:J16: In de komende periode zullen er in de avonden werkzaamheden plaatsvinden aan de server. Dit kan impact hebben op de bereikbaarheid van het forum en de Wegenwiki.

Rotterdam [S103] Maastunnel: Renovatie 2017-2019

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Palance
4x5 autosnelweg

Re: Rotterdam [S103] Maastunnel: Renovatie 2017-2019

Bericht door Palance » za 23 mei 2020, 14:36

Palance schreef: za 26 okt 2019, 16:05 Oorspronkelijk was er ook maar 1 rijstrook op de Posthumalaan. De tweede rijstrook is later aangelegd, zodat ook het fietspad moest worden verlegd.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat die extra rijstrook na ruim 2 jaar weer wordt weggehaald. Ik zie overigens ook geen reden om hem niet in gebruik te laten aangezien er rond metrostation Rijnhaven iets verderop toch alweer (jarenlang) 2 rijstroken liggen.
Nu is het wel zo dat er al langer plannen zijn om via het Wilhelminaplein - Laan op Zuid - Veemstraat een tramlus aan te leggen, dus misschien gaat dat er dan wel van komen? :dontknow:
Die tramlus gaat aangelegd worden, in juli beginnen de werkzaamheden. Zo te zien blijft het 1 rijstrook en komt de 2e rijstrook niet meer terug.
SPOILER: TOON

Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Jeff
expressweg

Bericht door Jeff » za 23 mei 2020, 16:29

^^ Betonblokken zijn op de kruising al neergezet en reiken tot de ingang van de SVB / Hogeschool Rotterdam (kort voor de bocht van metrostation Rijnhaven). Daarnaast is op het Vasteland ook 1 rijstrook richting "De Zwaan" afgezet middels betonblokken.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » za 23 mei 2020, 16:57

Bedoel je vanaf de Veemstraat linksaf richting Rijnhaven en Erasmusbrug linksaf richting Veemstraat? Die afsluiting is er al sinds het begin van de renovatie van de Maastunnel.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » vr 03 jul 2020, 15:23

De fietsverbinding in de Maastunnel is na zeven maanden werkzaamheden weer opengesteld. De verhoogde rand in het midden is weggehaald en vervangen door een dubbele doorgetrokken streep. Op dit moment is alleen de voetgangerstunnel nog afgesloten.

:arrow: https://www.ad.nl/rotterdam/fietsers-mo ... ~a2a6e681/

Afbeelding

PeterSchoeber
autoweg

Bericht door PeterSchoeber » vr 07 aug 2020, 21:49

ik weet niet of ie hier al is langsgekomen maar ik vond nog een leuk filmpje over de bouw van deze tunnel.https://www.youtube.com/watch?v=juqrZfJFsrM

veel kijkplezier
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » do 15 okt 2020, 14:10

Ik wilde eergisteren van zuid naar noord lopen door de tunnel, maar had even niet door dat de voetgangerstunnel nog niet open is.

Alternatief is een leenfiets waarbij je van de ene naar de andere kant van de tunnel kan fietsen en daar achter kan laten. Dat kan alleen overdag, 's nachts mag je wel door de fietstunnel lopen.
Voor wie niet wil fietsen: Er pendelt een fietstaxi heen en weer.

Een paar plaatjes (moest wel wat gezichten even wegcensureren)
In de hal aan de zuidkant, met verwijzing naar de fietstaxi's
Afbeelding

De relevante verkeersborden staan er wel, maar een beetje aan de zijkant (zodat een toezichthouder rustig met zijn telefoon kan spelen :) )
Afbeelding

Ingang van de fietserstunnel (van zuid naar noord). Het is een stuk lichter dan vroeger
Afbeelding

Daar komt de pendelfietstaxi tegemoet
Afbeelding

De leenfiets moet ik weer achterlaten aan de noordzijde
Afbeelding

En dan buiten aan de noordzijde.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Palance op do 15 okt 2020, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Autosnelwegen.net

Rogier
expressweg

Bericht door Rogier » do 15 okt 2020, 15:36

In elk geval is de renovatie mooi uitgevoerd en kan de tunnel weer flink wat jaren mee en mooie foto's overigens.