Gevaarlijkste wegen van de wereld
Moderator: Moderatoren
-
- 4x5 autosnelweg
Gevaarlijkste wegen van de wereld
Hierbij een link naar een website met daarin 6 pagina's vol met zeer gevaarlijke wegen van de wereld.
Wel enorm mooie foto's !
http://www.darkroastedblend.com/2008/02 ... eries.html
Wel enorm mooie foto's !
http://www.darkroastedblend.com/2008/02 ... eries.html
-
- 2x3 autosnelweg
Re: Gevaarlijkste wegen van de wereld
Bolivia Death Road (La Paz - Coroico)
Top Gear is bij hun Bolivia-special over de death road van Bolivia gereden: Link
Nog een video van de Bolivia Death Road:

Top Gear is bij hun Bolivia-special over de death road van Bolivia gereden: Link
Nog een video van de Bolivia Death Road:
- SPOILER: TOON

Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
- 2x4 autosnelweg
Is er nog niemand op het idee gekomen om iets aan die weg in Bolivia te gaan doen, ondanks het moeilijke terrein?
-
- expressweg
Een drempel hier en daar, EHK-markering, zone 60 en trajectcontrole ofzo... Misschien even raad vragen aan Nederland
.
Nuja even serieus: gevaarlijk is deze route wel, een fatsoenlijke verharding en stevige vangrails zouden al kunnen helpen denk ik, hoewel er weinig plaats is...

Nuja even serieus: gevaarlijk is deze route wel, een fatsoenlijke verharding en stevige vangrails zouden al kunnen helpen denk ik, hoewel er weinig plaats is...
-
- 2x3 autosnelweg
Wat misschien ook al helpt is wat voorzichtiger rijden.
Of éénrichtingsverkeer in bloktijden instellen.
Of éénrichtingsverkeer in bloktijden instellen.
-
- 4x5 autosnelweg
Of een tunnel aanleggen voor het doorgaand verkeer.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Moderator
Die Yungas Road is overigens al 6 jaar niet meer de hoofdverbinding. In 2006 kwam een alternatieve route gereed, iets ten noorden van de oude route.
Dit is de nieuwe route:

Aangezien er geen plaatsen of dorpen op de oude Yungas Road liggen is er geen enkele reden om die "weg" nog te gebruiken.
Dit is de nieuwe route:

Aangezien er geen plaatsen of dorpen op de oude Yungas Road liggen is er geen enkele reden om die "weg" nog te gebruiken.
-
- 2x3 autosnelweg
Die is nu rustig en je hebt er een mooi uitzicht. Leuk voor een roadtrip? Of is die weg helemaal dicht? Mocht ik ooit in die regio komen dan zou ik die oude weg zeker een keer willen berijden. Gewoon rustig aan, het meeste verkeer gaat nu toch over die nieuwe weg.Chris schreef:Aangezien er geen plaatsen of dorpen op de oude Yungas Road liggen is er geen enkele reden om die "weg" nog te gebruiken.
-
- stadsweg

-
- 2x3 autosnelweg

Met de fiets of brommer kun je getuige vele youtube-filmpjes nog de weg op. Of het met een auto mag/kan weet ik niet. Maar als je gaat, mag ik dan mee?duikgek89 schreef:Die is nu rustig en je hebt er een mooi uitzicht. Leuk voor een roadtrip? Of is die weg helemaal dicht? Mocht ik ooit in die regio komen dan zou ik die oude weg zeker een keer willen berijden. Gewoon rustig aan, het meeste verkeer gaat nu toch over die nieuwe weg.Chris schreef:Aangezien er geen plaatsen of dorpen op de oude Yungas Road liggen is er geen enkele reden om die "weg" nog te gebruiken.

Bedenk wel dat hier dus een paar jaar geleden auto's. vrachtwagens, brommers, motoren, vrachtwagens e.d. in beide richtingen reden!

