Dat kan bij Philip Freriks zelfs al bij een simpel éénlettergrepig woord gebeuren...Vinny schreef:...waar iedere nieuwslezer zijn tanden op stuk bijt...

Moderator: Moderatoren
Dat kan bij Philip Freriks zelfs al bij een simpel éénlettergrepig woord gebeuren...Vinny schreef:...waar iedere nieuwslezer zijn tanden op stuk bijt...
Je wordt toch zelf geacht te weten wat je wel en niet de grens mee over mag nemen. In Nederland staan bij de grens immers ook geen borden die melden dat het verboden is om cannabis de grens mee over te nemen...Chris schreef:Zo gek is dat niet, je mag niet zomaar wapens mee de grens over nemen, omdat dat als smokkel betiteld wordt.
Dat is een interessant principe, ik had het altijd anders begrepen: Als er "exit only" staat betekent dat je alleen de snelweg kunt verlaten en niet meer er terug op kan komen. Bij een gewone diamantaansluiting kun je namelijk altijd weer de snelweg op...Mandelsoft schreef:Met "Only" bedoelt men "Exit only". Dit staat hier niet voluit. Het betekent dat je hier op deze strook alleen mag afslaan. Op de andere rijstroken kan je nog op de hoofdrijbaan blijven...
Dat ze nutteloos zijn in de meeste gevallen klopt, echter soms bij 2 samenvloeiende opritten schept het duidelijkheid. Wat niet klopt is dat wij keerverboden kennen, bij ons zijn het namelijk verplichte rijrichtingenPeter schreef:Wellicht vergelijkbaar met de ogenschijnlijk overbodige voorrangsborden en keerverbodsborden op de Belgische snelweg onder aan de oprit. Die voorrangsborden had NL vroeger ook, en nu zie je ze nog een enkele keer (zonder verder nut) aan het begin van een autoweg.
Is het gebruikelijker daar om rijstroken te hebben vanwaar je zowel linksaf als rechtdoor mag?Chris schreef:De meerwaarde via die "exit only" of "left turn only" aanduidingen heb ik nog nooit begrepen.
Ja, maar dat zijn eigenlijk of gewoon tapers, of zoals bij ons een gecombineerde opstelstrook voor 2 richtingen.Palance schreef:Is het gebruikelijker daar om rijstroken te hebben vanwaar je zowel linksaf als rechtdoor mag?
Ik vind het juist heel handig. Het idee is dat je hier bijvoorbeeld weet dat de rechterrijstrook alleen naar de afrit gaat, terwijl de tweede rijstrook ook rechtdoor gaat, maar die kun je ook voor de afrit nemen.Palance schreef:Is het gebruikelijker daar om rijstroken te hebben vanwaar je zowel linksaf als rechtdoor mag?Chris schreef:De meerwaarde via die "exit only" of "left turn only" aanduidingen heb ik nog nooit begrepen.
Ja, dat kan natuurlijk ook zo:Chris schreef:Als de Amerikanen de Europese afritmarkering zouden toepassen had je al die rommelige tabs niet nodig...