En die houding zie je bij iedereen: hoe breder de weg, hoe slechter de discipline. Inclusief de totaal onjuiste gedachte dat als je maar niet helemaal links zit, je ook niemand in de weg kunt zitten. Dat je op dat soort stukken weg lange weefvakken kunt hebben die nut hebben - prima. Maar daarbuiten is een weggebruiker die voor zijn eigen gemak lekker ergens midden op de baan hangt (“over vier kilometer moet ik links aanhouden, wat is je punt nou?”) gewoon een luie donder die anderen hindert en zich niet houdt aan het gebod om rechts te houden. Ik heb het hier eerder gezegd: dat vermeende Keep Your Lane is feitelijk Can’t Be Arsed.Vinny schreef: vr 23 jun 2023, 20:22 Ik vind het echt fijner rijden als je gewoon op je eigen gedeelte van de rijbaan kan blijven, vooral op rijbanen met meer dan 3 rijstroken en een zwaar splitsingspunt in de verte, zoals de A 1 tussen Diemen en Muiderberg.
De Amerikaanse grootstedelijke gebieden hadden dat soort superbrede wegen natuurlijk ook veel eerder dan Europa, dus mogelijk komt daar ook een deel van die perceptie vandaan.