-
- 2x3 autosnelweg
Het is nogal een verschil of al het vrachtverkeer eroverheen moet en elkaar moet passeren, of je haast hebt om in La Paz te komen of dat je met een 4x4 op je dooie akkertje over die weg rijd... Het is echt niet zo dat iedereen in het ravijn dondert.
-
- 4x5 autosnelweg
Volgens mij is de weg nu eenrichtingverkeer voor voertuigen op meer dan twee wielen, maar ik weet dat niet helemaal zeker (ik heb het ergens gelezen). Ik mis alleen nog wel een opstaande rand aan de ravijnkant van de weg. Dat helpt natuurlijk wel.
Verder is met het gereedkomen van de nieuwe weg de status "gevaarlijkste weg ter wereld" nu wel aan een andere weg toebedeeld denk ik zo...
Verder is met het gereedkomen van de nieuwe weg de status "gevaarlijkste weg ter wereld" nu wel aan een andere weg toebedeeld denk ik zo...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- stadsweg
Op de Filippijnen is er zo'n weg, alleen ben ik de naam vergeten.
-
- 2x3 autosnelweg
@Vinny De Death Road in China is ook wel wat, daar heb je wel iets van een rand, maar niet veel. Erg mooie weg overigens
Link
Fotootje:

Fotootje:

-
- 2x3 autosnelweg
Ga van deze weg nu eens een paar kilometer naar het zuiden. La Paz naar Chulumani is volgens mij ook zoiets.
Die in Rusland doet het niet, maar ik denk dat je die verzopen kleiweg tussen Tynda en Yakutsk bedoelt?
Die in Rusland doet het niet, maar ik denk dat je die verzopen kleiweg tussen Tynda en Yakutsk bedoelt?
Laatst gewijzigd door duikgek89 op zo 04 mar 2012, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2x3 autosnelweg
Geen autoweg, maar ik ken wel het gevaarlijkste wandelpad in de wereld, El Camino del Rey in Spanje:
Link
Link
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
-
- 2x3 autosnelweg
Een erg bekende naam zelfs: Halsema Highway (nee, geen grapHAFRABAisfun schreef:Op de Filippijnen is er zo'n weg, alleen ben ik de naam vergeten.

Wat foto's. De weg heeft ondertussen een mooie laag asfalt gekregen en barriers, dus echt gevaarlijk kun je de weg niet meer noemen.
Yep, de Lena highway (bijnaam: highway to hell)duikgek89 schreef:Die in Rusland doet het niet, maar ik denk dat je die verzopen kleiweg tussen Tynda en Yakutsk bedoelt?
Een mooi rijtje foto's die je hopelijk wel kunt zien zijn hier te vinden
-
- 2x3 autosnelweg
Rondje via Irkutsk (Baikal meer) naar Yakutsk en dan door naar Magadan lijkt me wel leuk om eens te doen. Maar wel zorgen dat je niet in een hele natte periode gaat
En je moet natuurlijk niet met een voorwiel aangedreven stadsautotje gaan maar met een fatsoenlijke 4x4, dan moet het wel lukken.
Maar misschien ben ik ook wel een beetje
?

En je moet natuurlijk niet met een voorwiel aangedreven stadsautotje gaan maar met een fatsoenlijke 4x4, dan moet het wel lukken.
Maar misschien ben ik ook wel een beetje

-
- 2x3 autosnelweg
Dan zakt de toerismeindustrie in elkaar.Willem schreef:Is er nog niemand op het idee gekomen om iets aan die weg in Bolivia te gaan doen, ondanks het moeilijke terrein?
-
- 4x5 autosnelweg
Dat is een lastig probleem met die weg. Wellicht is het een idee om de weg op een houten brugachtige constructie te leggen.die verzopen kleiweg tussen Tynda en Yakutsk
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 2x4 autosnelweg

-
- 2x3 autosnelweg
Als je de heipalen al in de grond krijgt. Volgens mij is juist het probleem dat je eerst een laag modder hebt en dan een laag hele harde grond (of steen of permafrost ofzo) waardoor het water niet weg kan.
Wat misschien wel zou kunnen is een soort van betonnen liggers die op die harde ondergrond komen en waar je dan boven de klei een betonnen weg op bouwt. Maarja, dat is ook duur en brengt ook kwa organisatie waarschijnlijk de nodige problemen met zich mee.
Wat misschien wel zou kunnen is een soort van betonnen liggers die op die harde ondergrond komen en waar je dan boven de klei een betonnen weg op bouwt. Maarja, dat is ook duur en brengt ook kwa organisatie waarschijnlijk de nodige problemen met zich mee.