunnel komt omdat er meer verkeer over de A20-A4 rijdt via het Kethelplein omdat de Maastunnel van noord naar zuid dicht is.
Maastunnel op Facebook schreef: Een unieke kans! Na de tunneltijdrit op maandag 23 juli is de gerenoveerde autobuis tussen 16.00 en 18.00 uur ook te voet te bezoeken. Aanmelden is hiervoor niet nodig
Te voet door de tunnel
Ook geïnteresseerden zónder race- of sportfiets kunnen bekijken hoe de eerste buis in ere is hersteld. Omdat de Maastunnel een monument is, is de tunnel zo veel mogelijk in de oorspronkelijke staat teruggebracht. Zo is zandkleurig asfalt gestort – een verwijzing naar de klinkervloer waarmee de tunnel in 1942 werd geopend.
Over de renovatie
Sinds de zomer van 2017 voert de gemeente Rotterdam een grootscheepse renovatie en restauratie uit. In totaal duurt dit twee jaar. Om de stad zo goed mogelijk bereikbaar te houden, blijft één tunnelbuis open voor het verkeer naar Noord. Na de tunneltijdrit vindt de zogeheten buiswissel plaats. Het verkeer rijdt vanaf dan door de gerenoveerde westbuis, terwijl in de oostbuis wordt gewerkt. De rijrichting blijft hetzelfde, zodat het Erasmus MC altijd snel te bereiken is. Wanneer de autotunnel in 2019 klaar is, worden ook de fiets- en voetgangerstunnel aangepakt.
Kom jij maandag tussen 16.00 en 18.00 uur te voet een kijkje nemen in de gerenoveerde westbuis? Hou er dan rekening mee dat je alleen aan de noordkant kunt wandelen. Je volgt een route waarmee je ook op Noord weer terugkomt. De toegang tot het evenemententerrein is aan de kant van de Euromast. Tot maandag!
De camera zit hier naast de luidsprekers die worden geactiveerd bij een calamiteit in de tunnel. De vorm van deze luidspreker zorgt er volgens mij voor dat het beter hoorbaar is van een afstand.
Eens moet men met de S-routes bekend raken om met zo min mogelijk tekst routes/omleidingen aan te kunnen geven. Blijf je bestemmingen erbij aangeven, raakt men nooit bekend met deze nummering en ben je weer 2 tekstregels kwijt aan bijv. ‘Abram van Rijckevorselweg’.