[foto] Van Düsseldorf naar Frankfurt en via Passau naar Köln

Andere Duitse rijkswegen, inclusief de 'Gelbe Autobahnen'

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

[foto] Van Düsseldorf naar Frankfurt en via Passau naar Köln

Bericht door harry » ma 16 apr 2012, 18:44

Düsseldorf-Frankfurt:
http://home.wxs.nl/~fluks4/de/201203.html
Passau-Köln:
http://home.wxs.nl/~fluks4/de/201204.html

Helaas was het weer niet echt geweldig, op zowel de heen- als terugreis. De dagen daartussen (in Oostenrijk, Kroatië e.d.) waren dan meestal weer wél zonnig.

Een greep uit de foto's:

Afbeelding
Een "Deense" splitsing in de B7 (aan het eind van de A52)

Afbeelding
Dit bord komt me heel erg bekend voor (niet waar, Marcel? :) )

Afbeelding
En het was nog lang geen vrijdag 13 april...

Afbeelding
B 9: een koeienletter B en zonder kader. Zal wel indirecte verwijzing zijn.

Afbeelding
Die 42a stond nog zo prominent op mijn kaart, maar bleek alleen nog op een paar km-paaltjes te staan.

Afbeelding
Hier kan een hoop gedraaid worden.

Afbeelding
De B46 is inmiddels helemaal verdwenen, de nummers zijn afgeplakt.

Afbeelding
Een aarzelende "40A" op dit bord. Voorzover ik kon zien het enige bord met dat nummer.

Afbeelding
Flughafen Frankfurt gebruikt lichtgroene borden. Het is weer eens wat anders.

Afbeelding
Sneeuw in april. Het kwam op bepaalde plekken zelfs nog uit de lucht vallen.

Afbeelding
Pfahlgraben... waar ken ik die naam toch van? :)

Afbeelding
Probeer maar eens in 1 keer te bepalen waarom bepaalde delen bepaalde kleuren hebben.

Afbeelding
Grappig bordje.

Afbeelding
B62, linksaf mét een B...

Afbeelding
Op mijn kaart was rechtsaf nog de B54. Maar de oude B54 heet nu B517 en de B54n heet gewoon B54.

Afbeelding
Dit is volgens mijn kaart de B55a. Maar dat is verder nergens aan te zien.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: [foto] Van Düsseldorf naar Frankfurt en via Passau naar

Bericht door Frits » ma 16 apr 2012, 19:25

Die laatste foto: het is ook de B55a. In Duitsland kom je in de grote steeds meer die witte borden tegen (zonder wegnummers).
De autogordel: een band voor het leven.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22897
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [foto] Van Düsseldorf naar Frankfurt en via Passau naar

Bericht door harry » ma 16 apr 2012, 19:32

^^ Yep. Daarom heb ik hem ook op de foto (ik verzamel wegnummers, wilde B55a op de foto hebben en dat ging dus niet...).

Wat me verder bij de reis nog opviel:

- Het stukje B56 tussen B55 en A4 (bij Gummersbach) is hernummerd naar B256, behalve op de A4 zelf...
De N256 is ook een stukje dubbelgenummerd met de B55, dus op een gegeven moment kun je 3 kanten op voor dat wegnummer.

- De B256a, een inprikker bij Bergneustadt, heeft nergens dat nummer zichtbaar. Ik heb ook geen hm-paaltje kunnen vinden.

- De B412 is vreemd genoeg niet bewegwijzerd vanaf de A61.

- De B42a (zoals hierboven al vermeld, ten oosten van Rüdesheim) staat ook op de kaart van 2011 van Patrick Scholl. Ter plaatse is hier en daar een hm-paaltje te vinden, maar die weg had allang geen Bundesstrasse meer moeten zijn. In de dorpen is hij net 1 auto breed...

- De B521 staat aan één kant van de A661 niet op de wegwijzers. Ik ben er speciaal twee keer langsgegaan omdat ik het nummer de eerste keer gemist had...

- Van Marcel heb ik één foto van het nummer B46, aangegeven op de A5. Ik heb niet gekeken of het daar nog staat, maar op de weg zelf in ieder geval nergens (ik ben de hele weg afgereden. :) )

- De B588 zal wel zo genoemd zijn omdat hij op de B388 aansluit... B536 t/m B587 hebben nooit bestaan.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [foto] Van Düsseldorf naar Frankfurt en via Passau naar

Bericht door Pino » ma 16 apr 2012, 19:42

harry schreef:B 9: een koeienletter B en zonder kader. Zal wel indirecte verwijzing zijn.
Als dit bord staat waar ik denk dat het staat (en Panoramio suggereert dat), is het een wegweizer. Het staat immers wel degelijk op de B9. Maar wellicht heeft dit ook te maken met het punt dat Frits maakt: witte borden zonder B-nummers. Wanneer een Bundesstrasse door een grotere stad loopt, is de weg in die stad uitsluitend in beheer van de gemeente. Dit in tegenstelling tot de rest van de Bundesstrasse, waarvoor op federaal niveau financiering is vrijgemaakt. Wellicht brengt dat dan grotere steden er ook toe om de wegen in kwestie als volledig gemeentelijk te beschouwen en het wegnummer indirect op helemaal niet terug te laten komen.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5474
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [foto] Van Düsseldorf naar Frankfurt en via Passau naar

Bericht door marcel » wo 18 apr 2012, 20:31

Het is gewoon een foutje.
Ik ken dat punt, maar ik ben er blijkbaar voordat ze het veranderd hebben voor het laatst langsgekomen, anders was het me wel opgevallen.
Ik heb het op streetview nagekeken. In 2009 stond er nog gewoon een bord met het nummer boven de twee pijlen. Later hebben ze blijkbaar die 3.5 t verbodsborden erovergeplakt en het nummer in het midden gezet, maar zonder kader. In 2011 was het bord zoals op Harry's foto.
Alle andere borden in de buurt geven het nummer op de normale manier aan.

Plaats reactie