Nog even mijn commentaar bij de foto's van Harry:

* 13 informatieeenheden op één bord, in een rommeltje gehusseld. Onbelangrijk prominent bovenaan, belangrijke interlokale doelen ergens onderin weggemoffeld, verspringend door al dan niet weergeven wegnummer.
* Een afgaande richting zonder doelen moet in contour
* Lijnen zonder pijlpunten dragen allerminst bij aan de duidelijkheid
* P+R-logo hoort vóór de aanduiding "Station" te staan.
* Wegnummers voor doelen, maar ook wegnummers zonder doelen erachter: zoek het maar uit, weggebruiker...
* Er staat geen A2-doel op het bord, dus hoort A2 niet op het bord thuis, anders dan eventueel in wit op blauw, en niet in een schildje.
* Merk op: IJzeren Man en Weerterbergen in twee losse kaders

* Waarom regelborden ? Dit had ook op een gewoon vertakkingsbord van dezelfde omvang gepast.
Regelborden vragen een dubbele leestaak, en moet je alleen maar willen toepassen als een gewoon vertakkingsbord buitenproportioneel groot of ècht onleesbaar dreigt te worden. In het laatste geval moet de bordontwerper zich bovendien afvragen of er niet teveel op het bord staat...
* Geen doelen voor de A2 ? Dan ook geen rood/wit-wegnummerschild. (alles wat ik al genoemd heb ga ik vanaf nu niet meer opnieuw noemen)

* Kan Nederweert niet nòg kleiner ?
* Zet de doelen op één arm, en de wegnummers op een andere arm.

* Merk op: IJzeren Man en Weerterbergen in één kader

* Dit had makkelijk op een vertakkingsbord gepast met één rotonde-combipijl.

Véél te veel informatieeenheden op dit bord. Maximum is 9, hier staan er 20, ook nog eens verdeeld over 2 borden.
Moet verkeer soms gaan stilstaan om de informatie te kunnen bevatten ?
mavas schreef:Er zijn een aantal dingen waar ik blij van word:
- alle bestemmingen in een apart vlak
- lettertype
- old-schoolpijlen
De rest word ik niet blij van.
* Lokale bestemmingen bundelen is overzichtelijker, neemt minder ruimte in beslag en laat borden ook niet teveel ondersneeuwen in de lokale witte meuk
* lettertype Uu kan me nog altijd niet bekoren omwille van de leesbaarheid.
* de hartkoppijlpunten zijn inderdaad beter dan redesign-pijlen
Nee, ik heb bepaald geen warme gevoelens hierbij.