Normaal gesproken wordt dat zo aangegeven, volgens mij maar zelden als achtervoegsel A.Chris schreef: za 16 dec 2023, 20:17 De US 41A is een alternate route. Dit soort 'special routes' bestaan nog veel.

Moderator: Moderatoren
Normaal gesproken wordt dat zo aangegeven, volgens mij maar zelden als achtervoegsel A.Chris schreef: za 16 dec 2023, 20:17 De US 41A is een alternate route. Dit soort 'special routes' bestaan nog veel.

Omgekeerd: het feit dát er dan een voorwegwijzer verschijnt duidt dan op enig belang van de naderende kruising. En na dit bord zul je ook wel de nodige tekens zien wat voor soort weg je nadert. Ik herken zeker wel wat je zegt over het Interstate-schildje als iets dat er meteen voor je uitspringt als buitenlander (en misschien ook wel als je uit een totaal andere staat komt). Die signaleringsfunctie raak je zo kwijt, maar gelukkig zijn er nog andere signalen.Snelwegfreak schreef: zo 21 jan 2024, 21:14 Daarom had ik het ook over buitenlanders: die zijn wellicht wel gefixeerd op de I-40. En bij uitstek het Interstate-schild is wereldwijd bekend: het gemiddelde SR-schildje (die per staat een net ander vormpje heeft) zegt niemand iets. Daarom mogelijk wel verwarrend, vooral ook omdat voorwegwijzers in de VS niet bepaald gebruikelijk zijn.
De Australische keuze draaide er vooral om dat je met een prefix beter het belang van de weg inzichtelijk kon maken. Ik weet ook niet over prefix+nummer minder gevoelig is voor fouten dan het type weg aanduiden met een schildvorm. Een A71 per ongeluk als B71 op de borden zetten kan toch even makkelijk als een Interstate-nummer per ongeluk als SR-nummer op de borden zetten. Het soort twijfel dat het bij de weggebruiker oproept lijkt me ook vergelijkbaar.Vinny schreef: zo 21 jan 2024, 21:32 Het is één van de reden dat in Australië is gekozen voor een alfanummeriek nummersysteem. Door een letter voor het nummer te plaatsen voorkom je dit soort misverstanden. Blijkbaar maken wegbeheerders zelf ook al de fout, om soms schildvormen door elkaar te halen, dan kan je dat ook niet verlangen van een simpele weggebruiker.

Wat zijn we weer beleefd....Deze lijst ken ik, het is "onzin" om te denken dat de lokale wetgeving in de VS wat betreft het verplicht rechtshouden in de verste verte nog maar lijkt op het principe dat wij kennen.keokiracer schreef: wo 17 apr 2024, 12:13Dat is onzin. Elke staat heeft een wet die het op een of andere manier verplicht stelt.
Het lijkt erop dat men FHWA-D(Modified) heeft toegepast, vergelijkbaar met RWS-DdChris schreef: wo 17 apr 2024, 11:44 Veel wegnummers in Athens, Georgia.
GA10 Loop East - Exit 4 - US129 US441 GA15 South by formulanone, on Flickr