Tapatalk
Moderator: Moderatoren
-
- Forumbeheerder
Re: Tapatalk
De TapaTalk integratie is om nog onduidelijke redenen niet helemaal functioneel na de update naar phpBB v3.1. Er wordt aan gewerkt.
-
- Forumbeheerder
De problemen met Tapatalk zijn nog niet opgelost. Momenteel hebben we een draad geopend op het support forum, omdat de plugin niet wil gaan werken om tot nu toe onduidelijke reden. Alternatief is om gewoon op de ouderwetse manier in de browser het forum te lezen. Ik verwacht echter niet dat de problemen op korte termijn kunnen worden verholpen.
-
- 2x5 autosnelweg
Bij mij werkt het forum gewoon via Tapatalk.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- Forumbeheerder

-
- 2x5 autosnelweg

Ik gebruik Android.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
-
- autoweg
Wellicht ten overvloede meld ik dat ik ook alleen maar de structuur kan bekijken. Dit met tapatalk pro op Android. De posts-lijst blijft 'loading..' tonen. Dit geldt zowel voor forums die ook subforua bevatten (alleen de subfora zijn te zien/bekijken) als voor forums die enkel posts bevatten (daar is uiteraard alleen 'loading..' te zien).
-
- Forumbeheerder
Krijgen jullie soms ook een foutmelding als je via "Trending" of iets dergelijks in de app een topic wilt openen? XML fout 2203 of soortgelijke kreet?
-
- 2x5 autosnelweg

-
- woonerf
Hier is de draad die captain007 bedoelt. Hopelijk komt er snel schot in de zaak. Ik heb een hekel aan mobiel browsen, maar ja, ik kan ook niet zonder Wegenforum. 

-
- stadsweg
Jup!Mark schreef:Krijgen jullie soms ook een foutmelding als je via "Trending" of iets dergelijks in de app een topic wilt openen? XML fout 2203 of soortgelijke kreet?

-
- Forumbeheerder
Inmiddels hebben we een workaround gevonden door gzip compressie in phpBB uit te schakelen. Tapatalk slikt dat door een bug momenteel niet en door dat uit te zetten lijkt het op mijn telefoon weer te werken. Graag even testen dus om te kijken of dit het probleem bij iedereen voor de time-being oplost.
-
- Penningmeester
Gekke vraag misschien, maar hoeveel tapatalk-gebruikers zijn er eigenlijk op het forum?
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.
-
- Forumbeheerder

Edit: Zie dat ik wel historie kan terugkijken. Ik zie eind 2014 nog gemiddeld tussen de 15 a 20 actieve members Tapatalk gebruiken. Dit is echt een minimaal aandeel van de site, aangezien we gemiddeld op 1700 unieke bezoekers per dag zitten. Het gros van de Tapatalk gebruikers zal derhalve dus vaste bezoeker zijn.
-
- woonerf
Ik kan bevestigen dat het bij mij weer werkt!
Het verbaast me dat het aantal Tapatalk-gebruikers zo laag is, het werkt m.i. namelijk zo veel fijner dan via de browser!
Hoe dan ook: fijn dat, ondanks dat het een kleine minderheid betreft, er ondersteuning blijft geboden worden, en er zelfs extra inspanning voor wordt geleverd!
Het verbaast me dat het aantal Tapatalk-gebruikers zo laag is, het werkt m.i. namelijk zo veel fijner dan via de browser!
Hoe dan ook: fijn dat, ondanks dat het een kleine minderheid betreft, er ondersteuning blijft geboden worden, en er zelfs extra inspanning voor wordt geleverd!

-
- Forumbeheerder
Het gaat overigens om een gemiddeld dagelijks aantal gebruikers. Als voorbeeld hier de statistieken van januari dit jaar toen alles nog werkte. Aan het aantal posts is ook goed te zien dat het voornamelijk actieve gebruikers zijn die het gebruiken. Dat is bij de normale versie wel anders, waar het gros stille meelezer is zonder iets te posten.

-
- expressweg
-
- 2x5 autosnelweg
Onbekend maakt onbemind? Ik ken Tapatalk pas sinds het moment dat er op dit forum iets over werd geschreven en zolang Chrome op mijn tablet prima werkt, heb ik ook geen behoefte om iets anders te zoeken.Upquark schreef:Het verbaast me dat het aantal Tapatalk-gebruikers zo laag is, het werkt m.i. namelijk zo veel fijner dan via de browser!
-
- 2x5 autosnelweg
Ook op mijn Android-toestel werkt Tapatalk weer. 

-
- autoweg
-
- Forumbeheerder
Mooi dat het bij anderen ook weer werkt. Ik zie wel dat bij mij Tapatalk met gecombineerde BBCodes in de soep loopt (bijvoorbeeld img tag gecombineerd met een url tag). Ook ontbreekt het nog aan functionaliteit om pb's te kunnen versturen via Tapatalk. Helaas zijn we volledig overgeleverd aan de grillen van Tapatalk die een forumversie die al sinds oktober uit is niet volledig supporten 

-
- Penningmeester

Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.
-
- Moderator
Ik moet zeggen dat ik Tapatalk niet meer gebruik sinds het forum meeschaalt. Dat maakt het in de browser op de telefoon een stuk handiger dan voorheen, toen ik vaak moest inzoomen en scrollen van links naar rechts.
Forummen op de telefoon is voor mij toch voornamelijk meelezen. Zo'n priegel toetsenbord nodigt mij niet echt uit om een zinvolle bijdrage in te tikken. Maar dat komt denk ik ook dat ik zo gewend ben aan de snelheid van een toetsenbord. Ik krijg vaak opmerkingen van collega's over hoe snel ik typ.
Forummen op de telefoon is voor mij toch voornamelijk meelezen. Zo'n priegel toetsenbord nodigt mij niet echt uit om een zinvolle bijdrage in te tikken. Maar dat komt denk ik ook dat ik zo gewend ben aan de snelheid van een toetsenbord. Ik krijg vaak opmerkingen van collega's over hoe snel ik typ.
-
- expressweg
-
- 2x2 autosnelweg
Ik heb Tapatalk op de tablet, en die neem ik alleen mee als ik voor langere tijd geen PC in de buurt heb (vakantie bijvoorbeeld). Daar heb ik meerdere fora op aangemeld en die zijn niet zo belangrijk als het Wegenforum. Op de smartphone gebruik ik gewoon het Wegenforum, en sinds deze zich aanpast aan de telefoon is het mij wel best.
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- Forumbeheerder
Het blijft met beide platformen altijd beetje schipperen qua functies. In TapaTalk heb je het voordeel dat je in een app-omgeving zit specifiek voor je besturingssysteem waardoor je wat specifieke functies kwijt. Denk bijvoorbeeld aan pushnotificaties en foto's uploaden. TapaTalk is echter voor tal van platformen en niet voor een forum specifiek geoptimaliseerd. Dan komt een mobiele omgeving specifiek voor dit forum weer om de hoek kijken. En zo hebben TapaTalk als de mobiele versie zo hun voor en nadelen. Echter hebben we nu wel de mogelijkheid beide aan te bieden zodat de gebruikers wat te kiezen hebben
.
In theorie zouden overigens pushnotificaties moeten werken nu. Met andere woorden: als je gequote wordt of een privébericht ontvangt zou je telefoon een notificatie moeten geven. Dat werkt alleen natuurlijk als notificaties voor TapaTalk aanstaan. Heeft iemand al zoiets ontvangen?

In theorie zouden overigens pushnotificaties moeten werken nu. Met andere woorden: als je gequote wordt of een privébericht ontvangt zou je telefoon een notificatie moeten geven. Dat werkt alleen natuurlijk als notificaties voor TapaTalk aanstaan. Heeft iemand al zoiets ontvangen?
-
- woonerf
Stuur mij eens een PM, dan laat ik het weten. 
edit: Nee, dat werkt dus niet. En dat klopt ook wel, zie https://support.tapatalk.com/threads/ta ... #copyright:
Features that have yet to be implemented but are incoming for future releases:
Private Messaging
Native In-App Registration
Support for Push Notifications

edit: Nee, dat werkt dus niet. En dat klopt ook wel, zie https://support.tapatalk.com/threads/ta ... #copyright:
Features that have yet to be implemented but are incoming for future releases:
Private Messaging
Native In-App Registration
Support for Push Notifications
-
- Forumbeheerder
Zojuist is een nieuwe (beta) versie van de Tapatalk extensie geïnstalleerd op het forum. Zo te zien lijkt het te werken allemaal. In deze versie zouden, volgens de ontwikkelaars, alle Tapatalk functies weer moeten werken. Denk daarbij aan push notificaties en moderatie tools.
-
- Forumbeheerder
Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"
Ik merkte dat ook net en was er ook niet zo gecharmeerd van. Gelukkig is het makkelijk uit te zetten[url=http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?p=828439#p828439]Palance, in een ander topic[/url] schreef:Maar de meldingen dat ik beter tapatalk kan gebruiken die ik op mijn iPad krijg, telkens als ik het forum open, die vind ik zelf hinderlijker.

-
- 4x5 autosnelweg
Waar? Ik weet alleen de mogelijkheid om dat balkje weg te klikken, maar dan komt-ie net zo hard weer terug bij de volgende keer.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Forumbeheerder
Makkelijk uit te zetten aan de beheerderszijde bedoelde ik
. Als het goed is moet tie nu niet meer opduiken
.
(Berichten even voor het overzicht naar het Tapatalk topic verplaatst)

(Berichten even voor het overzicht naar het Tapatalk topic verplaatst)